Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Kunnen jullie je persoonlijke meningsverschillen er buiten laten of via PB doen aub. Ik heb die discussie over die zorgbonus niet voor niets gestopt in het bewuste topic. Als die hier doorgaat gaat er gewoon een slot op.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Lijkt me verstandig. Niet dat ik er wat van te vinden heb maar de sfeer op het forum is totaal verziekt de laatste weken.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 18 december 2020, 11:09Nee het zegt dat men een jaar lang die vraag ontwijkt. Dat zegt niks over mij.
Je openingspost is geen open vraag. Je gaat er in je vraagstelling al van uit dat mensen dingen doen die ze niet aan hun kinderen uit zouden kunnen leggen. Bij mij is dat niet het geval (en dan bedoel ik dat ik prima aan mijn kinderen uit kan leggen waarom ik dingen doe zoals ik ze doe). Ik ontwijk je vraag dus niet, ik vind de vraag niet van toepassing op mijn situatie. Dat zal misschien voor meer mensen gelden.

Ergo: Als je zinnige antwoorden wilt moet je beter nadenken over je vraagstelling.

Voor wat het waard is: Ik probeer over het algemeen mijn mening en opvattingen er buiten te houden op het forum maar ik kan prima aan mijn kinderen uitleggen waarom ik niet 2x per jaar een vliegreisje boek en niet in het vliegtuig stap voor een weekendje Barcelona maar wel het vliegtuig neem voor een intercontinentale vlucht. Ik ben twee keer in Amerika geweest voor een fietsvakantie en hoop een dergelijke trip in de toekomst nog eens te kunnen ondernemen, hopelijk met mijn kinderen. Wat ik van belang vind is bewust nadenken over de acties die je onderneemt en de impact die dat heeft op je omgeving en dat kan ik prima aan mijn kinderen uitleggen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Het enige antwoord is dat er geen beprijzing is van CO2-uitstoot/stikstof/andere rommel. Met als resultaat goedkope tickets, goedkope brandstof etc,etc. En dat we dus met zijn allen niet hoeven na te denken wat we allemaal kopen/consumeren en hoe en waarheen we reizen.

Ik zou yo-eddy nog eens willen aanhalen uit één van de eerste posts:
yo-eddy schreef: vr 8 november 2019, 12:42 Ik zou de klimaat/milieu problematiek over de politiek willen tillen, zoals ook gedaan is met Delta200 plan. Goede commissie op zetten, plan maken en door alle partijen laten ondertekenen. Beleid voor de komende 30(?) jaar onafhankelijk van welke regering er zit.


Ook in mijn ogen kan de overheid meer doen om de keuzes voor mensen makkelijker te maken (en dat is vaak finacieel inderdaad).
Ik wil niet kunnen kiezen voor biologisch vlees maar gewoon dat al onze voedsel op een duurzame manier wordt geproduceerd en anders niet in de schappen komt te liggen.
Van de individuele mens hoeven we niet veel te verwachten. Een zakenkabinet dat de boel een keer goed op poten zet, lijkt me een goed plan.
Geen partijbelangen, geen gekonkel, geen achterhouden van onwelgevallige informatie, geen verkiezingsretoriek.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat natuurlijk al een heeeeel goed idee zou zijn is om het rampzalige beleid van de afgelopen 40 jaar om al onze maakindustrie te verplaatsen richting China om te draaien. Want laten we wel wezen: industrie die hier te vervuilend was werd daarheen verplaatst. Niet alleen daarom trouwens, maar ook omdat het allemaal goedkoper moest worden. Netto-resultaat: in China (en andere landen) vegen ze de kont af met milieumaatregelen en was het netto-resultaat qua milieubelasting alleen maar erger, het moet half de wereld rondgesleept worden in extreem vervuilende mammoettankers EN je bent je eigen kennis en kunde aan het weggooien.

Hiermee kan je dus je kennis en kunde terughalen, werk voor de lokale mensen creëren, industrieën laten innoveren en zodoende veel schoner produceren zodat er ook echt onder de streep minder vervuiling is (en niet dat je het alleen maar verplaatst).
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: vr 18 december 2020, 11:09 Ik zou zeggen tegen mijn fictieve kind dat ik me heel veel zorgen maak over haar toekomst maar dat ik soms nog wel een beetje plezier wil hebben door bijvoorbeeld een ritje mer de auto te maken naar een andere mooie plek. Maar ik snap je zorgen en je hebt helemaal gelijk en hoop dat je mij ook begrijpt.
En dan antwoord jouw fictieve kind: "ja vader"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

maverick76 schreef: vr 18 december 2020, 11:09
Dice Oldskool schreef: vr 18 december 2020, 11:06 Op hypothetische vragen krijg je ook hypothetische antwoorden en daar schiet je niets mee op. Een uitleg van de vaders hier hoe ze het in het dagelijks leven proberen met hun gezin enigszins een groene bijdrage te leveren kun of wil je dan niet als antwoord lezen en dat zegt meer over jouw dan over ons.
Nee het zegt dat men een jaar lang die vraag ontwijkt. Dat zegt niks over mij.

Maar goed, let's drop it.

Zal ik dan de vraag maar beantwoorden, wel zo sportief. :D

Ik zou zeggen tegen mijn fictieve kind dat ik me heel veel zorgen maak over haar toekomst maar dat ik soms nog wel een beetje plezier wil hebben door bijvoorbeeld een ritje mer de auto te maken naar een andere mooie plek. Maar ik snap je zorgen en je hebt helemaal gelijk en hoop dat je mij ook begrijpt.
George heeft het goed verwoord!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

verder prikklet dit onderwerp omdat we allemaal eiegnlijk wel weten dat we te weinig doen ...
Als we over 50 jaar terug kijken op deze tijd zal dat met net zoveel (of meer) verwondering zijn als over de verjaardagen van onze ouders waar de sigaretten op tafel stonden.

- reden jullie echt in auto's op olie :o
- dronken jullie echt alcohol :o
- was alles van plastic en gooiden jullie dat gewoon achteloos weg :o
- werd bijna alles gemaakt door kinderen in Azie :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 18 december 2020, 13:30 verder prikklet dit onderwerp omdat we allemaal eiegnlijk wel weten dat we te weinig doen ...
Als we over 50 jaar terug kijken op deze tijd zal dat met net zoveel (of meer) verwondering zijn als over de verjaardagen van onze ouders waar de sigaretten op tafel stonden.

- reden jullie echt in auto's op olie :o
- dronken jullie echt alcohol :o
- was alles van plastic en gooiden jullie dat gewoon achteloos weg :o
- werd bijna alles gemaakt door kinderen in Azie :o
Pfoeh. Wordt wel heel heel saaie steriele wereld straks. Ik dank de niet bestaande god op mijn blote knietjes dat ik de losse jaren 80/90/00 nog bewust heb meegemaakt :winkie:
De jaren 10 reken ik al niet mee omdat de verbieden-verbieden-cultus toen al momentum verkreeg.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: vr 18 december 2020, 13:36
yo-eddy schreef: vr 18 december 2020, 13:30 verder prikklet dit onderwerp omdat we allemaal eiegnlijk wel weten dat we te weinig doen ...
Als we over 50 jaar terug kijken op deze tijd zal dat met net zoveel (of meer) verwondering zijn als over de verjaardagen van onze ouders waar de sigaretten op tafel stonden.

- reden jullie echt in auto's op olie :o
- dronken jullie echt alcohol :o
- was alles van plastic en gooiden jullie dat gewoon achteloos weg :o
- werd bijna alles gemaakt door kinderen in Azie :o
Pfoeh. Wordt wel heel heel saaie steriele wereld straks. Ik dank de niet bestaande god op mijn blote knietjes dat ik de losse jaren 80/90/00 nog bewust heb meegemaakt :winkie:
De jaren 10 reken ik al niet mee omdat de verbieden-verbieden-cultus toen al momentum verkreeg.
Same Here!!
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

- Gooiden jullie echt elk jaar miljoenen kilo's eten weg?
- Was echt 50% van de volwassen te zwaar?
- Wat is een cis-gender witte man?
- Werden echt mensen vermoord wegens belediging van een fictieve figuur?
- Hadden we echt het idee dat een bevolkingsgroei naar 20 miljoen mensen in Nederland een goed plan was?
- Lieten we echt garnalen naar Marokko rijden om daar gepeld te worden en weer terug te rijden?
- Exporteerden we echt varkensvlees naar China?
- etc, etc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: vr 18 december 2020, 13:36
yo-eddy schreef: vr 18 december 2020, 13:30 verder prikklet dit onderwerp omdat we allemaal eiegnlijk wel weten dat we te weinig doen ...
Als we over 50 jaar terug kijken op deze tijd zal dat met net zoveel (of meer) verwondering zijn als over de verjaardagen van onze ouders waar de sigaretten op tafel stonden.

- reden jullie echt in auto's op olie :o
- dronken jullie echt alcohol :o
- was alles van plastic en gooiden jullie dat gewoon achteloos weg :o
- werd bijna alles gemaakt door kinderen in Azie :o
Pfoeh. Wordt wel heel heel saaie steriele wereld straks. Ik dank de niet bestaande god op mijn blote knietjes dat ik de losse jaren 80/90/00 nog bewust heb meegemaakt :winkie:
De jaren 10 reken ik al niet mee omdat de verbieden-verbieden-cultus toen al momentum verkreeg.
ja, vroeger ..... officieel een ouwe l#l nu :winkie:



net als ik, maar dan anders ....

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 18 december 2020, 13:49
MVMVML schreef: vr 18 december 2020, 13:36
Pfoeh. Wordt wel heel heel saaie steriele wereld straks. Ik dank de niet bestaande god op mijn blote knietjes dat ik de losse jaren 80/90/00 nog bewust heb meegemaakt :winkie:
De jaren 10 reken ik al niet mee omdat de verbieden-verbieden-cultus toen al momentum verkreeg.
ja, vroeger ..... officieel een ouwe l#l nu :winkie:



net als ik, maar dan anders ....

Afbeelding
Grandma is fucking hardcore en heeft gelijk!
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Wat een gezever....Als kinderen krijgen en een leven leiden 'im frage' wordt gesteld is dit wellicht een optie....... https://expertisecentrumeuthanasie.nl/

Wellicht beetje kort door de bocht, maar een beter milieu begint bij jezelf :wink:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

JoopO schreef: vr 18 december 2020, 13:44 - Gooiden jullie echt elk jaar miljoenen kilo's eten weg?
- Was echt 50% van de volwassen te zwaar?
- Wat is een cis-gender witte man?
- Werden echt mensen vermoord wegens belediging van een fictieve figuur?
- Hadden we echt het idee dat een bevolkingsgroei naar 20 miljoen mensen in Nederland een goed plan was?
- Lieten we echt garnalen naar Marokko rijden om daar gepeld te worden en weer terug te rijden?
- Exporteerden we echt varkensvlees naar China?
- etc, etc


- Een internet forum? Wat was dat voor iets...
Gesloten