Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 11 januari 2021, 17:01 Gaat allemaal ten koste van je gemiddelde! :evil:
Don't care lalala :winkie:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

MVMVML schreef: ma 11 januari 2021, 17:12 Was je soms met 2 kinderen waarvan er 1 een stok uit het ijs trok en die met kaplaarzen door het ijs zakten?
Ja, als één van die twee een meisje van 5 was en degene die de stok pakte een jochie van 8... ;)

edit: deze twee dus ;)
AfbeeldingIMG_8060A by marcoeoscanon, on Flickr
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Marcobiker schreef: ma 11 januari 2021, 17:13
MVMVML schreef: ma 11 januari 2021, 17:12 Was je soms met 2 kinderen waarvan er 1 een stok uit het ijs trok en die met kaplaarzen door het ijs zakten?
Ja, als één van die twee een meisje van 5 was en degene die de stok pakte een jochie van 8... ;)
Ja. Dan heb ik je gezien, stond toen bovenaan even te wachten. :lol:

Zag idd dat dat jochie de stok eruit trok en naar je riep iets in de trend van: "zo de stok zit helemaal vast gevroren".
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Haha grappig. Dat was 'm inderdaad :-D

Die twee kunnen eindeloos rondstruinen over die crossbaan, m'n i-watch registreert heel wat hoogtemeters op zo'n gemiddelde zondagmiddagwandeling :winkie:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Marcobiker schreef: ma 11 januari 2021, 17:18 Haha grappig. Dat was 'm inderdaad :-D

Die twee kunnen eindeloos rondstruinen over die crossbaan, m'n i-watch registreert heel wat hoogtemeters op zo'n gemiddelde zondagmiddagwandeling :winkie:
Wordt die crossbaan nog wel eens gebruikt trouwens of is dat iets van het verleden?
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Joepie de schreef: zo 10 januari 2021, 20:58

Ander voorbeeld ter verduidelijking:

Stel je komt in een kop-staartbotsing terecht waarbij in het voertuig voor jou drie kibbelende aardmannetjes zitten en in het voertuig achter je Jabba de Hut. Wie moet wie dan aanspreken? De aardmannetjes blijken niet in een gemotoriseerd voertuig te zitten maar in een een trapauto die geen duidelijke goedkeuring tot de openbare weg heeft. Old Jabba voert ter verdediging aan dat het niet duidelijk is wie discretionaire bevoegdheid heeft omdat Jabba vooral zichzelf een volwaardig bevoegd bestuursorgaan vindt. Dat kan je opmaken uit zijn Tweets. Daar komt nog bij dat het intergalactisch privaatrecht nog niet echt staat als een huis, niet in de laatste plaats door duidelijke verschillen in de perceptie van tijd en ruimte. Dit laatste wordt dan weer betwist door de betovergrootoma van Frank Masmijer, wier breiwerk nu nog steeds niet in de afrondingsfase zit.
Deze humor kan ik goed hebben :lol:

Ik denk dat het belangrijkste is:
- gebruik af en toe een bel
- groet elkaar. Erken dat de ander bestaat. (ik blijf me verbazen hoe weinig andere mountainbikers teruggroeten)
- jaag anderen niet op

En nog niet gezien in dit topic:
- Zet af en toe een bordje neer met voluit de tekst "Mountainbikeroute".

>Als ik denk aan de gemiddelde bejaarde wandelaar (zoals mijn oom en tante), die weten ècht niet wat de afkorting "MTB" betekent of dat driehoekje met 2 puntjes. En goedwillende wandelaars gaan niet doelbewust op een mountainbikepad lopen. Bedenk ook dat wij met een hele andere mindset en verwachting het bos in gaan als wandelaars. Los gaan versus tot rust komen.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Misfiets schreef: ma 11 januari 2021, 17:21





- Zet af en toe een bordje neer met voluit de tekst "Mountainbikeroute".

>Als ik denk aan de gemiddelde bejaarde wandelaar (zoals mijn oom en tante), die weten ècht niet wat de afkorting "MTB" betekent of dat driehoekje met 2 puntjes. En goedwillende wandelaars gaan niet doelbewust op een mountainbikepad lopen. Bedenk ook dat wij met een hele andere mindset en verwachting het bos in gaan als wandelaars. Los gaan versus tot rust komen.
de anti mtb trend is geen trend het is een voortdurende aanklacht tegen fietsers in het bos ......................en ik snap dat wel .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

MVMVML schreef: ma 11 januari 2021, 17:20
Marcobiker schreef: ma 11 januari 2021, 17:18 Haha grappig. Dat was 'm inderdaad :-D
Die twee kunnen eindeloos rondstruinen over die crossbaan, m'n i-watch registreert heel wat hoogtemeters op zo'n gemiddelde zondagmiddagwandeling :winkie:
Wordt die crossbaan nog wel eens gebruikt trouwens of is dat iets van het verleden?
Zelden tot nooit, volgens mij, voor zover ik weet alleen rond Pasen/ Goede Vrijdag.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Hilco schreef: ma 11 januari 2021, 17:26
Misfiets schreef: ma 11 januari 2021, 17:21
- Zet af en toe een bordje neer met voluit de tekst "Mountainbikeroute".

>Als ik denk aan de gemiddelde bejaarde wandelaar (zoals mijn oom en tante), die weten ècht niet wat de afkorting "MTB" betekent of dat driehoekje met 2 puntjes. En goedwillende wandelaars gaan niet doelbewust op een mountainbikepad lopen. Bedenk ook dat wij met een hele andere mindset en verwachting het bos in gaan als wandelaars. Los gaan versus tot rust komen.
de anti mtb trend is geen trend het is een voortdurende aanklacht tegen fietsers in het bos ......................en ik snap dat wel .
Ik heb zondag een paar keer Lemele gefietst, en niks anders dan vriendelijk groetende mensen. Is de mentaliteit in het westen (of elders) echt zo anders want ik kom echt nooit vervelende/boze mensen tegen, alleen maar vriendelijke. Even oogcontact, vriendelijk knikje, goedendag en een bedankje als ze voor je aan de kant gaan. Hoe moeilijk is dat nou?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Mad Wally schreef: ma 11 januari 2021, 17:38
Hilco schreef: ma 11 januari 2021, 17:26

de anti mtb trend is geen trend het is een voortdurende aanklacht tegen fietsers in het bos ......................en ik snap dat wel .
Ik heb zondag een paar keer Lemele gefietst, en niks anders dan vriendelijk groetende mensen. Is de mentaliteit in het westen (of elders) echt zo anders want ik kom echt nooit vervelende/boze mensen tegen, alleen maar vriendelijke. Even oogcontact, vriendelijk knikje, goedendag en een bedankje als ze voor je aan de kant gaan. Hoe moeilijk is dat nou?
Ik kom oorspronkelijk uit Lemele! In Hardenberg en Wierden was men laatst ook erg vriendelijk. Over het algemeen klopt het wel, maar er zijn uitzonderingen. In Lochem een paar mopperende types tegengekomen. Maar die route was toen ook wel erg druk.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mad Wally schreef: ma 11 januari 2021, 17:38 Is de mentaliteit in het westen (of elders) echt zo anders want ik kom echt nooit vervelende/boze mensen tegen, alleen maar vriendelijke.
Gooi deze onzinnige knakworsttheorie maar overboord. Juist in "het zo gezellige" Brabant hebben wij altijd issues. Het chagrijn druipt van de mensen af.
Terwijl we hier op zowel B'hoek, Vld, als Oostvoorne zelden tot nooit last hebben... Misschien omdat wij "stadsmensen" wél gewend zijn aan drukte?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: ma 11 januari 2021, 18:23
Mad Wally schreef: ma 11 januari 2021, 17:38 Is de mentaliteit in het westen (of elders) echt zo anders want ik kom echt nooit vervelende/boze mensen tegen, alleen maar vriendelijke.
Gooi deze onzinnige knakworsttheorie maar overboord. Juist in "het zo gezellige" Brabant hebben wij altijd issues. Het chagrijn druipt van de mensen af.
Terwijl we hier op zowel B'hoek, Vld, als Oostvoorne zelden tot nooit last hebben... Misschien omdat wij "stadsmensen" wél gewend zijn aan drukte?
Rotterdam ligt toch ook in Brabant?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: ma 11 januari 2021, 17:38 Ik heb zondag een paar keer Lemele gefietst, en niks anders dan vriendelijk groetende mensen. Is de mentaliteit in het westen (of elders) echt zo anders want ik kom echt nooit vervelende/boze mensen tegen, alleen maar vriendelijke. Even oogcontact, vriendelijk knikje, goedendag en een bedankje als ze voor je aan de kant gaan. Hoe moeilijk is dat nou?
Waren natuurlijk Amsterdammers die daar zijn gaan wandelen :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: Waren natuurlijk Amsterdammers
Nee Lemele, niet lummelen.
Ja, doei !
Plaats reactie