Trainingsdoelen en plannen 2022.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

modderfietser schreef: ma 13 december 2021, 21:06
modderfietser schreef: ma 4 januari 2021, 19:47 Elke zondagochtend om een uur of 9 of half 10 een rondje fietsen in het bos.
Mijn doel voor dit jaar heb ik redelijk goed gehaald, een enkele keer een andere dag als dat beter uit kwam.
Dus dit wordt ook mijn doel voor 2022.

Een tweede doel is om meer cabiners te ontdekken.
Bij mij in de buurt in Drenthe staat een stuk of acht cabiners, dit zijn hutjes in het bos die je kunt huren en die niet aangegeven staan. In veel bossen is het vrij fietsen en door rond te zwerven heb ik een stuk of vijf gevonden. Eentje is inmiddels al weer verdwenen (en je ziet dan helemaal niet dat daar zo’n hutje heeft gestaan, best raar). Doel is om er nog een paar te ontdekken. https://www.cabiner.com/
Da's een gaaf plan. Krijg je wel een adres of een plek opgegeven? Of moet je het helemaal zelf uitzoeken?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

maverick76 schreef: vr 10 december 2021, 13:35 Echt goed bezig kerel!
Dank u 8)
Nu ook op een gravelbike... :o
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

bert l. schreef: ma 13 december 2021, 21:31
modderfietser schreef: ma 13 december 2021, 21:06

Mijn doel voor dit jaar heb ik redelijk goed gehaald, een enkele keer een andere dag als dat beter uit kwam.
Dus dit wordt ook mijn doel voor 2022.

Een tweede doel is om meer cabiners te ontdekken.
Bij mij in de buurt in Drenthe staat een stuk of acht cabiners, dit zijn hutjes in het bos die je kunt huren en die niet aangegeven staan. In veel bossen is het vrij fietsen en door rond te zwerven heb ik een stuk of vijf gevonden. Eentje is inmiddels al weer verdwenen (en je ziet dan helemaal niet dat daar zo’n hutje heeft gestaan, best raar). Doel is om er nog een paar te ontdekken. https://www.cabiner.com/
Da's een gaaf plan. Krijg je wel een adres of een plek opgegeven? Of moet je het helemaal zelf uitzoeken?
Het is ergens midden in het bos, dus een adres hebben ze niet, denk ik. Als je ze boekt dan krijg je vast een routebeschrijving en / of de gps coordinaten. Maar ja, ik boek ze niet, dus ik mag het helemaal zelf uitzoeken en dat vind ik best leuk. Het is heel verrassend als je ergens midden in het bos bent en dan zo’n hokje ziet staan.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Weer wekelijks fietsen, en naar Oostenrijk voor de Salzkammergut Trophy (afstand nog niet vastgezet)

Dit jaar te weinig gefietst wat ik merk (en mijn vriendin) aan mijn humeur :lol:

Dus op naar 2022!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jullie beiden blij als jij effe een uurtje de deur uit bent?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Doelen? Ik stel nooit echte doelen maar dit komend jaar verder fietsen dan ik tot nu toe op de UHR heb gedaan lijkt me wel wat. Dus een UHR-alles, denk ik.

Afgelopen jaar wel zeeeeer trouw de bunnyhopsessies gedaan. Vanaf maart wekelijks bezig en slechts een keer of 2/3 gemist omdat ik op vakantie was. En daar gaan we ook mee door want het begint nu pas ergens op te lijken en dan moeten we het nog vertalen naar toepassen op willekeurige trail features. Even rekenen, stuk of 60 sprongen per sessie, 4x per maand, 8 maanden lang... bijna 2000 sprongen, serieuze airtime in totaal :lol:

Komend jaar wil ik het "gewoon fietsen" ook wat afwisselen met wat gerichter trainen op kracht, denk ik. Maar ik ga geen loze beloftes doen :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mijn training is minder in de :bier: en meer in op de MTB.
Niks geleuter met getallen, KOM, gemiddelden en afstanden.. gewoon lekker fietsen.

En minder vaak vallen waardoor er meer ruimte komt in het ziekenhuis.

:-{
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Vorig seizoen Rothaus Bike Giro als grote doel in de agenda. Dat beviel zo goed, dat ik dat weer ga doen. Qua training kan ik het nog niet inschatten. Wissel graag de fiets af met rennen en sportschool. Maar die laatste zal wel weer dingetje worden dit jaar. Ik wil al jaren wat sneller worden op de fiets, maar ik zit aan de max van mijn talent denk ik.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog minder mountainbiken komend jaar. De laatste maanden van dit jaar, zo na de zomervakantie, ging dat al goed :-q En mocht ik wel mountainbiken dan waardige ritten elders 8)

Meer hardlopen -> doelen stellen en belopen.

Core stabiliteit terug op pakken.

Meer fietsvakanties. Op naar de 100cols tocht in het komend decennium.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gewoon 2/wk fietsen blijven nastreven, hopelijk een zomervakantie met wat MTB-en erin. Transalp doe ik om ‘t jaar, dit jaar ‘pauze’. Behalve bezoekjes aan N’gen ook weer eens naar de UHR, te lang niet geweest. Verder Zuid L eo onveilig blijven maken.
En knoop doorhakken: 10jr oude racertje vervangen. Door een Endurance racer (of toch een gravelbike)?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Net mijn eerste transalp geboekt! Daarnaast een keer de UHR9 of 8 of wat er over blijft. En hoger finishen dan mijn vijfde plaats bij de marathon van Amerongen. (Geteld vanaf de laatste finisher).
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: do 9 december 2021, 14:33 ...dit jaar hoop ik een zesdaagse trip te doen bij de Ventoux en Digne (nog even afwachten of er plek voor me is). Dat wordt dan oa de Ventoux onverhard op en af, en twee ritten in dit gebied:
Afbeelding
Nou, inmiddels heb ik het bericht gehad dat er plek voor me is :tong
Dan wordt het nu vooral spannend hoe het tegen die tijd met de corona-beperkingen zit... voor het derde jaar op rij alweer :-{

Ik heb er wel veel zin in, de Ventoux is de eerste echte berg die ik lang geleden ooit op gefietst ben (over de weg) en ik ben er daarna nooit meer geweest. Er schijnen serieus mooie mtb-trails tegen die berg aan te liggen en we gaan met gids dus de gaafste paadjes blijven niet verborgen. En het gebied van de foto hierboven, de Terres Noires bij Digne, lijkt me ook schitterend om te fietsen... en niet te vergeten de bijzondere foto's die je er kunt maken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik fiets nu al een aantal jaartjes maar eigenlijk alleen in NL en vooral de standaard 'simpele' routes. Ik wil al een aantal jaren heel graag een keer naar Winterberg maar onder het mom van geen ervaring en 'kan ik niet' is het er nog nooit van gekomen. Dit jaar in ieder geval mijn eerste drop/jump clinic geboekt om toch die stap te gaan zetten en om dan hopelijk in de zomer toch een keer richting Winterberg te rijden of/en misschien een bikepark in Frankrijk.

Daar zal ik er vervolgens wel spijt van krijgen dat ik daarmee gewacht heb tot mijn 32e :P
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: zo 19 december 2021, 09:38 En knoop doorhakken: 10jr oude racertje vervangen. Door een Endurance racer (of toch een gravelbike)?
Gravelbike, die vult je mtb beter aan.
Plaats reactie