Wie reed er bij Stakenberg op zaterdag 30 november?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Wie o wie reed bij de speelplaats met de uitkijktoren? Je kwam aangereden vanaf de uitkijktoren in zuid-oostelijke richting op het dubbel bandenspoor van een auto, wat je wel vaker hebt op de heide. Daar kun je fietsen, wandelen enzovoort. Een pad voor iedereen. Je fietste met 2 (fiets)maten die kant op en er kwam een flinke plas aan over de breedte van dat dubbele spoor. Je was al verschillende voetgangers gepasseerd.

Nu ga ik het perspecief even omdraaien.

Ik was een middagje met vrouw en dochter weg op deze prachtige dag. Dochterlief van 2,5 jaar heeft de leeftijd waarop ze het prachtig vindt om met haar regenlaarzen door plassen te stampen. En daar verscheen een heeeeeeele grote! Ik had waterdichte halfhoge wandelschoenen aan dus we gingen samen de plas in, die op sommige plekken toch zeker wel 15cmdiep of dieper was. Dat zag ik al van verre aankomen toen we er naartoe liepen! Dat zal ze leuk vinden, dacht ik.

Wij liepen lekker in het water, dochter vond het helemaal te gek. Jij kwam eraan gefietst met je maten. Je 2 maten namen netjes de route om de plas heen, jij besloot er doorheen te gaan. Hoeft op zich geen probleem te zijn. Tenzij je er met 20 kilometer per uur doorheen gaat! Rond de 0 graden en met een klein meisje van 2,5 jaar! Met alle respect maar dan ben je op z'n zachtst gezegd bijzonder lomp! Ik zal de fouten die je maakte even voor je opsommen:
  • Op dit pad voor algemeen gebruik hou je als mountainbiker rekening met al het andere verkeer net zoals jij dat verwacht van anderen! Nu was mijn broek zeiknat terwijl het rond het vriespunt was!
  • Erger nog, er stond een klein meisje van 2,5 jaar bij. Het was dat ik ertussen stond, anders was mijn dochter van top tot teen nat... :o :evil: :evil: :evil:
  • Sorry roepen en doorfietsen....wat mij betreft ronduit schofterig en gebrek aan fatsoen om niet even af te remmen even naar ons toe te lopen. Dat je een fout maakt, dat kan, hoe lomp ook. Maar handel het dan fatsoenlijk af. :evil:
  • Ik ben zelf ook mountainbiker. Je bezorgt op deze manier alle andere mountainbikers een slecht imago, heb je er wel eens bij stilgestaan dat je al je mede mountainbikers zo benadeelt? Bedankt!
Ik was echt pissig toen je besloot door te fietsen, maar hoop toch dat je in ieder geval het fatsoen in je flikker hebt om hier te reageren, mocht je dit nog lezen.
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Erg lullig.
Maar zoiets zou een forumbiker nooit doen.
Toch :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mogen we maar hopen, maar gezien het Aantal leden 45196 zie ik het somber in :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Vervelend natuurlijk, maar mocht je nou willen doordringen tot / een dialoog aangaan met degene die dit deed (wellicht ging het niet eens met opzet) dan zou ik de toon wat neutraler maken.. Ik zou echt compleet afhaken bij; Ik zal de fouten die je maakte even opsommen :roll:

Oja ik was het niet :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 december 2019, 23:33 Erg lullig.
Maar zoiets zou een forumbiker nooit doen.
Toch :~
Dat was ook mijn eerste gedachte eigenlijk... ;)

Verder ook wel eens met Paulus, ondanks het feit dat het vervelend is wat er gebeurd is. .
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

degene zal zich nooit melden, hopelijk leest ie het en loopt het schaamrood alsnog tot achter zijn oren.

het is wel zoals het gaat.. een hoop nette rijders en een paar van dit soort types die het vergallen.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik vindt absoluut niet dat deze persoon zijn toon hoeft aan te passen.
Zulke dingen doe je niet.
Als je echt "sorry" had bedoeld was je gestopt. Dit was hoe dan ook niet gemeend...
Zelf best wel actief mtb-er geweest en draag de sport nog steeds een warm hart toe maar snep wel een hoop beheerders van gebieden dat zij hun terrein sluiten voor de MTB! Als ik zelf beheerder zou zijn zou ik ook sterk mijn bedenkingen hebben. Ik dat nog steeds dat 90% zich aan de regels houdt echter de andere 10% houdt zich alleen maar aan zijn eigen regels.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Dank voor jullie reacties.
paulus1981 schreef: di 3 december 2019, 00:42 Vervelend natuurlijk, maar mocht je nou willen doordringen tot / een dialoog aangaan met degene die dit deed (wellicht ging het niet eens met opzet) dan zou ik de toon wat neutraler maken.. Ik zou echt compleet afhaken bij; Ik zal de fouten die je maakte even opsommen :roll:

Oja ik was het niet :D
Dat geef ik ook aan he, kan best een fout zijn. Dan had hij toen kunnen stoppen. Dat deed hij ook niet. Ik ben in mijn dagelijks leven, zowel privé als zakelijk degene die lang rustig blijft, zaken neutraal bekijkt en niet snel oordeelt, soms volgens andere mensen tot vervelens aan toe ;) Maar als je doorrijdt na een dergelijk incident dan kies ik wel stelling. Dan is het klaar met de "ik vind" en "ik ben van mening dat". Dan zeg ik het gewoon zoals het is want waar hier de fout ligt is toch wel superevident. Als die persoon nu afhaakt en niet wil reageren dan zegt dat wat mij betreft meer over die persoon dan over mij.

Oh, en gelukkig maar ;)
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Als je door een plas rijdt waar een kindje in aan het spelen is, of uberhaupt dicht in de buurt van een kind komt met 20 km/u, ben je gewoon treurig figuur (om het maar even netjes te houden).

Ik was vroeger vrij fanatiek wielrenner, dus ik weet uit ervaring dat als er ook maar iets in lycra op een fiets richting je kinderen rijdt, het alle hens aan dek is. Mede daardoor ben ik dus geen fanatiek wielrenner meer :-) Helaas ga je dit soort figuren niet veranderen, dus kwaad worden heb je alleen jezelf mee.

Gelukkig kan het ook anders: wij hebben hier een bikeparkje waar letterlijk lui tussen de 50 en 1 komen, met niveau 'suicide no handers' tot 'hoe werkt dit ding?' en af en toe komt er een wandelend gezin langs of een stel bejaarden. Het gaat er altijd goed* omdat er gewoon wordt uitgekeken voor elkaar, niemand haast heeft en het met elkaar communiceren middels 'even wachten/oppassen/kijk uit' verrassend goed blijkt te werken... Alleen is er een clubje boswielrenners die af en toe langs komen om omhoog te fietsen. Die kijken voor niets of niemand uit, maken geen oogcontact en groeten niet. Wij blijven vriendelijk goedemorgen/middag zeggen en wachten met onze bikepark-activiteiten op het enige plekje waar dat kan en mag zodat de boys hun kommetjes scherper kunnen stellen :-q

*er is een keer een hond overreden, die heeft het helaas niet overleefd, maar dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mag ik het perspectief nogmaals omdraaien?
(Ik ben als de dood om een kind omver te rijden, dus rij er altijd stapvoets langs EN ik en mijn fiets zijn bang voor water, dus ik was het niet :winkie: )

Fietser komt achter zijn maatjes aanracen over een pad. Van de tegenovergestelde richting komt een gezinnetje aanlopen. "Het pad is van iedereen", maar desondanks zijn de gezinsleden niet van plan een stapje opzij te doen of hun dochtertje even te waarschuwen even te wachten met lekker in de plas te stampen. De voorste twee fietsers wijken gelukkig uit, de achterste fietser ziet dit te laat en rijdt dwars door de plas heen. Gelukkig is alleen de papa een beetje nat gespetterd en is er verder niets aan de hand. "Sorry" roept hij nog.

Waarmee ik maar wil zeggen dat jouw verhaal ook maar een versie van de waarheid is, (en m.i. geen reden om verhaal te gaan halen op het forum)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Iets van je afschrijven kan ook opluchting geven.
Ik snap dat wel.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tja dit verhaal heeft altijd 2 kanten en ik denk dat er van grove opzet in dit geval geen sprake is. Hooguit wel lomp om na een actie als deze gewoon door te rijden, maar dat was wellicht ook uit schaamte voor het gebeuren...? En dat blijft speculeren omdat we hier maar 1 kant van het verhaal echt kennen.

En om hier nu te spreken van verhaal halen...ik denk eerder dat de TS zijn frustratie over dit voorval hier wil ventileren en dat het niet primair de bedoeling was om de dader hier aan de schandpaal te nagelen - hoewel ik me op zich wel kan voorstellen dat dat op sommigen een beetje zo kan overkomen.

EDIT: ja dat sluit dus wel aan bij wat Elvander nét voor mij ook postte. ;)
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

38x10 schreef: di 3 december 2019, 10:58 Mag ik het perspectief nogmaals omdraaien?
(Ik ben als de dood om een kind omver te rijden, dus rij er altijd stapvoets langs EN ik en mijn fiets zijn bang voor water, dus ik was het niet :winkie: )

Fietser komt achter zijn maatjes aanracen over een pad. Van de tegenovergestelde richting komt een gezinnetje aanlopen. "Het pad is van iedereen", maar desondanks zijn de gezinsleden niet van plan een stapje opzij te doen of hun dochtertje even te waarschuwen even te wachten met lekker in de plas te stampen. De voorste twee fietsers wijken gelukkig uit, de achterste fietser ziet dit te laat en rijdt dwars door de plas heen. Gelukkig is alleen de papa een beetje nat gespetterd en is er verder niets aan de hand. "Sorry" roept hij nog.

Waarmee ik maar wil zeggen dat jouw verhaal ook maar een versie van de waarheid is, (en m.i. geen reden om verhaal te gaan halen op het forum)
Je mag het zeker omdraaien. Waarbij ik een nuancering aanbreng: wij liepen in dezelfde richting als de mountainbikers fietsten. Tegen de tijd dat wij de mountainbikers zagen hadden we welgeteld een paar seconden om uit de plas te rennen, als dat had gemoeten zoals jij in het andere perspectief stelt. Dan waren we net zo goed zeiknat geweest. Mijn meisje stond niet te stampen want daar was het water veel te diep voor. Het enige wat ik nog kon doen was haar vasthouden zodat ze op haar plek bleef staan en er zelf tussenin staan. Daarnaast was mijn broek van boven tot onder aardig nat, iets wat niet beoordeeld kan worden als je doorfietst. Er was geen sprake van een "beetje" nat. De betreffende mountainbiker had het zelf kunnen beoordelen als hij was gestopt. Ook hadden we elkaars verhaal even aan kunnen horen.

En dan nog, als het dan gebeurt stop dan gewoon om even te checken en sorry te zeggen. Dat het echt lomp was, bleek wel uit het commentaar dat hij kreeg van zijn andere 2 maten. Voor jou is het wellicht geen reden, voor mij de enige mogelijkheid om wellicht in contact te komen.
Wiel-Maat schreef: di 3 december 2019, 11:08 Tja dit verhaal heeft altijd 2 kanten en ik denk dat er van grove opzet in dit geval geen sprake is. Hooguit wel lomp om na een actie als deze gewoon door te rijden, maar dat was wellicht ook uit schaamte voor het gebeuren...? En dat blijft speculeren omdat we hier maar 1 kant van het verhaal echt kennen.
Er was 100% zeker geen sprake van opzet. Het was gewoon een fout. Alleen gaat het met fouten maken altijd over wat je ermee doet.
En om hier nu te spreken van verhaal halen...ik denk eerder dat de TS zijn frustratie over dit voorval hier wil ventileren en dat het niet primair de bedoeling was om de dader hier aan de schandpaal te nagelen - hoewel ik me op zich wel kan voorstellen dat dat op sommigen een beetje zo kan overkomen.

EDIT: ja dat sluit dus wel aan bij wat Elvander nét voor mij ook postte. ;)
Frustratie uiten en ik zou graag merken dat degene die het deed door heeft dat het veel onhandiger is dan hij lijkt te denken (die suggestie wordt bij mij gewekt als je alleen sorry roept en doorrijdt). Voor mij, m'n dochter, hijzelf en alle andere mountainbikers in Nederland.
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het voor ons alle mountainbikers slechte reclame :(
En zo iemand ziet niet dat er mensen in een plas staan waar onder een klein kind :~
Eigenlijk moeten wij niet onze bevindingen hier melden :-{ maar de biker :roll: nu ook nog dat door de eerdere reacties, deze nu zeker niet meer reageert :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Maar hij had wel trailrespect!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie