Jullie visie op natural vs flowtrails?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Het leuk van natural (aangelegde) trails in het buitenland vind ik dat je tijdens het rijden moet nadenken over lijnkeuze omdat er meerdere opties zijn (ontstaan)
In Nederland hebben we dat helaas niet zo veel door de ondergrond en onderhoud aan de trails.
Ik kan me herinneren dat In de oude route Lage Vuursche wel veel van dit soort momentjes zaten en in de route Amerongen/Leersum zitten paar van dit soort stukjes. (o.a wortelklim)
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat was geen lijnkeuze op LV, dat was 'vermijd de plassen'... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Rayb81 schreef: za 15 augustus 2020, 21:40 Hoe is het met trailbezetting in de landen buiten Nederland?
Op de bekende routes hier gaan natuurlijk enorme hordes fietsers over het parcours iedere dag wat resulteert in slijtage.

Hoe is dat in de andere landen?
Ik meen dat daar minder aangelegde rondjes zijn, maar dat het meer stukken trails zijn die je aan elkaar moet rijgen?

Hier in NL nodigen die rondjes natuurlijk enorm uit. Je hoeft niet te zoeken en je komt vanzelf weer bij je startplek terecht.
Hierdoor krijg je van alle soorten pluimage over de routes, is dat ook zo in het buitenland?
Vaak zijn het losse trails die je zelf tot een rondje aan elkaar kan knopen,
in trail centers zijn het wel vaak rondjes maar heb je onderweg nog veel opties om je route aan te passen.
Dit maakt het wel leuk omdat je op die manier je rit kan customizen, zie het een beetje als bijvoorbeeld Spaarnwoude.(maar dan natuurlijk groter :wink: )
Je kan de vaste route rijden maar ook heel makkelijk je eigen favoriete stukjes aan elkaar knopen tot een eigen rondje.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Lars TB schreef: di 18 augustus 2020, 15:58 Dat was geen lijnkeuze op LV, dat was 'vermijd de plassen'... :bier:
....en kuilen en geulen. Gelukkig zit het er nog steeds wel een beetje in. (zeker als je net naast de trail kijkt)
maar zaten ook aantal lastige wortelstukjes waar je overheen kon of er langs. ook zaten er best veel stronken en uitstekende wortels waar je met je crank achter kon blijven hangen als je niet oplette.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op di 18 augustus 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er omheen of er langs, je zou er bijna keuze stress van krijgen :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Of de oude marmottenbak, (ja flink modderig op zijn tijd) met zijn drieën er vol gas induiken en ieder je eigen lijntje kiezen en dat kijken wie er als eerste en schoonste uit kwam :lol: :lol: :lol:
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hmmm, vol gas induiken? Eén keer gedaan daar, gelijk otb de bagger in.

Blij dat ze die als eerste hebben aangepakt, net als die modderstrook op Zeist. :-{
Plaats reactie