Bikeparken, de nieuwe midlife crisis?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik ben ook benieuwd. Nu nog even een paar weken druk met de zomerpersoneelsschaarste in maar in het vroege najaar gaan we een ritje wagen. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Net 55 geworden en dinsdag en woensdag in Winterberg wezen ‘downhillen’. Al heel wat jaren aan het mountainbiken maar dit was de eerste ervaring met echte bergen. Erg verslavend kan ik melden. Wel wat druk bij de liften maar voor de rest heerlijk genieten. Al geloof ik dat ik tot 1 van de oudste behoorde, veel jeugd.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vanaf wanneer kun je Maverick?
Ik ga ook van tijd tot tijd vanuit Haarlem, dus in veel gevallen is je oppikken geen probleem.
Full face en impact vest heb ik ook nog wel voor je te leen :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Heerlijk topic dit net alles pagina’s doorgelezen.

Klein probleempje, ik ben 48 en heb t mountainbiken na 10 jr weer gevonden en vind het veel leuker dan voorheen omdat ik het nu samen met een oud wijf van 45 samen doe. Ik mag t zeggen het is namelijk mijn eigen vrouw :winkie:
En ja, twee verdieners geen kinderen allebei sportief gaan ook nog naar de gym. Nu allebei een nieuwe HT, misschien als we t zo leuk blijven vinden volgend jaar allebei wel een fully?

Daarbij komt dat ik ook nog regelmatig sta te draaien als DJ voor de o.a. jeugd ( dat doe ik al sinds mijn eigen studententijd). Horeca , besloten feesten, bruiloften etc etc.

De grijze haren beginnen nu ook langzaam wat te komen maar ik voel mij juist door al deze dingen nog te kunnen doen helemaal geen 48, eerder 30.
De conditie uitgezonderd .....

Dus:

Een bike park in het buitenland ? Wie weet ?
Midlifecrisis? Geen idee ?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

DJMARCO schreef: do 6 augustus 2020, 22:23 De grijze haren beginnen nu ook langzaam wat te komen maar ik voel mij juist door al deze dingen nog te kunnen doen helemaal geen 48, eerder 30.
De conditie uitgezonderd .....
Spot on. :-q Zo sta ik (53) ook in het leven. Soms kijken mensen me raar aan, laatst ook, met de mtb de lange trap af van de Brienoordbrug. Beneden een stelletje... die zie je denken: "Is die grijze postduif daar niet wat te oud voor?" :winkie:

Misschien wel hoor, de hersteltijd van een otb is bijvoorbeeld verdomd lang geworden, en de conditie is ook gewoon minder nu, maar ik weiger om toe te geven aan mijn "ouderdom". Is dat een midlifecrisis? So be it, maar ik heb er wel lol mee.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: do 6 augustus 2020, 17:57
Voor jou durf ik wel een uitzondering te maken, voel je vrij om een PB te sturen als jullie weer eens richting WB gaan. :-q
Morgen gaan we wel richting WB maar parkeren de auto bij de K1 van Willingen om daar te spelen.

En met we bedoel ik Vibemaker, Wielmaat en nog een biker die geen member is.
DJMARCO schreef: do 6 augustus 2020, 22:23

Klein probleempje, ik ben 48......
Die vlieger gaat niet op. Ik ben 49 en het gezelschap van morgen is de 50 al gepasseerd. :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DJMARCO schreef: do 6 augustus 2020, 22:23 Dus:

Een bike park in het buitenland ? Wie weet ?
Midlifecrisis? Geen idee ?
Zeker de midlifecrisis. Of een 20 jarige meid aan de haak slaan of bike parks.

Ik doe graag mee met de jeugdige dingen van onze kinderen. Waveboarden, skelteren, water gevechten of ravotten in de speeltuin het is mij allemaal op het even. De goegemeente verklaart mij voor gek, jammer voor hen :winkie:

De conditie heeft nog niet geleden onder mijn grijze haar.

(Bike parks zijn niet aan mij besteedt dus opzoek naar een 20 jarige)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vroeg mij af of er andere sporten zijn die je lang kan beoefenen, maar je boven de 45 opeens als midlife crises wordt gezien.
Kan ze niet bedenken....
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: vr 7 augustus 2020, 08:19 Morgen gaan we wel richting WB maar parkeren de auto bij de K1 van Willingen om daar te spelen.

En met we bedoel ik Vibemaker, Wielmaat en nog een biker die geen member is.
He, jammer. Da`s een beetje te kort dag, dat ga ik niet redden.
Dan ga ik graag een andere keer mee, have fun :)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 7 augustus 2020, 08:34 Ik vroeg mij af of er andere sporten zijn die je lang kan beoefenen, maar je boven de 45 opeens als midlife crises wordt gezien.
Kan ze niet bedenken....
De facto zou het dan ook voor wintersport moeten gelden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jurf schreef: do 6 augustus 2020, 21:35 Vanaf wanneer kun je Maverick?
Ik ga ook van tijd tot tijd vanuit Haarlem, dus in veel gevallen is je oppikken geen probleem.
Full face en impact vest heb ik ook nog wel voor je te leen :)
Nee dat soort bescherming zal ik niet nodig hebben met mijn bescheiden vaartje op full rigid. Mijn gewone helmpje volstaat zeker.

Ik hoop half/eind September te kunnen gaan. Maar zoals de meeste mensen weten werk ik in de Zorg en ligt het er erg aan hoe het dan met Covid is gesteld. Anders is het weer fulltime aan de bak zonder vakantie dit jaar.

Maargoed, misschien krijg ik wel 1000 euro extra dit jaar!!!!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 7 augustus 2020, 09:56
Jurf schreef: do 6 augustus 2020, 21:35 Vanaf wanneer kun je Maverick?
Ik ga ook van tijd tot tijd vanuit Haarlem, dus in veel gevallen is je oppikken geen probleem.
Full face en impact vest heb ik ook nog wel voor je te leen :)
Nee dat soort bescherming zal ik niet nodig hebben met mijn bescheiden vaartje op full rigid. Mijn gewone helmpje volstaat zeker.

Ik hoop half/eind September te kunnen gaan. Maar zoals de meeste mensen weten werk ik in de Zorg en ligt het er erg aan hoe het dan met Covid is gesteld. Anders is het weer fulltime aan de bak zonder vakantie dit jaar.

Maargoed, misschien krijg ik wel 1000 euro extra dit jaar!!!!
Integraalhelm is verplicht. En doe nou maar minimaal ook kniebeschermers aan. En het beste gewoon alles.

Maar wacht even: je wilt ook met een starre voorvork gaan rijden?
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

MVMVML schreef: vr 7 augustus 2020, 10:04
maverick76 schreef: vr 7 augustus 2020, 09:56

Nee dat soort bescherming zal ik niet nodig hebben met mijn bescheiden vaartje op full rigid. Mijn gewone helmpje volstaat zeker.

Ik hoop half/eind September te kunnen gaan. Maar zoals de meeste mensen weten werk ik in de Zorg en ligt het er erg aan hoe het dan met Covid is gesteld. Anders is het weer fulltime aan de bak zonder vakantie dit jaar.

Maargoed, misschien krijg ik wel 1000 euro extra dit jaar!!!!
Integraalhelm is verplicht.
Alleen in Winterberg, Willingen mag ook met gewone helm. Of het verstandig is, is iets heel anders.
En doe nou maar minimaal ook kniebeschermers aan. En het beste gewoon alles.
Precies.. Ik dacht dat het aardig ging met full face en body protector, tot ik onderuit gleed bij snelheid 0.. Knie ligt goed open, alsof ik een goede schuiver met de racefiets heb gemaakt.
Maar wacht even: je wilt ook met een starre voorvork gaan rijden?
Ik heb 't er meer zien doen.. Willingen kan het nog wel wel, Winterberg alleen op de pumptrack. Ik zou dan ook voor het gevoel adviseren een fiets te huren.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja full star.

En inderdaad lees ik nu dat fullface verplicht is en body armer ook op sommige tracks.

Die regels waren er 10 jaar geleden nog niet toen er nog alleen jonge mannen en vrouwen reden :lol: .

Als het zover is dan huur ik daar wel wat.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Rond die tijd wil ook wel weer dus we houden contact.
Lijkt mij wel gezellig en ik werk ook in de zorg dus ken de beperkingen/mitsen/maren.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie