Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Hilco schreef: do 15 april 2021, 13:06
Marcobiker schreef: do 15 april 2021, 09:33
...en dan tóch op "0 berichten" blijven staan :D
Loungebar Posts tellen niet mee anders had ik veruit boven de 10.000 uitgekomen :winkie:
Als je in je profiel op 'zoek gebruikers berichten' klikt zie je de totaalscore en je moet beter je best doen, het zijn er maar 9717 ;)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

George schreef: do 15 april 2021, 17:04
Hilco schreef: do 15 april 2021, 13:06

Loungebar Posts tellen niet mee anders had ik veruit boven de 10.000 uitgekomen :winkie:
Als je in je profiel op 'zoek gebruikers berichten' klikt zie je de totaalscore en je moet beter je best doen, het zijn er maar 9717 ;)
ok, nog 83 te gaan :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik mis Weit Heuker in de uitslag. Weit was er altijd bij, maar stierf plots in het harnas
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Hilco schreef: do 15 april 2021, 17:41
George schreef: do 15 april 2021, 17:04

Als je in je profiel op 'zoek gebruikers berichten' klikt zie je de totaalscore en je moet beter je best doen, het zijn er maar 9717 ;)
ok, nog 83 te gaan :winkie:
82
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch mis ik nog steeds hamburger hill.. en in mindere mate de sandbox afdaling ervoor.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Rayb81 schreef: vr 16 april 2021, 21:52 Toch mis ik nog steeds hamburger hill.. en in mindere mate de sandbox afdaling ervoor.
Welk stuk van welke route duidt jij aan met Hamburgs Hill ? Die bijnaam ken ik niet
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hamburger Hill:

Afbeelding

(En nee, ik rij niet regelmatig illegaal. Dit was, sinds 2015, één keer, op een rustig moment.)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

die noemde wij de eindklim .......gewoon zinloos klimmen ....klimmen .......klimmen ........en nog eens klimmen....... :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hier een filmpje uit 2015 van een marathonrtraining (einde van die heuvel) die we daar hielden. https://youtu.be/SYg9zflVu0Y
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Beetje off-topic maar ook niet helemaal, ik reed gisteren Amerongen-Leersem en ergens halverwege m’n rondje zat er in een klim een flinke hobbel dwars over het pad. Echt eentje waar je flink voor moet aanzetten overheen te komen. Het leek me een oude wal omdat het helemaal doorloopt het bos in. Toen ik er tegenop reed dacht ik nog “leuk zo’n jump als je 7 km/u gaat, wat heb je daar nou aan”. Iemand die die dingen in kaart brengt vroeg me of ik nog wist waar het was. Ik heb op strava zitten neuzen maar kan niet meer terughalen waar het geweest moet zijn. Ik denk in de buurt van de Grafheuvel maar kan me vergissen.

Hij zit in een redelijke lange klim weet ik nog maar verder kan ik me het niet echt herinneren. Aangezien er hier een paar zitten die de heuvelrug lijken te kennen als hun broekzak, misschien dat iemand mijn summiere uitleg snapt en weet waar het is.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

wat was er eerder de natuur of de route....................... :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Oli4k schreef: za 17 april 2021, 17:12 Beetje off-topic maar ook niet helemaal, ik reed gisteren Amerongen-Leersem en ergens halverwege m’n rondje zat er in een klim een flinke hobbel dwars over het pad. Echt eentje waar je flink voor moet aanzetten overheen te komen. Het leek me een oude wal omdat het helemaal doorloopt het bos in. Toen ik er tegenop reed dacht ik nog “leuk zo’n jump als je 7 km/u gaat, wat heb je daar nou aan”. Iemand die die dingen in kaart brengt vroeg me of ik nog wist waar het was. Ik heb op strava zitten neuzen maar kan niet meer terughalen waar het geweest moet zijn. Ik denk in de buurt van de Grafheuvel maar kan me vergissen.

Hij zit in een redelijke lange klim weet ik nog maar verder kan ik me het niet echt herinneren. Aangezien er hier een paar zitten die de heuvelrug lijken te kennen als hun broekzak, misschien dat iemand mijn summiere uitleg snapt en weet waar het is.
Ik denk dat je het walletje hier bedoeld?
Https://osm.org/go/0Ev9OP22N--?layers=N&m=
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

StephanR schreef: za 17 april 2021, 19:10
Oli4k schreef: za 17 april 2021, 17:12 Beetje off-topic maar ook niet helemaal, ik reed gisteren Amerongen-Leersem en ergens halverwege m’n rondje zat er in een klim een flinke hobbel dwars over het pad. Echt eentje waar je flink voor moet aanzetten overheen te komen. Het leek me een oude wal omdat het helemaal doorloopt het bos in. Toen ik er tegenop reed dacht ik nog “leuk zo’n jump als je 7 km/u gaat, wat heb je daar nou aan”. Iemand die die dingen in kaart brengt vroeg me of ik nog wist waar het was. Ik heb op strava zitten neuzen maar kan niet meer terughalen waar het geweest moet zijn. Ik denk in de buurt van de Grafheuvel maar kan me vergissen.

Hij zit in een redelijke lange klim weet ik nog maar verder kan ik me het niet echt herinneren. Aangezien er hier een paar zitten die de heuvelrug lijken te kennen als hun broekzak, misschien dat iemand mijn summiere uitleg snapt en weet waar het is.
Ik denk dat je het walletje hier bedoeld?
Https://osm.org/go/0Ev9OP22N--?layers=N&m=
Kan niet missen. Er zit een kleinere achter, maar die is ook weer aardig uitgesleten. Het waren een paar aarden wallen die er al lagen (geen idee wat voor functie ze ooit hadden)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Patrick Jansen is er op afgestudeerd en zegt als ik het goed heb dat het een schaapsdrift is. Twee aarden wallen die parallel lopen en bedoeld zijn om schapen binnen te houden als ze van a naar b lopen.
De mevrouw cultuurhistorie en archeologie van Sbb is het daar niet mee eens.
Het zijn ornamenten die door de graven van kasteel Amerongen als opsmuk zijn aangelegd. Er zijn er meerdere in een bepaald patroon. Destijds zeer geschikt om mee te pronken. “Kijk eens wat ik heb laten maken”
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Geen archeologisch monument dus, gezien wij er dwars overheen mogen? Maar leuk om een stukje geschiedenis erover te horen; ook al is men het oneens :winkie:

Stiekem liggen er tussen Amerongen en Rhenen best wat "interessante" dingetjes in het landschap. Te voet (ja echt), kom je allerlei niet-natuurlijke elementen tegen. Ongetwijfeld op de rest van de heuvelrug ook, maar daar kom ik minder vaak...
Plaats reactie