Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ach mensen het valt best mee. Vorige week een paar positieve momenten meegemaakt;

- gezellig praatje met meneer en hondje
- mevrouw op de trail op Loonse en Drunense heide. Even gestopt en mevrouw er netjes op gewezen dat het niet zo handig is om te lopen op een trail. Mevrouw was oprecht dankbaar voor de tip en zocht snel een wandelpad op

En zo zijn er tal van voorbeelden dat het best goed samen kan gaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 31 augustus 2021, 22:11 Ach mensen het valt best mee. Vorige week een paar positieve momenten meegemaakt;

- gezellig praatje met meneer en hondje
- mevrouw op de trail op Loonse en Drunense heide. Even gestopt en mevrouw er netjes op gewezen dat het niet zo handig is om te lopen op een trail. Mevrouw was oprecht dankbaar voor de tip en zocht snel een wandelpad op

En zo zijn er tal van voorbeelden dat het best goed samen kan gaan.
Had die hond nog wat nuttigs te melden? Kan me voorstellen dat die heel anders tegen de situatie aankijkt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben honden liefhebber. Stap vaak even af en haal de hond even aan of speel even met de hond. Dan merken ze ook dat mtbers veel meer zijn dan langsracende hapklare vleeshompen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik ben ook een honden liefhebber , echter wat ik niet kan verkroppen dat er mensen zijn , die een hond hebben die totaal niet luisterd , deels door de nieuwsgierigheid van de hond , deels training .

Maar ik zeg altijd vriendelijk goedendag en minder vaart als er wandelaars aan komen .Leuke is dat mensen anders reageren op bepaalde honden ,en als men even een praatje maakt , men ineens 180 graden gedraaid zijn :) ( bikejoring)

Maar ook wandelaars die op een smalle trail liepen tegen het verkeer in , stop ik even en maak een praatje met daarbij dat ze moeten opletten dat er zo maar een biker aan kan komen die niet stopt of hard gaat, en dat misschien beter is om van de trail af te gaan , werkt bijna altijd .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren kwam ik met een aardig vaartje over het stukje "Rammstein" op Amerongen. Niet overal overzichtelijk momenteel, dus ik moest aardig in de remmen toen er twee wandelaars bleken te lopen :o
Dat ging op zich goed, maar ze schrokken uiteraard wat van het geluid :D

Het bleek dat ze een wandelroute aan het volgen waren volgens een of andere omschrijving en per ongeluk op het verkeerde pad terecht waren gekomen. Ik heb ze rustig uitgelegd dat het veiliger zou zijn om niet op de mtb-route te lopen, en ze ook verteld waar ze die aan konden herkennen. Niet iedereen weet wat dat driehoekje met twee rondjes betekent ;-)

Ik had het idee dat er in het begin een lichte irritatie was, maar die verdween in de loop van het gesprekje. Ze bedankten me voor de uitleg en we hebben elkaar een fijne voorzetting gewenst en ik ben weer lekker verder gereden. Mochten ze nog ooit in een andere situatie met mountainbikers komen hoop ik dat ze in elk geval onthouden hebben dat niet elke biker een hork is :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Doe je goed :-q

Even rustig stoppen en gesprek aan gaan. Wil vaak de lucht wel klaren.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

kermit schreef: do 23 september 2021, 09:56 Ik heb ze rustig uitgelegd dat het veiliger zou zijn om niet op de mtb-route te lopen, en ze ook verteld waar ze die aan konden herkennen. Niet iedereen weet wat dat driehoekje met twee rondjes betekent ;-)
Ik kan mij best voorstellen dat het bloso teken niet herkend wordt, maar als je een pad ziet met heel veel bandensporen zal dat niet van de voetgangers komen...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Kwam eens iemand tegen op de route in Uden die vroeg wat ik op de 'huifkarroute' te zoeken had??
Jaaa; op dat bordje staat een tent met 2 wielen eronder, da's een Huifkarroute, en daar heb jij met je fiets niks op verloren!! :roll:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

En als wandelaar mag je wel op de 'huifkarroute' lopen? Ik kom onderweg op een bospad liever een fietser tegen dan twee paarden + kar met 12 personen...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat lijkt me dan wel weer spannend, een huifkar op het Rammstein-segment van Amerongen :D
(voor wie het niet kent, een snel slingerende singletrack met meerdere kleine sprongetjes uitlopend in een snelle kombocht. Met fikse remknippen ervoor :tong ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Uw wensen zullen vervuld worden. Zoekwoord van de dag 'Amerongse bosboemel'. Binnenkort in dit theater.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

In het VPRO-programma "Tegenlicht" van gisterenavond is een item geweest over MTB-en. Heb nog niet gekeken maar Jan Dirkmaat schijnt volop aan het woord te zijn geweest. Zal weinig positiefs gemeld zijn. Vanavond even kijken.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Even snel doorheen geklikt, het onderwerp/thema is veel breder, MTBen komt maar kort aan bod.
Het is het bekende verhaal, al vind ik zelf de bladblazers in het bos ook wel wat ver gaan. :lol:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Tarwetijger schreef: ma 27 september 2021, 14:03 Even snel doorheen geklikt, het onderwerp/thema is veel breder, MTBen komt maar kort aan bod.
Het is het bekende verhaal, al vind ik zelf de bladblazers in het bos ook wel wat ver gaan. :lol:
Ze blazen alleen de routes en komen niet ver want de "bladblaas route" eindigt op het beginpunt.

Overigens met een goede reden. Uitputting van de crew voorkomen. De paden blijven hard in natte omstandigheden en drogen sneller op.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

corex schreef: ma 27 september 2021, 14:09 8< De paden blijven hard in natte omstandigheden en drogen sneller op.
Kijk dat klinkt dan ineens wel weer logisch! :-q
Plaats reactie