Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bert l. schreef: zo 30 mei 2021, 22:50 En ze wijzen de ambulance en de brw de weg.
En ze doen gewoon hun werk.
Iedereen probeert zijn werk zo goed als mogelijk te doen..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: zo 30 mei 2021, 23:41
bert l. schreef: zo 30 mei 2021, 22:50 En ze wijzen de ambulance en de brw de weg.
Ik las bwr. :roll:
:lol:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Echt, anti-mtbers de maat nemen en dan vol op t orgel tegen coronabikers en wielrenners :lol: :lol: dat is pas treurig. Persoonlijk zie ik op de Heuvelrug plenty treintjes van zichzelf veel te serieus nemende posers op fullies met een stuur breder dan hun wielbasis lang is, met een bijbehorend irritant gedrag tegenover alle andere bosbezoekers. Die zien geen boomklever tot ze er zelf een zijn met hun veronderstelde skillzzzz.
Maar goed, de routes waren nodig bevonden en gaan nu aan eigen succes ten onder wegens teveel en overal, in elk geval het imago. Want alles waar er teveel van is, is gewoon irritant tot overlastgevend, of je nu hardcorebiker, coronafietser, wielrenner op de dijk, ebikende boomer, hondenuitlater of vogelaar bent, ALLES is irritant in groepjes.
Behalve motorrijders op de dijk. Die zijn altijd en overal irritant en moeten verboden worden :p
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

nomad030 schreef: di 1 juni 2021, 12:28 Echt, anti-mtbers de maat nemen en dan vol op t orgel tegen coronabikers en wielrenners :lol: :lol: dat is pas treurig. Persoonlijk zie ik op de Heuvelrug plenty treintjes van zichzelf veel te serieus nemende posers op fullies met een stuur breder dan hun wielbasis lang is, met een bijbehorend irritant gedrag tegenover alle andere bosbezoekers. Die zien geen boomklever tot ze er zelf een zijn met hun veronderstelde skillzzzz.
Maar goed, de routes waren nodig bevonden en gaan nu aan eigen succes ten onder wegens teveel en overal, in elk geval het imago. Want alles waar er teveel van is, is gewoon irritant tot overlastgevend, of je nu hardcorebiker, coronafietser, wielrenner op de dijk, ebikende boomer, hondenuitlater of vogelaar bent, ALLES is irritant in groepjes.
Behalve motorrijders op de dijk. Die zijn altijd en overal irritant en moeten verboden worden :p
:lol: :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De overheid heeft enig initiatief genomen om groepjes te verbieden (of tenminste tot het minimum te beperken). Zo'n heel slecht idee was dat niet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: di 1 juni 2021, 13:23 De overheid heeft enig initiatief genomen om groepjes te verbieden (of tenminste tot het minimum te beperken). Zo'n heel slecht idee was dat niet...
Hoe moet ik dat voor me zien?
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

MVMVML schreef: di 1 juni 2021, 13:25
cheeta schreef: di 1 juni 2021, 13:23 De overheid heeft enig initiatief genomen om groepjes te verbieden (of tenminste tot het minimum te beperken). Zo'n heel slecht idee was dat niet...
Hoe moet ik dat voor me zien?
Niet. Anders rij je in een groepje :)
________
Mijn fiets
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

G.P. schreef: di 1 juni 2021, 13:56
MVMVML schreef: di 1 juni 2021, 13:25
Hoe moet ik dat voor me zien?
Niet. Anders rij je in een groepje :)
:lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Ik wilde nomad30 nomineren voor de dikke-duim-trofee voor zijn bijdrage, maar toen kwam die laatste zin... nee laat maar zitten. :(
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Tarwetijger schreef: di 1 juni 2021, 14:15 Ik wilde nomad30 nomineren voor de dikke-duim-trofee voor zijn bijdrage, maar toen kwam die laatste zin... nee laat maar zitten. :(
Eens! :-q
Behalve wanneer 'ie motorrijders in grote optochten bedoelt, die zijn wel goed irritant.
En ja, ben ook motorrijder maar ik beschouw 4 als het absolute maximum.

Wat fietsers in groepen betreft, hangt af van hun gedrag.
Zondag samen met m'n maat op de MTB op pad, worden we ingehaald door een roedeltje straatrijders (stuk of 20).
Op het moment dat de laatste ons inhaalt, krijgt er voor eentje een lekke band.
Ze zijn dus nog zowat bezig ons in te halen en het hele roedeltje gaat vol in de ankers en vliegt naar rechts.
Ik denk dat ze nog steeds niet snappen wat ze uithaalden, maar ze weten nu iig wel wat ik er van dacht.... :winkie:

Maar goed, een roedeltje als dat kom ik dan nog 100x liever op straat tegen dan op de MTB tracks. Deze figuren hadden er echt geen benul van dat er nog meer op de weg zit dan hen zelf.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Tarwetijger schreef: di 1 juni 2021, 14:15 Ik wilde nomad30 nomineren voor de dikke-duim-trofee voor zijn bijdrage, maar toen kwam die laatste zin... nee laat maar zitten. :(
Alles met een knipoog ;)
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"ik heb een hekel aan andere weggebruikers"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

"Ik heb een hekel aan andere planeetgebruikers".
Plaats reactie