MTB gebruiken buiten de MTB Parcours

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Beaux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 19 februari 2008, 02:20
Mijn mountainbike: Canyon neuron
Contacteer:

Ik vraag mij af of er forum members zijn die de MTB ook gebruiken voor niet MTB parcours.
Bv om naar familie of boodschappen te doen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Beaux schreef: vr 17 juli 2020, 11:36 Ik vraag mij af of er forum members zijn die de MTB ook gebruiken voor niet MTB parcours.
Bv om naar familie of boodschappen te doen.
Dat doe ik niet vaak/is niet handig.
Dure diefstalgevoelige fiets. Geen verlichting, geen slot, geen spatborden/kettingkast/bagagedrager, geen prettige/te sportieve houding voor meenemen boodschappentas. Vaak spd pedalen gemonteerd.
Kortom Néé.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik pak af en toe mn dirtjumper om ff naar de supermarkt te crossen (met een rugzakje voor een boodschap). Maar dat komt wellicht omdat mijn gewone fiets een barrel van 20 jaar oud is.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik rijd graag niet op vaste routes, ik rijd het liefst 'XC-puur', 'wild', dwz over andere bestaande paden en trails :wink: . Maar er zijn ook vaste routes die wel leuk zijn om te doen, op zijn tijd. Boodschappen en familiebezoek doe ik er zeker niet mee! Onpraktisch en te diefstalgevoelig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Laatst een keert om een geocache trail te doen in de bossen. Werkt ideaal. GPS met geocaches op stuur zetten en dan mooi door het bos crossen naar de caches.
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Mijn oude Bianchi 26 er heeft nu een vaste carbon vork en tattoo light bandjes. Prima dus voor wat ritjes naar familie of boodschapjes.
Same shit, different day :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

No way dat ik een van mijn bikes zonder toezicht bij een supermarkt zou parkeren :o

Vroeger wel (weg)vakanties gedaan met de hardtail, met een BOB-trailer erachter of georganiseerd met bagagevervoer door een busje. Tegenwoordig alleen nog over de weg op en neer naar het lokale rondje en gezamenlijke ritjes met mijn vriendin. Lange stukken asfalt gaan fijner met een (gravel)racer en voor de boodschappen hebben ze stadsfietsen bedacht :wink: (of auto's als je erg veel nodig hebt).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heel afentoe haal ik wel eens wat bij de lokale benzinepomp maar dan zet ik `m altijd met het voorwiel richting de deur, dropper laag en opgeschakeld naar een superlicht verzet zonder te trappen...en dan nog ben ik para en verlies ik `m niet uit het oog :roll:
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Ik heb niet eens een normale fiets.. Mijn singlespeed is eigenlijk een twinglespeed, daar zit ook een hoog verzet op, maar schakelen moet met sleutel 15 :P Die gebruik ik voor woon-werkverkeer, de kroeg, maar ook wel eens om ritjes van 40 - 50 km naar vrienden en familie te maken. De trailbike gebruik ik ook wel eens in de stad, maar dan vooral om gewoon een rondje te rijden en wat op trappetjes te klooien, die zet ik niet met een gerust gevoel in een fietsenrek terwijl ik ga zitten pilsen :bier:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik vind met een MTB op de weg rijden totaal ruk. Dus: nee. Horses for courses.
Vorsprung durch Pedantik.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik zie vaak genoeg mensen op een mtb die er volgens mij nog nooit mee op een mtb route zijn geweest, maar die zitten hier niet op het forum.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik gebruik regelmatig een MTB als "gravel"bike, buiten de MTB parcoursen, en ook als stadsfiets

Starre stalen hardtails met goed rollende banden doen het prima op de boeren landwegen rond Assen en ook in de Polder ten noorden van Amsterdam. Ideaal voor een uurtje bewegen als ik niet all-in wil gaan. De Rooster doet het prima op 29plus banden, en ik heb mijn Independent opgebouwd met een stalen vork en RaceKings. En daar ging ik voor Corona ook een paar keer per week mee naar de sportschool. Goed slot en vol in het zicht parkeren, in 3 jaar geen enkel probleem gehad. Ook bij de supermarkt heeft hij incidenteel wel gestaan met de ketting aan het rek vast.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Achterlaten doe ik sowieso niet, dus geen boodschappen oid, maar verder rij ik overal op en overheen, het liefst met zoveel mogelijk hoogteverschil, drempels, trappen, etc...
In het bos op paadjes rijden vind ik maar saai :winkie:
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

Alien schreef: vr 17 juli 2020, 18:25 Ik vind met een MTB op de weg rijden totaal ruk. Dus: nee. Horses for courses.
Ik vind fietsen op een fiets die geen mtb is totaal ruk :wink:

Ik ben een mountainbiker. Ik fiets op een mtb, of ik fiets niet. Doe ik boodschappen op m 'n Capra? Nee. Maar zolang ik m'n fiets niet onbeheerd hoef achter te laten, doe ik dat op de mtb...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

roush99 schreef: za 18 juli 2020, 20:23 zolang ik m'n fiets niet onbeheerd hoef achter te laten, doe ik dat op de mtb...
Afbeelding

:lol:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie