Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

kermit schreef: do 20 januari 2022, 16:14 Ik zou een af en toe voorkomende niet zo fraaie reactie niet als representatief voor een heel forum (of groepering naar keuze, bijvoorbeeld fietsers) bestempelen.

Juist door zo'n benadering gaat het fout: "ik zag vorige week een asociale fietser en nu weer een. Dus alle fietsers zijn aso's".
Dan vergeten we voor het gemak even die 50 zich normaal gedragende fieters die er in de tussenliggende week ook voorbijkwamen...

Het gaat hier eigenlijk best wel goed vind ik, als je het aantal posts waar we "moeten" ingrijpen afzet tegen het totaal aantal.
Goed bezig jongens en meisjes ;-)
Dit was eigenlijk een willekeurige topic wat ik opende… en meteen raak.
Mijn ervaring is dat het wel wat vaker is dan “af en toe”
Probeer maar eens in een topic (opbouwende)kritiek te geven op een route o.i.d
Zeker weten dat daar een niet zo vriendelijke discussie op volgt.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 16:30
kermit schreef: do 20 januari 2022, 16:14 Ik zou een af en toe voorkomende niet zo fraaie reactie niet als representatief voor een heel forum (of groepering naar keuze, bijvoorbeeld fietsers) bestempelen.

Juist door zo'n benadering gaat het fout: "ik zag vorige week een asociale fietser en nu weer een. Dus alle fietsers zijn aso's".
Dan vergeten we voor het gemak even die 50 zich normaal gedragende fieters die er in de tussenliggende week ook voorbijkwamen...

Het gaat hier eigenlijk best wel goed vind ik, als je het aantal posts waar we "moeten" ingrijpen afzet tegen het totaal aantal.
Goed bezig jongens en meisjes ;-)
Dit was eigenlijk een willekeurige topic wat ik opende… en meteen raak.
Mijn ervaring is dat het wel wat vaker is dan “af en toe”
Probeer maar eens in een topic (opbouwende)kritiek te geven op een route o.i.d
Zeker weten dat daar een niet zo vriendelijke discussie op volgt.
Maar wat is voor jou een niet zo vriendelijke discussie dan?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En opbouwend is een subjectief begrip, het kan zomaar zijn dat een ander dat niet als zodanig ervaart. Wat wellicht iets pittiger reacties oplevert dan je zou willen. Maar meestal bloeden die heftige discussies dood, en heel af en toe moeten wij mods daarvoor zorgen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

MVMVML schreef: do 20 januari 2022, 15:16 Serieus? Nou is die beleving natuurlijk subjectief, maar ik vind dit forum (en ook de fietsknakkers) ongeveer het tegenovergestelde van agressie uitstralen.
Graag gedaan :bier:

In vergelijking met andere fora vind ik de sfeer hier juist behoorlijk relaxed. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alles is relatief :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 16:30
Probeer maar eens in een topic (opbouwende)kritiek te geven op een route o.i.d
Zeker weten dat daar een niet zo vriendelijke discussie op volgt.
Sterker nog, je krijgt een boze pb. Ook als je, zoals toen in mijn geval, een normale maar wel oprechte en opbouwende discussie voerde.

Maar goed, over het algemeen is de sfeer hier gewoon prima. Ik ben jarenlang moderator geweest op een ander forum en daar hadden we als crew regelmatig onze handen vol met waarschuwingen, sanctie’s, en zelfs ip-bans.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik mocht zelfs vanwege kritiek op route onderhoud mijn vorige forumnaam niet meer gebruiken volgens een mede forumlid.
Ben de moeilijkste niet dus nieuw account aangemaakt. Best tolerant toch 😜
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 20:35 Ik mocht zelfs vanwege kritiek op route onderhoud mijn vorige forumnaam niet meer gebruiken volgens een mede forumlid.
Ben de moeilijkste niet dus nieuw account aangemaakt. Best tolerant toch 😜
Mr. Funny Pants :-q :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bert l. schreef: do 20 januari 2022, 21:29
Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 20:35 Ik mocht zelfs vanwege kritiek op route onderhoud mijn vorige forumnaam niet meer gebruiken volgens een mede forumlid.
Ben de moeilijkste niet dus nieuw account aangemaakt. Best tolerant toch 😜
Mr. Funny Pants :-q :bier:
Was dat zijn vorige forumnaam?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik vind de sfeer over het algemeen ook wel goed.

Natuurlijk mag ik graag dingen aan de kaak stellen maar ik geef mensen ook zeker de ruimte om het te weerleggen en ik sta ook zeker open voor een andere kijk op zaken.

En die enkele waar je dan niet mee door één deur kunt dat hou je altijd. Net als in het echte leven. :D

Maar net als hierboven genoemd, ik ben ook actief op een “klim” forum maar ik moet zeggen dat de sfeer daar wel heel anders is. Veel rustiger.

Maar goed, discussie is nooit slecht mits het maar geen moddergooien word en er naar elkaar word geluisterd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Giant-E schreef: do 20 januari 2022, 20:25Sterker nog, je krijgt een boze pb. Ook als je, zoals toen in mijn geval, een normale maar wel oprechte en opbouwende discussie voerde.
De vraag is natuurlijk of degene die jouw post alleen maar als kale tekst ziet, zonder jouw gedachten erbij te kennen, het een even oprechte en opbouwende reactie vind als jij dat zelf vond.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

De laatste maanden lijken mensen stuk relaxter te worden. Men groet elkaar en hoor veel minder gemopper. Merk dit als ik zelf rondje ga fietsen, maar ook als ik met mijn vrouw mee fiets als zij gaat paardrijden. Waar voorheen men als idioot langs scheurde. Zie je nu steeds meer mensen vaart minderen en rustig langs fietsen.

Je blijft altijd zure mensen houden, maar merk dat het zure gedrag heel stuk minder is dan tijd terug :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

In het “veld” heb ik trouwens nog nooit vervelende dingen meegemaakt van “niet-mountainbikers”. (nouja, misschien een zure blik van een hondenbezitter waarvan ik de loslopende hond nog net kon ontwijken)

Dus de hele “negatieve trend” zou mij compleet zijn ontgaan als ik dit topic niet had gelezen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Knakker29 schreef: do 20 januari 2022, 17:00
MVMVML schreef: do 20 januari 2022, 15:16 Serieus? Nou is die beleving natuurlijk subjectief, maar ik vind dit forum (en ook de fietsknakkers) ongeveer het tegenovergestelde van agressie uitstralen.
Graag gedaan :bier:

In vergelijking met andere fora vind ik de sfeer hier juist behoorlijk relaxed. :-q
Absoluut! Dit is 1 vd meest 'lieve' fora die ik ken :kiss:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 20 januari 2022, 17:56 Alles is relatief :bier:
Weekje rondlopen kankeren in Den Haag en je ziet dat het hier enorm meevalt. :winkie:
Plaats reactie