Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik laat mij ook testen als daar redenen voor zijn, inmiddels 3x.
Dat vind in een stuk zinvoller dan alle flauwekul maatregelen waar we mee te dealen hebben.

Als mijn partner positief zou testen zou ik ook solo gaan sporten. Dat kan ik wel zo regelen/plannen dat ik geen mens kan besmetten. En daarbij: als ik gewoon mijn vermogens/hartslag haal is het voor mij wel duidelijk dat ik niks mankeer. En als ik het toch onder de leden zou hebben terwijl ik wel symptoomloos kan sporten geloof ik ook niet dat ik echt iemand aan kan steken.
Bicycle, bicycle, bicycle
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@ Hanjo: Het valt mij van je tegen. Gezien je levensovertuiging had ik een andere instelling van je verwacht.
Laatst gewijzigd door awinkel op za 27 februari 2021, 18:37, 3 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Knakworst, inderdaad, het is wat het is.
Een egocentrische, zelfzuchtige, niet solidaire instelling.
Velen houden zich aan regels terwijl ze er ook giga van balen, en die regels zijn extra vervelend en strikt, want nodig om te verdisconteren voor degenen die het bewust danwel onbewust niet zo nauw nemen met de regels. Niemand zal zich er perfect aan houden, maar doet vaak toch een beetje zijn best. En onbewust, okay. Maar bewust...
Jij negeert ze bewust, vanuit een weloverwogen egocentrische zelfzuchtige gedachte, zo lijkt het. En dan post je af en toe ook nog een onfrisse onkiese vergelijking*. Je herformuleert die bijdrage wel, maar echt blijk ervan geven dat dat over het randje was doe je niet, of heb je nog niet gedaan (*gemodereerd, gelukkig).
En ik zou het niet moeten doen misschien, maar ik doe het toch, ik erger me daar dan toch weer aan.
Ik ga die onzinnige bijdrages dus maar weer eens 'onzichtbaar' maken, daar is een knopje voor gelukkig.

@Makkelijk, beterschap! Weet je zeker dat het Corona is, getest? Sterkte :-q .

Zelf gisteren met mijn 3 collega's onze 2e Moderna vaccinatie gehad. Net als na de eerste keer een beetje last van een 'iets onder de leden hebben gevoel'. Gevoelige spieren en huid, beetje druk op het hoofd, wat loom. Wordt een rustig ritje morgen.
De rest van het team kreeg van de week hun 1e Astra Zeneca vaccinatie: daar hadden er een paar toch wat meer last van de (bekende) bijwerkingen. Koorts, koude rillingen, hoofdpijn, echt belabberd. Inmiddels wel weer over, gelukkig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En het dan gek vinden dat de maatregelen strenger worden... Ik zie zo snel al 2 forumleden die hiervoor medeverantwoordelijk zijn. En dan maar zeiken over de maatregelen... Wat een rotmentaliteit!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

awinkel schreef: za 27 februari 2021, 18:35 @ Hanjo: Het valt mij van je tegen. Gezien je levensovertuiging had ik een andere instelling van je verwacht.
Gast serieus .... :cry:

Een week mensen opsluiten in hun huis zonder klachten terwijl mijn vrouw zich isoleert en dan ook nog eens nauwelijks klachten had. Doe effe normaal en ga zelf nadenken. Trouwens we mochten zelfs legaal naar buiten want de hond moet gewoon uitgelaten worden.

Daarbij zegt Rutte zelf; het heeft geen zin om te testen als je geen klachten hebt ....

Dus ondanks dat netjes getest negatief ga dan even gewoon lekker zelf reëel nadenken en niet slaafje zijn van adviezen. Ben in die dagen nauwelijks mensen tegengekomen en altijd op keer dan 3 meter afstand gebleven. 2e test dagen erna was ook negatief dus wat is het probleem??

En waarom door oa mij zouden de maatregelen aangescherpt zijn? Ik ben/was niet besmettelijk dus kan ik ook niet voor meer besmettingen gezorgd hebben 🙈
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Afbeelding

:wink:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hanjovdberg schreef: za 27 februari 2021, 18:51
awinkel schreef: za 27 februari 2021, 18:35 @ Hanjo: Het valt mij van je tegen. Gezien je levensovertuiging had ik een andere instelling van je verwacht.
Gast serieus .... :cry:

Een week mensen opsluiten in hun huis zonder klachten terwijl mijn vrouw zich isoleert en dan ook nog eens nauwelijks klachten had. Doe effe normaal en ga zelf nadenken. Trouwens we mochten zelfs legaal naar buiten want de hond moet gewoon uitgelaten worden.

Daarbij zegt Rutte zelf; het heeft geen zin om te testen als je geen klachten hebt ....

Dus ondanks dat netjes getest negatief ga dan even gewoon lekker zelf reëel nadenken en niet slaafje zijn van adviezen. Ben in die dagen nauwelijks mensen tegengekomen en altijd op keer dan 3 meter afstand gebleven. 2e test dagen erna was ook negatief dus wat is het probleem??

En waarom door oa mij zouden de maatregelen aangescherpt zijn? Ik ben/was niet besmettelijk dus kan ik ook niet voor meer besmettingen gezorgd hebben 🙈
https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Succes om na deze 'crisis' weer te gaan leren zelf na te denken :-q :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Knakworstkweker

aurelius schreef: za 27 februari 2021, 18:36 @Knakworst, inderdaad, het is wat het is.
Een egocentrische, zelfzuchtige, niet solidaire instelling.
Velen houden zich aan regels terwijl ze er ook giga van balen, en die regels zijn extra vervelend en strikt, want nodig om te verdisconteren voor degenen die het bewust danwel onbewust niet zo nauw nemen met de regels. Niemand zal zich er perfect aan houden, maar doet vaak toch een beetje zijn best. En onbewust, okay. Maar bewust...
Jij negeert ze bewust, vanuit een weloverwogen egocentrische zelfzuchtige gedachte, zo lijkt het. En dan post je af en toe ook nog een onfrisse onkiese vergelijking*. Je herformuleert die bijdrage wel, maar echt blijk ervan geven dat dat over het randje was doe je niet, of heb je nog niet gedaan (*gemodereerd, gelukkig).
En ik zou het niet moeten doen misschien, maar ik doe het toch, ik erger me daar dan toch weer aan.
Ik ga die onzinnige bijdrages dus maar weer eens 'onzichtbaar' maken, daar is een knopje voor gelukkig.
Iedereen is egocentrisch, dat maakt je mens.
Solidair en onbaatzuchtig zijn we alleen als we zelf tevreden zijn, wat ons terugbrengt op egocentrisme.....

Ik hou me in de openbare ruimten, waar expliciet aangegeven, aan de gewenste regels omdat de overtrokken reacties afschieten me meer tijd kosten dan maar als een stuk willoos vee meedoen.

Voor de rest, ontrokkken aan het zicht, doe ik zoals ik altijd heb gedaan en zoals iedereen doet, dat ik het zeg laat me opvallen maar het is net zo bewust als elk ander dit doet.

Dat ik een opmerking formuleer zodat deze over het randje is, maakt mijn herformulering niet anders qua inhoud.
Maar blijkbaar is de verpakking belangrijker dan de inhoud.
En dat neem ik nimmer terug, uit principe en uit mijn vrijheid van meningsuiting, die hier minder vrij is dan zou moeten.

Als jij voor de negeeroptie kiest staat je dat vrij, ongeacht je reden.

Maar als het de reden is die je pretendeert dan laakt dat je want wegkijken en doen of iets niet bestaat is waar jij me net op af staat te rekenen.

Bovendien geloof ik van het overgrote deel van de mensen hier geen zak, evenals ik de tv/ internet/ media niet geloof.
Het doet me niks en zo lang ik er geen directe hinder van heb doe ik er ook niks mee.
Net alsof De Jonge morgen hier op de stoep staat om me vermanend toe te spreken, zelfs die geloof ik niet.

Iedereen heeft de schijn tegen, altijd al gehad, geen complottheorie, pure realiteit.

Doe ermee wat je wil, maar ik denk er in zekere zin hetzelfde over als hanjo.

Als er niks aan de hand is, hoef je jezelf niet aan te passen.
Als je wil dat iets je niet gebeurt, dan pas je je aan.
Survival of the fittest, maar in de huidige maatschappij is het voor het oog van de wereld survival for all, terwijl het survival of the richest is.

Iedereen is een eikel, deal with it.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Knakworstkweker schreef: za 27 februari 2021, 19:26[…] mijn vrijheid van meningsuiting, die hier minder vrij is dan zou moeten.
Het staat je vrij om zelf een MTB-forum te starten, hoor.
Vorsprung durch Pedantik.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

aurelius schreef: za 27 februari 2021, 18:36 @Makkelijk, beterschap! Weet je zeker dat het Corona is, getest? Sterkte :-q .
Ja, (vorige week) woensdagochtend werd mijn vriendin een beetje ziek. We zijn toen nog de deur uit geweest en hebben zoontje bij een vriendin te oppas gebracht voor 2 uurtjes. Gedurende de ochtend werd het erger, aangezien ze op een covid-afdeling van een zorginstelling ziek gemeld en gelijk getest. Volgende ochtend positief, daarna gelijk ik en zoontje getest. Zoontje positief, ik negatief. Zijn KDV klas (dinsdag geweest) ook getest en onze vriendin waar hij nog was, gelukkig iedereen negatief. Ik werd zondag ziek. GezinsR=0

Evenals hanjo zijn wij gedurende onze ziekte ook buiten geweest, onder zeer verantwoorde omstandigheden, al mag het niet van de GGD. Dagelijks hebben we een rondje door de polder gedaan met mijn zoontje op zijn loopfiets. Je komt in de praktijk niemand tegen dus ik zie niet wat nou precies het risico is. Waarschijnlijk is het risico vooral dat mensen de grens gaan verleggen als je dit adviseert. Bovendien scheelt de situatie nogal van persoon tot persoon. Ik zou het mensen in een portiekflat niet aanraden. Overigens kreeg een vriend van mij met corona een paar weken terug toch het advies van zijn huisarts om dit vooral wel te doen. Dus ook niet elke arts is het hierover eens.
awinkel schreef: za 27 februari 2021, 18:39 En het dan gek vinden dat de maatregelen strenger worden... Ik zie zo snel al 2 forumleden die hiervoor medeverantwoordelijk zijn. En dan maar zeiken over de maatregelen... Wat een rotmentaliteit!
3 forumleden, maar ís dat zo? Geen enkele kans dat ik iemand heb besmet. Bewezen besmettingen in de open lucht zijn sowieso nog op 1 hand te tellen en ook besmetting door contact is nog niet aangetoond dus wat dat betreft stroken onze eigen maatregelen helemaal niet met het simpele feit dat veruit de meeste mensen door hoesten in de binnenlucht besmet zullen worden.

Ik denk dat de problemen door iets heel anders komen. Als ik mijn vriendin hoor, die op een covid afdeling werkt, waar gewoon collega's niet geloven in corona en/of te dom zijn om met beschermend materiaal om te gaan. Testbereidbaarheid daar is ook 0. Geen van de collega's waarmee ze heeft samengewerkt heeft zich laten testen voor zover ze weet. Terwijl ze een dag voor haar positieve test met ze zat te lunchen he. En op kdv hebben ouders wél laten testen he.
Waar woke is, is vuur
Knakworstkweker

Alien schreef: za 27 februari 2021, 19:30
Knakworstkweker schreef: za 27 februari 2021, 19:26[…] mijn vrijheid van meningsuiting, die hier minder vrij is dan zou moeten.
Het staat je vrij om zelf een MTB-forum te starten, hoor.
Dat geld geef ik liever uit aan een nieuwe fiets
Knakworstkweker

Makkelijk schreef: za 27 februari 2021, 19:46 3 forumleden, maar ís dat zo? Geen enkele kans dat ik iemand heb besmet. Bewezen besmettingen in de open lucht zijn sowieso nog op 1 hand te tellen en ook besmetting door contact is nog niet aangetoond dus wat dat betreft stroken onze eigen maatregelen helemaal niet met het simpele feit dat veruit de meeste mensen door hoesten in de binnenlucht besmet zullen worden.
Waarvan akte

Bewezen besmetting in de binnenlucht zijn er trouwens ook niet enkel de zeer waarschijnlijke en reële verdenking van.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ja, woensdagochtend werd mijn vriendin een beetje ziek. We zijn toen nog de deur uit geweest en hebben zoontje bij een vriendin te oppas gebracht voor 2 uurtjes. Gedurende de ochtend werd het erger, aangezien ze op een covid-afdeling van een zorginstelling ziek gemeld en gelijk getest.
Maar is dit niet een beetje onverstandig? Iemand ziek thuis en dan nog op pad gaan?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ofv schreef: za 27 februari 2021, 20:12
Ja, woensdagochtend werd mijn vriendin een beetje ziek. We zijn toen nog de deur uit geweest en hebben zoontje bij een vriendin te oppas gebracht voor 2 uurtjes. Gedurende de ochtend werd het erger, aangezien ze op een covid-afdeling van een zorginstelling ziek gemeld en gelijk getest.
Maar is dit niet een beetje onverstandig? Iemand ziek thuis en dan nog op pad gaan?
Even een kleine nuance: ze had hoofdpijn, geen alarmerend covid verschijnsel. Eenmaal thuis bleek ze koorts te hebben.
Maar er is altijd voor iedereen een glijdende schaal over wanneer je je laat testen. Als ik me bij elke dag dat ik hoofdpijn of een verstopte neus had me zou laten testen dan had ik al zeker 20 tests gedaan. Ik test desalniettemin erg snel en zit op 5 nu, waarvan de laatste dus positief.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op za 27 februari 2021, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gesloten