Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het is toch, hoe meer hoe groter de kans :roll:
Alleen bij de postcodeloterij is het andersom, hoe meer hoe kleiner de kans :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

StephanR schreef: vr 4 november 2022, 09:49
Valide punt, maar waarom zou die krapte in de ruimte leiden tot incidenten met mensen?
Je zegt het zelf al. Krapte leidt tot problemen ... Zien we in de huizenmarkt, asielopvang, natura 2000 etc. Dus de wolf zal door toename populatie steeds vaker willen oversteken naar andere gebieden en daarbij in contact komen met mensen.
De incidenten die er zijn geweest, zijn vrijwel altijd te herleiden tot (extreme) voedselschaarste. Als er iets absoluut niet speelt in Nederland is dat het wel... Een mens is simpelweg veel te gevaarlijk als prooi. Dus die ontwijken ze normaliter.
We zitten in een fase waarin energie schaars wordt, voedsel duurder wordt en er op grote schaal ingeperkt wordt als het gaat om voedselproductie. Dat lijdt uiteindelijk tot schaarste.
Anyway, terug on topic. ik zie wel een parallel tussen mtb'ers en wolven in Nederland. Iedereen heeft heeft er een mening over en beschikbare informatie is gepolariseerd :winkie:
Wat we missen is een eerlijke discussie over de voor en tegens en de risicoanalyse wordt niet gedaan. Of veel te laat. Dat komt dan weer doordat polarisatie tegenwoordig plaatsvindt voordat er überhaupt inhoudelijk is gediscussieerd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zullen we de wolven even aan hun lot overlaten?
Voorzover nodig kunnen we dan weer on-topic over de al dan niet vermeende anti-mtb-trend ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Toch zie ik een verband :-q wie is nu de grootste groep anti-mtb.....de verwend wandelaar toch :-? :(
Deze zelfde wandelaar is zeker niet blij met wolven in zijn/haar wandelbos :D simpelweg omdat 2 benen echt niet sneller zijn dan 4 poten :lol: :lol:
En zo hebben wij als verwend mtb'er door de wolf veel minder aandacht van de anti's......omdat de wolf veel enger is dan de meeste mtb'er :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zou ik met sorry mod. Kermit beginnen of eindigen in mijn post :D :wink:

Ik zie er nog van komen, dat deze groep anti-mtb (zelf moet ik er maar vanuit gaan dat het de wandelaar is/zijn) nog tot de conclusie gaat komen (hou je vast, beste lezer)
Laat de mtb'ers maar rijden door het bos want zij trekken meer de aandacht van de wolf dan wij als wandelaars :roll: toe-eigenen wij wandelaars ons het bos alleen voor ons zelf zoals wij het eigenlijk het liefst zouden zien, zonder mtb'ers en etc, etc.... in het bos :-{
dan komen de wolven onherroepelijk achter de wandelaars aan :-{ :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Als ridders zullen wij tevoorschijn komen en de wandelaars (en roodkapje) behoeden voor het kwaad! :winkie:

Maar de anti-mtb trend gaat dus eigenlijk over wandelaars die iets te mopperen moeten hebben en dat er altijd iets zal zijn waar ze over mopperen.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De wandelaar maak ik zelf er van :roll:
Omdat in de topic start daar dus niet over wordt geschreven :(
Het Nijmegen stukje is/zijn en waren de omwonenden en dan ook in 2020 :~
Maar stamt het in Nijmegen al vanaf 2016 toen de gemeente de route wilde vernieuwen......
Zo heb ik ook meerdere keren hier in dit topic geschreven op die paar bijtende/happende honden achter mij aan :-{ heb ik echt nooit problemen onderweg :-q
En de keren dat het tussen mij en wandelaars goed mis ging.....was op het fietspad :o echt niet te geloven :~
Maargoed dan ben ik gewoon een fietser en heeft niet direct met in het bos of over de heide rijden te maken :roll:
Bijvoorbeeld gisterenavond rond 17:30 een groep jongeren zo'n 8 stuks allen op de fiets, tegen de richting in over de hele breedte van het fietspad en niet opzij gaan :-{ ja dat leverde ook een confrontatie :roll: om dan maar gelijk te zeggen....die zijn tegen mtb'ers lijkt mij stug :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

De link waarop je hebt geklikt, is mogelijk buiten werking of de pagina is verwijderd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

ManWithTheGoldenBike schreef: ma 7 november 2022, 10:52 Als ridders zullen wij tevoorschijn komen en de wandelaars (en roodkapje) behoeden voor het kwaad! :winkie:

Maar de anti-mtb trend gaat dus eigenlijk over wandelaars die iets te mopperen moeten hebben en dat er altijd iets zal zijn waar ze over mopperen.
Ik ben meer wandelaar dan mountainbiker maar ik lees meer gekanker hier dan onder mijn mede wandelaars op andere forums.

Het probleem is in mijn ziens een groot mentaliteitsprobleem onder de mountainbikers.

Alles wat kritisch is naar mtb is slecht en deugd niet. In elk plukje groen in Nederland ligt wel een mtb route in dit kleine landje. Dus als er iets pro mtb is dan is het NL wel.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Op welke wandel fora lees je dan? Ik ben ook nog geen mtb’ers tegengekomen die het bos voor alle wandelaars willen afsluiten. Zou het daar nog iets te maken mee kunnen hebben? :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Zie onder Nieuws topic MTB ligt onder vuur. Overlapt iets met dit topic.

In mijn omgeving is natuurtoets gedaan. Als dit is gebeurd en vergunning afgegeven dan kunnen ze naar RvS gaan om bakzeil te halen.

https://www.rn7.nl/nieuws/7806891-natuu ... eten-dicht
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wie vertelt die natuurfreaks dat als ze winnen, en de routes dus verdwijnen, tienduizenden mtb-ers kriskras door alle natuurgebieden gaan crossen.
Of denken ze nu werkelijk dat “wij” massaal onze hobby opgeven en de mtb op Marktplaats dumpen. Zo naief zullen ze toch niet zijn zeker?
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Giant-E schreef: zo 20 november 2022, 17:12 Wie vertelt die natuurfreaks dat als ze winnen, en de routes dus verdwijnen, tienduizenden mtb-ers kriskras door alle natuurgebieden gaan crossen.
Of denken ze nu werkelijk dat “wij” massaal onze hobby opgeven en de mtb op Marktplaats dumpen. Zo naief zullen ze toch niet zijn zeker?
Plus degenen die jouw mtb op marktplaats kopen gaan er mee het bos in en als die niet gewend zijn dat er mtb routes zijn, dan gaan ze nog meer over alle andere paden door het bos fietsen. Zie bijvoorbeeld de racefietsers die een gravelbike gekocht hebben en blind komoot volgen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mijn mtb komt niet op MP hoor. Ik blijf gewoon stug doorfietsen, dan echter wel overal offroute.
Plaats reactie