Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bij de meeste losloop gebieden mag je hond los mits onder appèl.
Dat betekend dus dat hij niet happend en niet luisterend achter een fietser aan moet gaan...

Aan de andere kant moet je het ook niet op gaan zoeken als je bang bent voor honden. Die mensen heb je ook....
Loopt een hond rustig op iemand af in een losloop gebied, gillen en schreeuwen dat die hond niet zo dichtbij mag komen :~
Ga dan ergens anders lopen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

MacReal schreef: do 27 januari 2022, 23:59 Bij de meeste losloop gebieden mag je hond los mits onder appèl.
Mensen (hondeneigenaren dus) vergeten nogal eens dat een hond ALTIJD onder appèl moet staan als deze los loopt. Als je als eigenaar weet dat je hond niet luistert, of niet zeker weet of deze gaat luisteren, dan moet je hem dus niet los laten lopen. Heel simpel maar in de praktijk nemen mensen het helemaal niet zo nauw. Als een hond achter een fietser aan gaat doet het baasje dus per definitie iets heel erg verkeerd.

Verder vind ik de meeste honden hartstikke leuk en sommige baasjes zijn ook best ok 😉
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sinds 1 januari verboden in NL, maar dit ding werkt heel goed om slecht gedrag van je hond te corrigeren.
Afbeelding
(de halsband, niet de hond)

Nu zal ik wel een hoop dierenrechtenactivisten over me heen krijgen.
Die wens ik veel succes om al die hondjes hierboven af te richten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 januari 2022, 01:47 Sinds 1 januari verboden in NL, maar dit ding werkt heel goed om slecht gedrag van je hond te corrigeren.
Afbeelding
(de halsband, niet de hond)

Nu zal ik wel een hoop dierenrechtenactivisten over me heen krijgen.
Die wens ik veel succes om al die hondjes hierboven af te richten.
Hielp niet bij onze...te dikke vacht.
Daarnaast zit er een deel Huskey in....zo eigenwijs als wat. Uiteindelijke doen ze toch wat ze zelf willen.

Maar verder vind ik dat honden altijd onder appèl moet zijn. Daarbij zijn mensen vaak te zacht voor hun hond ben ik van mening. foei, mag niet, niet meer doen....dat snapt een hond niet. Wel eens in de natuur gekeken hoe welpen worden gecorrigeerd...die van ons lag altijd direct op zijn rug als die iets deed wat mij niet zinde en wat zij hoorde te weten...vaak zat opmerkingen over gekregen. Zou zielig zijn.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Honden eigenaren, de enigste groep waar ik af en toe wel eens woorden mee heb/gehad maar een volwassen constructief gesprek is er tot op heden nooit van gekomen.

Het hebben van een hond is een grote verantwoordelijkheid maar dit word niet altijd zo gezien.

Ik heb het sowieso altijd vreemd gevonden dat men grote honden mag houden zonder enig bewijs van capabel zijn. Een grote hond is sterker dan de eigenaar en een potentieel moordwapen in incapabele handen.

Zelf ben ik niet bang voor honden en vind de meeste zelfs leuk (ondanks een flink litteken onder mijn oog door een herder die me als 5 jarig ventje uit het niets in mijn gezicht beet in het bos).

Veel hondeneigenaren zijn een bepaald slag volk waar je weinig mee kan, jammer. Maar ik blijf het toch proberen anders is het helemaal een verloren zaak.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Hè, wat een genuanceerde meningen en gewichtige taal.

Is er dan niemand die vindt dat we een heel grote kuil moeten graven en daar alle honden én hun baasjes in moeten bulldozeren?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Joepie de schreef: vr 28 januari 2022, 09:29 Hè, wat een genuanceerde meningen en gewichtige taal.

Is er dan niemand die vindt dat we een heel grote kuil moeten graven en daar alle honden én hun baasjes in moeten bulldozeren?
:lol:

Is wat cru, maar ook een oplossing...
Ik ben wel benieuwd waar het stopt, wanneer dit soort oplossingen een haalbare kaart worden :bier:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Joepie de schreef: vr 28 januari 2022, 09:29Is er dan niemand die vindt dat we een heel grote kuil moeten graven en daar alle honden én hun baasjes in moeten bulldozeren?
Jawel. Ik had die kuil zelfs al gegraven. Maar helaas waren de hondenbezitters me voor en was de kuil al strak afgevuld met MTB-ers.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 januari 2022, 01:47Sinds 1 januari verboden in NL, maar dit ding werkt heel goed om slecht gedrag van je hond te corrigeren.
Is die er ook in kinder-uitvoering? :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Marcobiker schreef: vr 28 januari 2022, 10:26
Joepie de schreef: vr 28 januari 2022, 09:29Is er dan niemand die vindt dat we een heel grote kuil moeten graven en daar alle honden én hun baasjes in moeten bulldozeren?
Jawel. Ik had die kuil zelfs al gegraven. Maar helaas waren de hondenbezitters me voor en was de kuil al strak afgevuld met MTB-ers.
Graaf je een kuil voor een ander, lig je er zelf in?
Ja, doei !
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Joepie de schreef: vr 28 januari 2022, 09:29 Hè, wat een genuanceerde meningen en gewichtige taal.

Is er dan niemand die vindt dat we een heel grote kuil moeten graven en daar alle honden én hun baasjes in moeten bulldozeren?
+1 :lol: :winkie:

Als iedereen zo serieus in het leven staat, zijn evt kinderen opvoedt als hier nu verwacht wordt van hondeneigenaren hadden we heel wat minder zorgen en problemen in onze samenleving :roll:

Overigens hebben we naast een hond ook kinderen en daarmee maken we ook fouten. Niets menselijks is ons vreemd. In tegenstelling tot sommige mtbers hier die natuurlijk alles perfect doen :-q
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op vr 28 januari 2022, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MacReal schreef: do 27 januari 2022, 23:59 Bij de meeste losloop gebieden mag je hond los mits onder appèl.
Dat betekend dus dat hij niet happend en niet luisterend achter een fietser aan moet gaan...
Bij ons (Ede) zijn er verschillende gebieden. Echte losloop gebieden zonder aanvullende regels en gebieden waar er idd een regel is toegevoegd; 'honden mogen los indien onder appel..'.

Overigens is dat net als met kinderen .. als ze iets anders in hun kop hebben dan jij ze hebt geleerd ... Doen ze toch wel eens iets anders dan je had gehoopt .. 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Misschien moet ik maar eens met mijn schildpadden gaan wandelen in het bos, die bijten ook graag. Eens kijken wat zo'n hondeneigenaar en hond daarvan vinden.
Inmiddels zijn ze volwassen en bijten dus goed hard en laten niet echt snel los.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meegs schreef: vr 28 januari 2022, 14:45 Misschien moet ik maar eens met mijn schildpadden gaan wandelen in het bos, die bijten ook graag. Eens kijken wat zo'n hondeneigenaar en hond daarvan vinden.
Inmiddels zijn ze volwassen en bijten dus goed hard en laten niet echt snel los.
Ik denk dat zelfs ik nog in staat ben die schildpadden voor te blijven Meegs ;-)
(op mijn analoge bike).

Dat komt toch anders over als een hond die sneller rent dan ik kan fietsen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie