Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

bladeren ruimen van de routes is heel goed voor het trail behoud, toppers allemaal :-q

En ik ben wel Tegenlicht kijker, deze gemist, laten ze dan ook iemand namens de MTB gebruikers aan het woord?
In de zin van hoe stoppen we de trend is een haadline figure voor de media wel nuttig ze vinden Dirkmaat ook altijd.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Heel veel laden worden tegenwoordig geblazen. Soms zelfs met de tractor met een enorme blower voorop.
Denk aan doorgaande fietspaden op schoolroutes, of drukke wandelroutes.

Het zorgt voor een droog pad en minder erosie
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

kermit schreef: do 23 september 2021, 14:51 Dat lijkt me dan wel weer spannend, een huifkar op het Rammstein-segment van Amerongen :D
(voor wie het niet kent, een snel slingerende singletrack met meerdere kleine sprongetjes uitlopend in een snelle kombocht. Met fikse remknippen ervoor :tong ).
Duidelijk, bedankt!



:-{
________
Mijn fiets
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

JoopO schreef: ma 27 september 2021, 13:39 In het VPRO-programma "Tegenlicht" van gisterenavond is een item geweest over MTB-en. Heb nog niet gekeken maar Jan Dirkmaat schijnt volop aan het woord te zijn geweest. Zal weinig positiefs gemeld zijn. Vanavond even kijken.
Voor de duidelijkheid, 90% van het programma gaat heel ergens anders over en was prima. De laatste 5 minuten mocht de beste man even zijn stokpaardjes delen en gaat het ineens over mtb'en. Dit deel sloot ook nog eens niet aan op de rest van de aflevering. Hoor en wederhoor ontbrak uiteraard op dit laatste stukje.

Bijzondere redactie :~
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Heckler40 schreef: ma 27 september 2021, 14:27 bladeren ruimen van de routes is heel goed voor het trail behoud, toppers allemaal :-q

En ik ben wel Tegenlicht kijker, deze gemist, laten ze dan ook iemand namens de MTB gebruikers aan het woord?
In de zin van hoe stoppen we de trend is een haadline figure voor de media wel nuttig ze vinden Dirkmaat ook altijd.

Enjoy!!
Nee, de hele aflevering gaat ook niet over mtb'en, behalve bij dirkmaat. Ik vond het bijzonder.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Quote's uit t programma;
Hekken om de natuur zetten en mensen eruit weghouden is jaren 70 mentaliteit en die heeft niet gewerkt.
Als mensen vaker in de natuur zijn krijgen ze meer begrip en respect ervoor.
In Europa is geen wilde natuur meer,de mens is overal geweest.

Staat ie (Dirkmaat) dat over bladblazer te 'vulmineren' naast het spoor, maar dat verteld hij er niet bij. Ik denk dat hij zelf dat programma waar hij in zit moet bekijken.
Hij vind t niet goed dat er allemaal verschillende gescheiden paden door t bos lopen,zo blijft er geen natuur meer over.Hij wil gewoon alleen in het bos zijn. De meeste Mtb'ers die ik ken hebben meer met hem geneens (wat liefde voor de natuur betreft) dan hij denkt, ik denk dat hij nog nooit t dialoog met 'ons' is aangegaan.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Dialoog is eng. Hij heeft een mening en dat is de enige waarheid
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

bouwpakket schreef: ma 27 september 2021, 17:15 Dialoog is eng. Hij heeft een mening en dat is de enige waarheid
Ik zou het als een monoloog willen aanmerken :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef: ma 27 september 2021, 17:15 Dialoog is eng. Hij heeft een mening en dat is de enige waarheid
Haha, mijn vriendin die half meeluisterde vond ook al dat hij wel heel erg overtuigd is van zijn gelijk. Er is nul ruimte voor andere geluiden in zijn denken.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

In de jacht op clicks/views krijgt de meest extreme opinie het eerst een platform, controverse verkoopt,
Dirkmaat is in hun statistieken nu vast al wel een bekende grootheid, gegarandeerd resultaat.

Dialoog en compromis brengt ons verder maar dat is niet interessant voor wie berichten doorgeeft

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

MVMVML schreef: ma 27 september 2021, 16:29 https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... 0edafcd81c

Vanaf 43 minuten
Ik betwijfel serieus of ik 't wel wil zien.....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hmmm, vond t geen verkeerd programma, alleen Janmaat(oeps,sorry :oops: ) liet zich van de kant zien die we van 'm gewend zijn!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

OK, ik ga 't kijken. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Azurri schreef: ma 27 september 2021, 18:01 Hmmm, vond t geen verkeerd programma, alleen Janmaat(oeps,sorry :oops: ) liet zich van de kant zien die we van 'm gewend zijn!!
Ik vond zeker zijn eerste bijdrage over gevlochten heggen erg goed.
Zijn tweede bijdrage was wat mij betreft ook niks mis mee. Hij zegt gewoon dat er veel paden lopen waardoor er grote stroken zijn waar geen ruimte is voor dieren, en daar heeft hij wel een punt. Als oplossing draagt hij aan meer natuur terug te brengen in de landbouw in de vorm van de heggen uit zijn eerste bijdrage. Ben ik het 100% mee eens. Kale weilanden met alleen prikkeldraad zonder hagen en bomen vind ik in en in triest. Kijk eens in Engeland en Ierland hoe het ook anders kan.
En wat betreft de bladblazers, ik snap de punten die boven genoemd worden goed, maar ik snap ook goed dat er veel weerstand tegen is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie