Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: za 1 oktober 2022, 09:07 Dat de twijfel weg is (voor zover die er eigenlijk nog was), kan ik wel mee instemmen... :bier:
😂
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

maverick76 schreef: za 1 oktober 2022, 09:37
Mario070 schreef: za 1 oktober 2022, 09:35

Dit topic gaat bijna 3 jaar :o nergens over :roll: :-q
Tja, daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld Mario.
Ook voor jou heb ik quote....geduld is een schone zaak :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: za 1 oktober 2022, 09:36
MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 09:00
Dat viel mij ook al op ja. Blijf binnen want anders vermoord je oma van 96 en dat is heel erg want mensen van 96 moeten nog 40 jaar leven. En krijg geen kinderen want daarmee vermoord je de planeet.
Het is Momento Mori all over again 🙈😂
Soms dacht ik nog: ligt het nou aan mij en zit ik fout? Maar na deze uitspraken is die twijfel volledig weg iig :winkie:
Twijfel is het begin van vooruitgang.
Sinds iemand zei dat kinderen krijgen een misdaad is, is die twijfel volledig verdwenen. 👍
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Sluiten zou zonde zijn, ook al is de discussie van matige kwaliteit, het geeft mede daardoor een keurige doorsnede van de samenleving.

De discussie is trouwens van matige kwaliteit omdat hij maar beperkt op inhoudelijke argumenten gevoerd wordt, niet omdat "hij nergens over gaat". Het gaat overduidelijk ergens over, want het triggert absoluut iets bij alle deelnemers. Maar de discussie wat minder op de persoon, met minder drogredenen en met iets meer argumenten voeren zou helpen. Maar zoals ik schreef: keurige doorsnede van de samenleving.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 07:46
Lars TB schreef: vr 30 september 2022, 21:34 Als je het zou begrijpen dan weet je dat het serieus is.
Sorry hoor, maar de kern van het leven als iets slechts zien, is gewoon ziek. Soort doodscultus-achtige onzin. :-?
Jij interpreteert het weer op jouw eigen manier.
We weten allemaal dat de bevolkingsgroei meer consumptie met zich meebrengt en ook dat de armere landen naar een hogere welvaart streven. Uiteraard is ze dat gegund maar de grenzen aan groei worden overal duidelijk.
Dus in grote lijnen zou minder mensen op deze aarde beter zijn.
Dat betekent niet dat jij of je kinderen (of ik) zich schuldig moeten voelen omdat je op aarde bent.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kan niet meer schreef: za 1 oktober 2022, 10:12
MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 07:46
Sorry hoor, maar de kern van het leven als iets slechts zien, is gewoon ziek. Soort doodscultus-achtige onzin. :-?
Jij interpreteert het weer op jouw eigen manier.
We weten allemaal dat de bevolkingsgroei meer consumptie met zich meebrengt en ook dat de armere landen naar een hogere welvaart streven. Uiteraard is ze dat gegund maar de grenzen aan groei worden overal duidelijk.
Dus in grote lijnen zou minder mensen op deze aarde beter zijn.
Dat betekent niet dat jij of je kinderen (of ik) zich schuldig moeten voelen omdat je op aarde bent.
Hoe moet je dit anders interpreteren dan?
Dus ja, kinderen krijgen zou je misschien zelfs als misdaad kunnen zien.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nu voel ik mij bijna schuldig :( .......dat ik TS in het roze heb gequote :lol: grapje natuurlijk :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mario070 schreef: za 1 oktober 2022, 10:17 Nu voel ik mij bijna schuldig :( .......dat ik TS in het roze heb gequote :lol: grapje natuurlijk :wink:
Ik voel mij ook schuldig. Daarom ga ik morgen met mijn misdaad naar de bioscoop :bier:

Allemaal CO2 uitstoten, consumeren en de planeet daarmee vernietigen. Ik zie het oordeel later wel aan als ik voor het tribunaal sta. :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 10:16
kan niet meer schreef: za 1 oktober 2022, 10:12

Jij interpreteert het weer op jouw eigen manier.
We weten allemaal dat de bevolkingsgroei meer consumptie met zich meebrengt en ook dat de armere landen naar een hogere welvaart streven. Uiteraard is ze dat gegund maar de grenzen aan groei worden overal duidelijk.
Dus in grote lijnen zou minder mensen op deze aarde beter zijn.
Dat betekent niet dat jij of je kinderen (of ik) zich schuldig moeten voelen omdat je op aarde bent.
Hoe moet je dit anders interpreteren dan?
Dus ja, kinderen krijgen zou je misschien zelfs als misdaad kunnen zien.
Natuurlijk heel aardig van @kan niet meer :-D

Maar ook ik kan het niet anders :-{ dan het hele onderwerp interpreteren als één grote onzin :roll: maar gelukkig zijn de meningen verdeeld :roll: zag ik ergens voorbij komen :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 10:22
Mario070 schreef: za 1 oktober 2022, 10:17 Nu voel ik mij bijna schuldig :( .......dat ik TS in het roze heb gequote :lol: grapje natuurlijk :wink:
Ik voel mij ook schuldig. Daarom ga ik morgen met mijn misdaad naar de bioscoop :bier:

Allemaal CO2 uitstoten, consumeren en de planeet daarmee vernietigen. Ik zie het oordeel later wel aan als ik voor het tribunaal sta. :-q
Als de gevolgen van mijn gepleegde misdaad :roll: ....dit mee zouden lezen :D dan sta ik niet in....voor de gevolgen :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

kan niet meer schreef: za 1 oktober 2022, 10:12
MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 07:46
Sorry hoor, maar de kern van het leven als iets slechts zien, is gewoon ziek. Soort doodscultus-achtige onzin. :-?
Jij interpreteert het weer op jouw eigen manier.
We weten allemaal dat de bevolkingsgroei meer consumptie met zich meebrengt en ook dat de armere landen naar een hogere welvaart streven. Uiteraard is ze dat gegund maar de grenzen aan groei worden overal duidelijk.
Dus in grote lijnen zou minder mensen op deze aarde beter zijn.
Dat betekent niet dat jij of je kinderen (of ik) zich schuldig moeten voelen omdat je op aarde bent.
Het maakt niet uit hoe je iets brengt, men leest toch wat ze willen lezen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mario070 schreef: za 1 oktober 2022, 10:17 Nu voel ik mij bijna schuldig :( .......dat ik TS in het roze heb gequote :lol: grapje natuurlijk :wink:
Schuldig laten voelen is niet de opzet van het onderwerp.

Maar hoe sta jij in dit vraagstuk Mario?

Je hebt er in ieder geval een uitgesproken mening de discussie maar motiveer eens waar deze vandaan komt?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

maverick76 schreef: za 1 oktober 2022, 10:29 Het maakt niet uit hoe je iets brengt, men leest toch wat ze willen lezen.
1= dat het wel degelijk uit maakt
2= dat ik afgelopen week een ander forum lid (nog een goed bekende ook) in een totaal onpersoonlijk topic, er van langs kreeg, omdat deze het geposte info niet juist geformuleerd zou hebben :~
3= gelden zelfde regels
4= dit is een onsmakelijk topic, omdat er niet iets bestaat zoals milieu vs kinderen
5= wanneer je kinderen hebt, draag je veel verantwoordelijkheid en je maakt binnen ieder zijn kunnen er het beste van als ouder :-q
Laatst gewijzigd door Mario070 op za 1 oktober 2022, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: za 1 oktober 2022, 10:29
kan niet meer schreef: za 1 oktober 2022, 10:12

Jij interpreteert het weer op jouw eigen manier.
We weten allemaal dat de bevolkingsgroei meer consumptie met zich meebrengt en ook dat de armere landen naar een hogere welvaart streven. Uiteraard is ze dat gegund maar de grenzen aan groei worden overal duidelijk.
Dus in grote lijnen zou minder mensen op deze aarde beter zijn.
Dat betekent niet dat jij of je kinderen (of ik) zich schuldig moeten voelen omdat je op aarde bent.
Het maakt niet uit hoe je iets brengt, men leest toch wat ze willen lezen.
Eens. Het is natuurlijk heel goed bedoeld dat kinderen krijgen een strafbare misdaad zou moeten zijn. Dat mensen daarin lezen wat ze willen lezen, staat daar los van.
Gesloten