Gay mountainbikers / forumleden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: do 25 juni 2020, 11:20
Mad Wally schreef: do 25 juni 2020, 10:52

Zodra jij een beetje respectvol omgaat met mensen die zich hier bijzonder kwetsbaar opstellen waardoor de kans groot is dat ze gelijk afhaken.

En wat betreft fout persoon, gelet op je ongevoelige opmerkingen, ja en zo’n mentaliteit ontstaat meestal niet vanzelf, maar wordt versterkt door de mensen om je heen, dus foute vrienden, eveneens ja.

Als je nog wat langer op het forum blijft krijg je misschien wel de kans om mij te ontmoeten en kun je je woorden terug nemen. De bikers van hier die mij wel kennen en waarvan ik enkelen zeer zeker tot mijn vriendenkring beschouw weten wel beter.
Dan rest maar één vraag: Waarom?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat vraag ik mij ook af. Qua humor staan wij klaarblijkelijk lijnrecht tegenover elkaar.

Kun jij ook niets aan doen, waarschijnlijk foute vrienden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mensen,

Ik ben van mening dat een forum wat andere omgang vormen vraagt dan de kroeg, dus ik wil jullie dringend verzoeken geen grappig bedoelde opmerkingen meer te maken over dit onderwerp, en ja, daar reken ik de opmerkingen over wegrenners ook toe.

Verder wil ik jullie ook vragen te stoppen met op de persoon te spelen. Dit komt de sfeer niet ten goede, toch?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

baron062 schreef: do 25 juni 2020, 11:45 Mensen,

Ik ben van mening dat een forum wat andere omgang vormen vraagt dan de kroeg, dus ik wil jullie dringend verzoeken geen grappig bedoelde opmerkingen meer te maken over dit onderwerp, en ja, daar reken ik de opmerkingen over wegrenners ook toe.

Verder wil ik jullie ook vragen te stoppen met op de persoon te spelen. Dit komt de sfeer niet ten goede, toch?
Mag ik als forumlid niet een ander er op aanspreken wanneer deze in mijn ogen dingen schrijft waarvan vind dat ze niet kunnen? Dat had ik wellicht niet gedaan als mod eerder had ingegrepen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@madwally, doe dat dan in een PB.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zeker. Maar dat kan ook via PB. En je zou het bericht kunnen melden.

Iemand publiek aanvallen is nooit zo goed voor de sfeer.

Maar eigenlijk verwacht ik van mijn medeforummers wat respect naar de medemens. En dat begint met het niet maken van rare grappen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Elkaar openlijk aanspreken op foute opmerkingen is wel belangrijk. Anders lijken bepaalde dingen geaccepteerd te worden en gaan de grootste schreeuwers de sfeer bepalen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als iedereen deugt, is er ook niks te zaniken.

En op elk goed feestje is wel iemand aanwezig die een keer een fout grapje maakt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Robertdj schreef: do 25 juni 2020, 12:14 Elkaar openlijk aanspreken op foute opmerkingen is wel belangrijk. Anders lijken bepaalde dingen geaccepteerd te worden en gaan de grootste schreeuwers de sfeer bepalen.
Of kleinste in mijn geval. :bier:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Eigenlijk is de vraag of hier gay mountainbikers zijn, filosofisch gezien, raar. Want omgekeerd kan je je ook afvragen of er eigenlijk wel hetero mountainbikers zijn. In de vraag zit dus al een aanname. Wel een redelijke, puur vanwege een algehele meerderheid in de samenleving. Maar het feit blijft, je weet eigenlijk net zo min over homoseksualiteit als heteroseksualiteit. Het is gewoon niet zo'n ding tussen mountainbikers.

Verder zou ik willen zeggen dat Dice een prima (kleine) gast is die een, wat mij betreft, geavanceerde mening heeft over humor en gekwetst zijn. Ik deel zijn mening, de maatschappij deelt deze mening niet. Het komt er op neer dat vrijheid van expressie belangrijk is, en het recht niet gekwetst te worden niet. Sterker nog, als iets mij kwetst denk ik al snel: oh jee, welke emotionele knoop zit er klaarblijkelijk nog in mijn ziel? En dan probeer ik die te vinden en op te lossen. Dank voor de spiegel, zogezegd. Projectie naar de 'aanstichter' probeer ik dan te voorkomen. Lukt niet altijd geheel in de eerste impuls...
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ken die oude dobbelsteen nog niet IRL, had ook even een :roll: gedachte maar word toch ook wel een beetje moe van het gekwetst zijn van alles en iedereen bij het minste geringste en dat daar de rest van de wereld daarom maar continue zelfcensuur moet gaan toepassen.

Persoonlijk heb ik altijd het idee dat je beter kan kijken naar wat verbind en je gemeen hebt ipv waar de verschillen hem in zitten.
De verbindende factor is hier MTB, mocht daar meer uit komen dan merkt de topic starter dat wellicht vanzelf.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het aloude "ach joh, ik heb daar zelf helemaal geen last van, dus stel je niet aan" argument. Uiteraard zijn er ook genoeg mensen met té lange tenen en dan ook weer teveel mensen die op voorhand zichzelf gaan censureren, maar als blanke heteroseksuele man zeggen dat je niet snapt waar de ander (Home, zwart, arm, whatever) zich zo druk om maakt laat meteen ook wel het probleem zien. Nou ben ik zelf ook een zeer gepriviligeerde blanke heteroseksuele man, maar ik realiseer me op zijn minst dat zoals ik de dingen beleef wellicht niet is zoals anderen dat beleven. Wellicht dat ik het geluk heb gehad om met vrij veel gekleurde en/of andersgeaarde mensen te zijn opgegroeid, maar de huidige tendens waarin de blanke man (en vrouw toch ook wel) voortdurend verongelijkt roept dat "ze" zich niet zo moeten aanstellen lijkt me minstens zo kwalijk als die van die mensen die overal bezwaar tegen maken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jurf schreef: do 25 juni 2020, 12:59 Ik ken die oude dobbelsteen nog niet IRL, had ook even een :roll: gedachte maar word toch ook wel een beetje moe van het gekwetst zijn van alles en iedereen bij het minste geringste en dat daar de rest van de wereld daarom maar continue zelfcensuur moet gaan toepassen.
Het gaat er in dit geval helemaal niet om dat ik mij gekwetst voel. Waar ik een probleem mee heb is dat iemand recentelijk uit de kast is gekomen, en zich hier kwetsbaar opstelt en probeert af te tasten hoe het hier zit met de acceptatie van homos binnen de mtb wereld. Wanneer deze dan gelijk wordt geconfronteerd met foute grappen dan kan ik me goed voorstellen dat deze persoon de moed in de schoenen zinkt en hij afknapt op de mtb wereld en dit forum. Een beetje meer respect en begrip vind ik wel op z’n plek. Het punt is ook op een forum dat je de andere niet ziet en dat je niet kunt inschatten of zo’n grap kan of niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mad Wally schreef: do 25 juni 2020, 13:25 Het gaat er in dit geval helemaal niet om dat ik mij gekwetst voel. Waar ik een probleem mee heb is dat iemand recentelijk uit de kast is gekomen, en zich hier kwetsbaar opstelt en probeert af te tasten hoe het hier zit met de acceptatie van homos binnen de mtb wereld. Wanneer deze dan gelijk wordt geconfronteerd met foute grappen dan kan ik me goed voorstellen dat deze persoon de moed in de schoenen zinkt en hij afknapt op de mtb wereld en dit forum. Een beetje meer respect en begrip vind ik wel op z’n plek. Het punt is ook op een forum dat je de andere niet ziet en dat je niet kunt inschatten of zo’n grap kan of niet.
Helemaal gelijk Wally, ik denk (hoop) dat iedereen zich ook wel kan vinden in deze bewoordingen.

Aan de andere kant, Dice loopt hier al langer mee en afgaande op zijn posts (ik ken hem niet persoonlijk) bedoelde hij dit zeker niet verkeerd. Het was een wat onhandige opmerking, inmiddels heb ik ook zijn excuses voorbij zien komen dus ik denk dat we allemaal weer vriendjes kunnen zijn ;-)
@Topicstarter, welkom en als je wat rondkijkt tussen de posts van Dice zul je er wel achter komen dat hij, eh, niet altijd even serieus is :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

suravida schreef: do 25 juni 2020, 13:17Het aloude "ach joh, ik heb daar zelf helemaal geen last van, dus stel je niet aan" argument.
Dit is zo'n onzin hé. Er is inderdaad, in welke context dan ook en waar op de wereld dan ook, zoiets als meerderheidsprivilege. Dus ja, blanke hetero man op dit forum. De privilege is dat je aan standaard verwachtingen voldoet. Kost je wat minder energie en mentale processing om je hier te begeven. Maar... je kan het individu nooit tot zo'n categorie versimpelen. Ik ben bijvoorbeeld blanke hetero man, maar ervaar vervreemding omdat ik mensen hier vaak narrow-minded vind. Het leven is per definitie lijden. Elk individu heeft daarmee te maken en moet daarmee zien om te gaan. Hoe je dat doet hangt denk ik veel af van je persoonlijkheid. Een deel van de mensen komt op een plek uit van vrij radicale acceptatie van elke impuls uit het brein, van zichzelf en anderen. Zelf-censuur is de actieve demping van dergelijke impulsen, en kost knetter veel energie. Dat wens je een ander mens toch niet...? Daarom radicale acceptatie. Wees lekker homo, sinistere grappen maker, en tsja, als het jouw persoonlijkheid is, wees ook lekker iemand die zegt dat er meer zelf-censuur moet zijn. Oh oh, opeens heft alles elkaar op en is het allemaal lucht. Biertje (of rosé) dan maar? :bier:

Nog een laatste opmerking om wellicht iets meer compassie te kweken richting mensen zoals ik en Dice: onze breinen hebben heel, heel, heel veel van die "bekijk het eens anders en met humor" impulsen. Moe worden wij ervan. Als wij daar geen expressie aan mogen geven, is dat psychische onderdrukking. En als we het toch over homoseksualiteit en het onderdrukken van impulsen hebben, dan weten we allemaal wat de menselijke conclusie is. Acceptatie.
Plaats reactie