mentaliteit mountainbikers bij pech?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Toegegeven, ik heb niet alle voorgaande pagina's doorgespit maar als Dorst local toch even een korte reactie geven :lol: Bikers in hun eentje met pech of als ik iemand zie vallen (afhankelijk van de ogenschijnlijke ernst uiteraard) mogen rekenen op een vraag of ze ok zijn van mijn kant maar het wordt geen compleet interview. Soms is er een overduidelijk hulpeloos maatje aanwezig, dan telt de pechvogel als zijnde alleen :winkie:
Moraal van het verhaal, van mij mag je in ieder geval de vraag verwachten of je hulp nodig hebt. Als ik een oplossing kan bieden zal ik het doen :bier:
Be nice :-q
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

MVMVML schreef: do 10 december 2020, 09:37 Nu ja, bedacht me hierdoor dat ik in heel Portes du Soleil ed geen steeksleutel bij me had. Als m'n achterband daar kapot was gegaan was ik de lul op die bergen :winkie:
Ik heb een dame geholpen biba op te lappen zonder het wiel te verwijderen, 1 uur voor zonsondergang, grizzlyberengebied (we ontmoetten er een op het trail een paar minuten eerder) Nelson, BC.
Laatst gewijzigd door void op vr 11 december 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wilde dieren hebben wel een toegevoegde waarde, van beren heb ik geen last gehad maar ik heb wel eens een band staan vervangen in de Rocky Mountains in een wolk wespen. Mijn eigen band wel te verstaan en er was niemand in de buurt om me te helpen :(
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

het omgekeerde heb ik ook als eens meegemaakt. ergens in Dld ver van de gangbare paden, staat er iemand met pech langs de kant. haal ik mijn multi tool te voor schijn en de beste man gaat er druk mee aan het sleutelen. is ie klaar en op dat moment laat hij nog net niet de multi tool vallen en zonder verder wat te zeggen springt hij op de fiets. en weg is ie. dan sta je toch even raar te kijken.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Luc151 schreef: vr 11 december 2020, 13:56 op dat moment laat hij nog net niet de multi tool vallen
Hij had hem nog vast toen hij wegfietste? ;)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

void schreef: vr 11 december 2020, 11:33Ik heb een dame geholpen biba op te lappen zonder het wiel te verwijderen, 1 uur voor zonsondergang, grizzlyberengebied (we ontmoetten er een op het trail een paar minuten eerder)
Wat een sprookjes scenario... Had je toevallig ook nog een witte fiets (om het beeld helemaal compleet te maken). :lol:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

George schreef: vr 11 december 2020, 11:38 Wilde dieren hebben wel een toegevoegde waarde, van beren heb ik geen last gehad maar ik heb wel eens een band staan vervangen in de Rocky Mountains in een wolk wespen. Mijn eigen band wel te verstaan en er was niemand in de buurt om me te helpen :(
Nee, die potentiële helpers keken wel uit! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

cheeta schreef: vr 11 december 2020, 13:59 Wat een sprookjes scenario... Had je toevallig ook nog een witte fiets (om het beeld helemaal compleet te maken). :lol:
:o

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Knakworstkweker schreef: di 8 december 2020, 18:13
MacReal schreef: di 8 december 2020, 15:54

Volgens mij is dat een 5
Meest voorkomende maten op een fiets zijn

M4 - inbus 3
M5 - inbus 4
M6 - inbus 5
M8 - inbus 6

M8 - Inbus 6, zit niet op elk tooltje, maar op die van mij van ome ali wel iig

klikkerdeklik
Vergeet T25 niet. SRAM remmen, een aantal merken stuurpennen, schijven en nog weleens wat hier en daar.

2 weken terug op Leersum moest ik voorbijgangers vragen om een hex8. Zowel ik als maatje hebben niet, pedaal was los.
Waar woke is, is vuur
havana

Ik herken dit niet. Als ik iemand zie staan vraag ik altijd "alles ok?". Afgelopen vrijdag op LV nog, was iemand die duidelijk chainsuck had.

Ik heb ook al best vaak mensen geholpen die gestrand waren:

- Als wielrenner 2x een MTB'er weer op weg kunnen helpen door mijn quicklink af te staan. Betalingen daarvoor accepteer ik niet.
- Een keer een dame die de buitenband er niet op kreeg. Dat kan natuurlijk gebeuren.
- Een keer een CO2 patroon afgestaan aan iemand die z'n pomp vergeten was.
- Een keer op Gran Canaria een hele drukke zenuwachtige Spanjool die lek gereden had.

En waarschijnlijk nog wel een paar keer.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je niet stopt (of vraagt alles ok) als je zelf twee linker hand hebt. En believe me, dit forum is geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. De meeste fietsers kunnen nog niet eens een band omleggen.
Laatst gewijzigd door havana op zo 13 december 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Even opgeschoond. Ik weet dat ik sommige mensen met een korreltje zout moet nemen maar als ze dan alsnog te flauw worden, tja...
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Vandaag om half 10 een rondje Drieluik (Dorst) gaan rijden met twee oude collega’s. Zij hadden op hun beurt weer een collega en een broer meegenomen en ik had een vriend van me gevraagd.

Met z’n 6 verzamelt bij ons moeder voor een bak koffie en een worstenbroodje (van de bakker natuurlijk). Bij de ingang Breda was het al druk, maar wat wil je op zondag. Een van ons brak gelijk z’n ketting bij het eerst klimmetje. Fiets nooit onderhouden, ketting was kurkdroog. Vriend van me even terug gefiets, niet via de track, maar ook hij kon er weinig mee van maken. Autosleutel gegeven en hij is lopend terug gegaan.

Al met al hebben ze er zeker een kwartier gestaan en welgeteld 1 iemand heeft gevraagd of tie kon helpen.

Later op het parkoers nog mot gehad; de slechts van ons (die collega van mijn oud collega, 1 keer gefietst dit jaar, volgen jullie het nog) rijdt zich bijna stuk op een van de steile klimmetjes, waardoor iemand van ons even vaart mindert en degene daarachter ook. Die laatst wordt dus bijna van achter aangereden door zo’n ouwe van een toerclubje. Die begint te vloeken en mopperen. Had hij maar afstand moeten houden. En niet op zondag een PR willen verbreken. Bovenop het klimmetje had hij er makkelijk voorbij gekund. Later nog wat gezeik met iemand die ergens langs wilde wat totaal niet ging, maar dat vooral laat ik maar achterwege.

Kortom alleen maar weer gezeik door van klederdracht aso’s.

Die oud-collega’s rijden zelf voornamelijk UHR maar nemen ook uitstapjes naar Schoorl, Zeddam, ect. Zij hadden dit totaal niet verwacht van Brabanders. Met beiden heb ik samen gewerkt in Eindhoven, dus ze weten wel een beetje hoe het hier aan toe gaat. Hun ervaring op de UHR is totaal anders dan in Dorst; waar iedereen wel elkaar vriendelijk groet.

Ik heb inmiddels een geconditioneerde agressie ontwikkeld voor boswielrenners in hun zielige tenuetjes.
Laatst gewijzigd door Brul78 op zo 13 december 2020, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Brul78 schreef: zo 13 december 2020, 17:55 Ik heb inmiddels een geconditioneerde agressie ontwikkeld voor boswielrenners in hun zielige tenuetjes.
Fock.... :o Herken het maar rij zelf ook in een door m'n werkgever gesponsord lycra outfit. Behalve "hier vinden we nou eenmaal dat 't zo hoort" zie ik geen reden een baggy over m' n lycra aan te trekken.
Bestel overigens bewust niet extra voor vrienden want wil echt niet met 4 man in hetzelfde tenuetje gezien worden.

Maar noem me geen BWR!!!! :oops: :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik rij (in de zomer) ook wel eens in lycra en of je shirt nu gesponsord is of niet zal me een zorg wezen.

Maar het is juist als dezelfde shirtjes achter elkaar gaan rijden wat het slechts in de mens naar boven haalt.

Het zijn die gasten die in de zomer als op een racefiets zitten, die het in de winter voor iedereen op een mtb verzieken.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q
Maar eh, on topic: Je stopt natuurlijk om te helpen als je zo'n roedeltje van 8 man in hetzelfde tenue hulpeloos ziet staan kijken om 1 fiets met lekke band? :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie