Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

MacReal schreef: do 1 september 2022, 05:42 Voor betekend dat er een obstakel/fietser/wandelaar op dezelfde weghelft is en er dus uitgeweken moet worden.
Als ze "tegen" roepen, betekend dat een tegenligger en dus een beetje inschikken.

In het voorbeeld van Giant-E is die vent dus een dubbele hork, want niet alleen claimt hij teveel ruimte (2 aan 2 is alleen toegestaan als daar ruimte voor is, anders niet), maar hij gebruikte ook nog eens de verkeerde roep term :bier:
Precies. En dat roepen doe je in de groep zodat je maatjes kunnen anticiperen, niet om medeweggebruikers tot actie te manen. :bier:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Johanson schreef: do 1 september 2022, 10:20
MacReal schreef: do 1 september 2022, 05:42 Voor betekend dat er een obstakel/fietser/wandelaar op dezelfde weghelft is en er dus uitgeweken moet worden.
Als ze "tegen" roepen, betekend dat een tegenligger en dus een beetje inschikken.

In het voorbeeld van Giant-E is die vent dus een dubbele hork, want niet alleen claimt hij teveel ruimte (2 aan 2 is alleen toegestaan als daar ruimte voor is, anders niet), maar hij gebruikte ook nog eens de verkeerde roep term :bier:
Precies. En dat roepen doe je in de groep zodat je maatjes kunnen anticiperen, niet om medeweggebruikers tot actie te manen. :bier:
Dit. Schold hij niet gewoon op zijn maatje? En pikte Giant-E dat volledig verkeerd op? :bier:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Giant-E schreef: wo 31 augustus 2022, 20:18 Nou, ‘t was alweer even geleden maar zojuist bijna op de vuist gegaan met een wielrenner. Fietspad in de polder, groepje racers 2-aan-2 naast elkaar, ik zie ze aankomen, geef genoeg ruimte en toch nog met een grote muil “Ik roep gvd toch VOOR?” schreeuwen. :evil:
Even op z’n Rotterdams laten weten dat alleen hersenloze racers weten wat “Voor!” betekent. Ik in ieder geval niet. Meneer was na mijn felle reactie omgekeerd, en vond dat ik met een mtb makkelijk even het gras in kon gaan. Toen ik zei dat ik al op randje fietspad zat, en “die grafreputatie van jullie soort groepjes” wel kon begrijpen werd meneer nog bozer.
Ik stond alleen maar te grijnzen, adrenaline zat inmiddels zo hoog dat ik er klaar voor stond. Zover liet Bokito ‘t niet komen. Achteraf maar beter ook natuurlijk. Voortaan maar niet meer op de autistische woensdagavond/zondagochtend de polder in.
Tssss, niet eens opzij gegaan... Je werkt gewoon mee aan het in stand houden van de anti MTB trend :winkie: :wink:
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Daarnaast geen rekening gehouden dat bij een dergelijke groep met dergelijke snelheden de hersencellen naar achterin de groep verplaatst worden.....
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik wilde nog opmerken dat deze discussie ten koste ging van zijn noodzakelijk hoog gemiddelde. :winkie:
Maar goed, ook hier natuurlijk een uitzondering. Meestal gaat ‘t wel goed. Maar geven en nemen is op die snelheden vaak lastig natuurlijk, vandaar de reputatie.

Nog 2 maandjes, zoeken ze weer massaal ‘t bos op en wordt dit topic weer relevant. :-{
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ManWithTheGoldenBike schreef: do 1 september 2022, 23:37 Daarnaast geen rekening gehouden dat bij een dergelijke groep met dergelijke snelheden de hersencellen naar achterin de groep verplaatst worden.....
Ook niet vergeten wat zuurstof tekort doet in dit soort situaties.
Denk bijv. ook aan trailrunners en ... mountainbikers.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ach, alles is relatief. Rij morgenochtend maar eens mee als ik met mijn dochter naar school fiets. Dan zul je zien dat wij MTBers en zelfs racefietsers nog heel gemanierd zijn en veelal de voorrangsregels begrijpen en toepassen en snappen wat linker- en rechterweghelft betekent… :D (en breek me de bek niet open over bakfietsers)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Klopt, maar dan wordt er ook niet zo hard gereden, dus geen zuurstofgebrek of hersencellen die bezwijken onder de druk.
Bakfietsers daarentegen hebben zo’n ding om niet om te vallen om te beginnen…..
mountainbiken: It's ok to be crap
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Tsja..verdraagzaamheid. Zo bestaan er ook mtb-ers met een bakfiets die zich prima aan de regels houden...weet ik toevallig. 8)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

frankyeti schreef: ma 5 september 2022, 08:07 Tsja..verdraagzaamheid. Zo bestaan er ook mtb-ers met een bakfiets die zich prima aan de regels houden...weet ik toevallig. 8)
Psies.

We weten in ieder geval wel heel duidelijk waar de bovengenoemde negatieve trend vandaan komt.

Het is één groot topic over afzeiken en typeren van niet-mtb'ers. Onee, ook de snelle mountainbikers deugen niet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik denk dat dat het algemene probleem is; iedereen vindt wel dat hij bij een 'minderheid' hoort, naar wiens belangen niet geluisterd wordt. Voelt zich daardoor achtergesteld, en loopt te schelden op de rest.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op di 6 september 2022, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ietsiepietsie heel klein beetje censuur.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Merk wel dat het hier in Oostenrijk veel gemütlicher aan toe gaat , als bv wandelaars en MTB'ers dezelfde paden gebruiken.... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

dat ben ik met je eens, maar wat mij afgelopen zomer opviel (of tegenviel eigenlijk) is dat er best veel paden nu een verboden te fietsen bordje hadden. En je dan over het asfalt gedwongen werd. Dus kennelijk is men daar nu ook wat minder tolerant jegens elkaar.

offtopic.. caramac.. lekker!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Zondagochtend lekker ritje gemaakt over de routes Arnhem/Schaarsbergen. Een extra lusje gepakt door landgoed Mariëndaal. Even moeten afremmen voor een vrolijk dartelende hond, gevolgd door een aangenaam gesprek met de eigenaar. Die reageerde enigszins verbaasd op mijn tweewielige aanwezigheid. Het bordje van het Gelders Landschap bood uitsluitsel: ik mag daar wel fietsen ("Vrij wandelen en fietsen op wegen en paden"), maar de hond moet aangelijnd zijn. De man riep zijn trouwe immer vrolijk rondrennende viervoeter onmiddellijk bij zich en lijnde hem aan. Er viel geen onvertogen woord en wij wensten elkaar een mooie dag. Daarna heb ik nog bewonderend gekeken naar eenhoorns die regenbogen schijten en bloemen hoesten, voordat ik het laatste stukje naar huis fietste.

:bier:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Briljant verhaal!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie