De beste stuurlui staan aan wal.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Beetje suf misschien maar ik denk dat het handig is nu vooral geen dingen te doen waardoor je misschien spoedeisende hulp nodig gaat hebben. De kans dat je met je interne bloedingen, gecompliceerde botbreuk of andere heftige verwondingen opzij wordt gezet omdat corona patiënten voor gaan is heel groot. Ziekenhuizen hebben al tekorten aan materialen om gewone behandelingen uit te voeren. Geen goed moment om al te ver buiten je comfort zone te gaan.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Oli4k schreef: ma 16 maart 2020, 14:26 .... De kans dat je met je interne bloedingen, gecompliceerde botbreuk of andere heftige verwondingen opzij wordt gezet omdat corona patiënten voor gaan is heel groot. ...
Nee hoor, zo groot is die kans helemaal niet. Ze geven gewoon voorrang aan diegene die het hardst hulp nodig hebben. Als jij een heftige verwonding hebt met interne bloedingen ben je harder hulpbehoevend dan de gemiddelde coronapatient (paniek zaaien gebeurt al genoeg)..
Of het prettig is om nu op de EHBO te belanden is het 2e.... Heb je een flinke wond, krijg je er nog gratis corona bij ook nog :winkie: :winkie: :bier:

Je zou natuurlijk ook gewoon wat extra bescherming kunnen dragen als je lekker gaat biken. Ik ga in ieder geval mezelf niet gek laten maken door al dat paniek zaaien ;)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Echt paniek zaaien kun je het niet meer noemen denk ik.....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 16 maart 2020, 23:20 Echt paniek zaaien kun je het niet meer noemen denk ik.....
Zeker wel, heel het hamsteren is daar een mooi voorbeeld van en de valse berichten van b.v. het Amphia ziekenhuis ook.
Je kunt er vanalles van vinden en jezelf er enorm over opwinden, maar veranderen ga je het toch niet.
Zoals Rutte ook al zei, een groot deel vd Nederlanders gaat Corona krijgen. Lijkt me logisch....
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om die groepsimmuniteit waar hij over spreekt om dat te bereiken door bewust de niet-risico groepen gecontroleerd te besmetten en uit te laten zieken.
Zij zijn dan immuun en kunnen ook niemand meer besmetten. Hoe groter die groep wordt, hoe minder kans de risicogroepen hebben om besmet te raken.
In de tussentijd zou je de risicogroepen dan in quarantaine kunnen houden, ipv iedereen. Nu is het een soort van uitstel van executie. Het werkt volgens hun plan vast ook wel, maar het duurt wel langer.
Ik zou mezelf in ieder geval vrijwillig beschikbaar stellen. Dan kan ik ook gewoon weer verder met mijn leven ;)

Wel een beetje erg off-topic trouwens :P
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, dat wel ja. Maar het schijnt nog maar de vraag te zijn of je immuum bent na een keer Corona gehad te hebben. Dit ivm mutaties van het virus.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mark-V schreef: ma 16 maart 2020, 23:27
Ad58 schreef: ma 16 maart 2020, 23:20 Echt paniek zaaien kun je het niet meer noemen denk ik.....
Zeker wel, heel het hamsteren is daar een mooi voorbeeld van en de valse berichten van b.v. het Amphia ziekenhuis ook.
Je kunt er vanalles van vinden en jezelf er enorm over opwinden, maar veranderen ga je het toch niet.
Zoals Rutte ook al zei, een groot deel vd Nederlanders gaat Corona krijgen. Lijkt me logisch....
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om die groepsimmuniteit waar hij over spreekt om dat te bereiken door bewust de niet-risico groepen gecontroleerd te besmetten en uit te laten zieken.
Zij zijn dan immuun en kunnen ook niemand meer besmetten. Hoe groter die groep wordt, hoe minder kans de risicogroepen hebben om besmet te raken.
In de tussentijd zou je de risicogroepen dan in quarantaine kunnen houden, ipv iedereen. Nu is het een soort van uitstel van executie. Het werkt volgens hun plan vast ook wel, maar het duurt wel langer.
Ik zou mezelf in ieder geval vrijwillig beschikbaar stellen. Dan kan ik ook gewoon weer verder met mijn leven ;)

Wel een beetje erg off-topic trouwens :P
Niet off topic, doet de titel perfect eer aan :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: di 17 maart 2020, 00:17 Niet off topic, doet de titel perfect eer aan :-q
Met dat verschil dat ik er wèl voor sta wat ik zeg. 😉
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ad58 schreef: di 17 maart 2020, 00:06 Haha, dat wel ja. Maar het schijnt nog maar de vraag te zijn of je immuum bent na een keer Corona gehad te hebben. Dit ivm mutaties van het virus.
iets met een half vol of een half leeg glas. ik ben er ook niet zo bang voor, de kans dat ik het krijg is aanwezig, dus verzetten kun je er toch niet tegen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Mark-V schreef: ma 16 maart 2020, 22:50 Nee hoor, zo groot is die kans helemaal niet. Ze geven gewoon voorrang aan diegene die het hardst hulp nodig hebben. Als jij een heftige verwonding hebt met interne bloedingen ben je harder hulpbehoevend dan de gemiddelde coronapatient (paniek zaaien gebeurt al genoeg)..
Mensen in de zorg zijn op nu al door hun mondkapjes en andere spullen heen, waardoor ze geen patiënten meer kunnen zien. Je wil ze nu niet onnodig belasten met dingen die te voorkomen zijn. Wees blij dat we nog naar buiten kunnen en blijf gezond :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Oli4k schreef: di 17 maart 2020, 10:19
Mark-V schreef: ma 16 maart 2020, 22:50 Nee hoor, zo groot is die kans helemaal niet. Ze geven gewoon voorrang aan diegene die het hardst hulp nodig hebben. Als jij een heftige verwonding hebt met interne bloedingen ben je harder hulpbehoevend dan de gemiddelde coronapatient (paniek zaaien gebeurt al genoeg)..
Mensen in de zorg zijn op nu al door hun mondkapjes en andere spullen heen, waardoor ze geen patiënten meer kunnen zien. Je wil ze nu niet onnodig belasten met dingen die te voorkomen zijn. Wees blij dat we nog naar buiten kunnen en blijf gezond :bier:
Ze kunnen prima patiënten zien, ze hebben alleen geen bescherming meer. Bron: mijn vriendin die onbeschermd in het ziekenhuis werkt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mark-V schreef: ma 16 maart 2020, 23:27 Persoonlijk zou ik er voor kiezen....
Ongeveer iedereen die hier echt professioneel verstand van heeft is er hard mee bezig om te werken aan oplossingen met zo min mogelijk impact, het lijkt mij zinvol om vooral daarna te luisteren i.p.v. zelf smart-ass te zijn.
Daarbij inhoudelijk: ook jongeren die niet tot risicogroepen behoren liggen op I.C,s dus dat risico kun/wil je niet nemen.

Ja het leven gaat gewoon door, maar een beetje gezond verstand gebruiken hoort daar ook bij.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi man, dat Hollands egoisme..... Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om je een klein beetje aan te passen als je daarmee meer ellende kan voorkomen/spreiden. Gisteren uitgebreid zitten chatten met een Italiaanse ex collega (die in de omgeving van Venetie woont) en het is bizar hoe de situatie daar nu is en heeft mij (ondanks dat mijn Hollandse nuchterheid begon te protesteren) doen besluiten toch wat meer mijn best te doen om uit de problemen te blijven, ook omdat mijn vrouw als astma patient serieus risico gaat lopen. Dan maar even wat minder sociaal contact en wat meer solo in de polder op de racefiets.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mooi gesproken Michiel :-q

Ik heb gisteren hout gehakt in de tuin, en via de app kreeg ik een verzoekje of een buurtman een paar blokken mocht hebben voor een spel met de kinderen. Dat doen we dan, maar aangezien ik hier met twee verkouden huisgenoten rondloop, heb ik de kruiwagen geleegd op het garagepad. Fietsen? Staat niet bepaald hoog op de prioriteitenlijst nu. WC papier trouwens ook niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jurf schreef: di 17 maart 2020, 10:50 Daarbij inhoudelijk: ook jongeren die niet tot risicogroepen behoren liggen op I.C,s dus dat risico kun/wil je niet nemen.

Ja het leven gaat gewoon door, maar een beetje gezond verstand gebruiken hoort daar ook bij.
Ja, en dat gebeurt met de normale griep ook. Maar daarom heb ik het ook over gecontroleerd besmetten. Dus niet alles volledig vrij laten, maar stelselmatig groepen besmetten en de benodigde zorg die daarvoor nodig is beschikbaar houden.
Het risico is dan m.i. kleiner voor je gezondheid dan afwachten tot wanneer jij het toevallig krijgt en je mogelijk in die piek terecht komt waarin er keuzes gemaakt moeten worden.
Ik denk dat de enige reden waarom de regering niet voor deze aanpak kiest een ethische keuze is. Officieel is het opzettelijk besmetten van iemand met een virus namelijk mishandeling. Dus strafrechtelijk gezien zal dat allemaal niet zo makkelijk geregeld zijn.

En dat is dus gezond verstand ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nederland anno 2020: ik lees op het internet dingen, dus weet ik meer dan de mensen die er voor gestudeerd hebben en er elke dag mee bezig zijn. :-q

Mocht ik er naast zitten dan zie ik graag je CV met relevante opleiding en ervaring hier verschijnen....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie