Meest beschamende momenten...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
GJ71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 20:31

Ging vanavond nog ff een stukkie fietsen. En dan vind ik het leuk om nieuwe plekjes te ontdekken. (we zijn net verhuisd en er is hier veel te ontdekken.)
Vanavond vond ik een mooi pad, nieuw aangelegd natura2000 gebied waar al wat fietsers geweest waren. (Zag ik aan de sporen).
Opeens zag ik een mooi paadje wat ik een flink stuk kon volgen. Lekker langs kleine slootjes, maar wel veel begroeiing en veel modder. Na een tijdje kon ik linksaf verder het pad volgen of rechts een breder pad, een ruiterpad. Ik besloot het bredere pad te kiezen. Eerst een klein stukje door het hoge gras om er te komen. En toen opeens... fuck een sloot :winkie:
Het leek een pad maar door het hoge gras was de sloot eronder onzichtbaar geworden :lol: Mijn fiets bleef halverwege hangen maar ik ging koppie onder. En stinken jonge... Thuisgekomen heb ik de tuinslang gepakt en heb mezelf eerst helemaal schoongespoten. De fiets zag er beter uit dan ikzelf :)
Eat me
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zandweggetje oversteken in de winter. Een tractorspoor waardoor in het midden een rug zand lag. Er liepen sporen doorheen dus ik dapper dwars erop....

Maar het vroor. Dus die rug was kneiterhard. Invulling gegeven aan het begrip ‘over the bar’ :winkie: onder de ogen van andere bikers :bier:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Een nagelnieuwe buitenkabel op lengte afknippen met de binnenkabel erin… 💸
Vorsprung durch Pedantik.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Alien schreef: zo 12 juli 2020, 10:15 Een nagelnieuwe buitenkabel op lengte afknippen met de binnenkabel erin… 💸
:lol: :lol:

Het zou mij ook kunnen overkomen maar die is wel heel goed :-q
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Niet zelf gedaan, maar voor mijn neus gebeurd:
Fietste met een maat de Diepenveen route, er kwam een andere fietser achterop. Die haalde ons rechts in over een karrenspoor en stuurde vervolgens naar links om weer de track op te gaan maar deed dat iets te enthousiast en dook vervolgens links van de track de sloot in vol in de brandnetels.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
boV
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 10 juli 2014, 13:41

250 psi in het verkeerde ventiel gepompt bij een autosag demper.. in het uitlaatventiel ipv inlaatventiel. Gelukkig nog allemaal heel.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

In Skateland Rotterdam op de hoge roll in voet van pedaal geglipt en keihard tegen de muur naast de schans gereden.
Het meest beschamende was nog wel toen ik half ko op de grond lag de 'gaat het, meneer' (ik was 39) van een scooter kind van 10....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Tandjes tellen van het grootste blad van de cassette in het bijzijn van enkele members van hier terwijl het met grote cijfers erop staat. :roll:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op een volle P Bergweg niet op tijd uit m'n spd's klikken....

Ik ben vast niet de enige, toch? :lol:
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

jaja, in volle enthousiasme een C-Bear Sram GXP trapaslager verkeerd om in persen..... Kon wel janken
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Nieuw zadel op de racer testen. 5 minuten met mn kont draaien om uit te vinden hoe ik (vrouw) lekker zit...
"Zal ik nu even voor rijden?" hoor ik ineens achter me van een oude vent...
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Na 40 minuten rijden aankomen op P Leersum (afgesproken met een maatje), bike uit de auto laden en het voorwiel missen.
Stond nog in de straat tegen een lantaarnpaal.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoe langer op de fiets hoe meer beschamende momenten? ;-)

De geijkte dingen als spd-schoenen vergeten en er pas achter komen als je al bijna bij de start van de toertocht bent (die reed ik twintig jaar geleden nog :)). Of recenter, de accu van de e-mtb terwijl je al op 3/4 van de afspraak bent... "ja hoi, met mij. Ben wat later" :D

Maar echt k** was die keer dat ik even een korte sanitaire stop deed, weer op de fiets stapte en me bedacht hoe opvallend soepel en "gesmeerd" ik ineens inklikte...
Yep, een hondendrol van tussen je pedaal en spd-plaatje verwijderen is nie leuk nie :evil:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Eerste keer dat m’n vriendin op spd reed. Ik vertelde haar in de auto wel 500 keer dat ze moest denken aan het uitklikken.

Bij het eerste stoplicht vergeet ik het zelf.

Ze is het tot op heden nog nooit vergeten.



Zonder steekas op de P van Leersum



Bril op het dak laten liggen



Garmin op het dak laten liggen



Schoenen op het dak laten liggen



Plaatsvervangende schaamte voor een zeer goed rijdend forumlid, die op een dag vol zware endurotrails op LHR OTB gaat door bij het aanzetten een takje van zo’n 3 centimeter dik te raken met het voorwiel.

Ja dat is eigenlijk nog steeds het ergst :D
Waar woke is, is vuur
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Giant-E schreef: zo 12 juli 2020, 23:10 Op een volle P Bergweg niet op tijd uit m'n spd's klikken....

Ik ben vast niet de enige, toch? :lol:
Nee, ik heb er Time atac's op zitten. :tong
Vanwege aanhoudende droogte twee maanden alleen met de racefiets gefietst. Voorzien van velgremmen met een grote vrije slag vanwege te lui om bij te stellen. Na een aantal buien eindelijk weer op de MTB. Nog geen kilometer van huis kom ik op een zandweg een wandelend echtpaar achterop. Eerst even voorzichtig bellen; horen ze niet. Dan maar wat afremmen, hoewel ik helemaal niet hard fiets.
Trek ik vol de voorrem in. Sta dus direct stil en donder om. Het echtpaar hoorde toen wel wat achter zich. :lol:
Plaats reactie