Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Tja, daar vat 38x10 het probleem eigenlijk in enkele regels samen: de realiteit is ongemakkelijk. Die wel accepteren en daar consequenties voor eigen gedrag aan verbinden is nog veel moeilijker. Combineer dat met confirmation bias en partijen die uit eigen belang desinformatie verspreiden en er verandert gegarandeerd niets substantieels. Misschien dat een verregaande energiecrisis de deur op een kier zet bij de massa.

@lars door bovenstaande gaat het dus mis met de grote groep. Deze op de juiste manier betrekken zodat iedereen niet meteen de loopgraven induikt is meer dan een uitdaging. Dat vraagt ook iets van de ontvanger. Helaas happen mensen maar al te graag en is men snel met het diskwalificeren van het geheel als er een enkel element tegen staat. Sociale media,en de staat van de journalistiek en onderwijs zal er iets mee te maken hebben.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik betaal netjes belasting en koop daarmee gevoelsmatig mijn verantwoordingen af.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ik mis hier nog een paar leuke complot theorieën….. of heb ik niet goed gelezen…. 8)
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 30 september 2022, 21:34 Als je het zou begrijpen dan weet je dat het serieus is.
Sorry hoor, maar de kern van het leven als iets slechts zien, is gewoon ziek. Soort doodscultus-achtige onzin. :-?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 30 september 2022, 21:49 Het andere probleem is dat we met minstens 5 miljard personen teveel zijn. Dus ja, kinderen krijgen zou je misschien zelfs als misdaad kunnen zien. Tegen die kinderen zelf!
En dit, lieve kijkbuiskinderen, is hoe totaal gestoord sekte-gedrag eruit ziet. :bier: Of hopelijk zwaar dronken gewauwel

Ik zal het tegen de mijnes zeggen hoe ome Lars hun bestaan ziet. :lol:

Wat is mijn straf voor het plegen van deze misdaad trouwens?

Weet nog wel een lekker liedje voor erbij: https://www.youtube.com/watch?v=DLevqpLSr14
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Valt mij op dat het precies dezelfde mensen weer zijn die net als in het corona topic destijds hun waarheid als de absolute waarheid verkondigen en de rest wegzetten als dom en wappie. En zichzelf vooral heel slim en alwetend vinden en daarom anderen mogen beledigen.

Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Het snelst zouden we resultaat boeken als we wat bewuster met ons eten en energie om zouden gaan.
We verspillen echt super veel, puur uit gemakzucht.
Het zou niks kosten, alleen maar opleveren en ten gunste van de aardkloot zijn.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Sabai schreef: za 1 oktober 2022, 08:23 Valt mij op dat het precies dezelfde mensen weer zijn die net als in het corona topic destijds hun waarheid als de absolute waarheid verkondigen en de rest wegzetten als dom en wappie. En zichzelf vooral heel slim en alwetend vinden en daarom anderen mogen beledigen.

Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.

Dat zou zonde zijn. In elk topic loopt het soms even hoog op.

Het is ook een heel pittig onderwerp en actueel waar veel emotie mee gepaard gaat.

Ik vind het super interessant. Dat artikel van die Carlson is goed leesvoer en voor mij totaal onbekend. Leuk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

byorka schreef: za 1 oktober 2022, 08:35 Het snelst zouden we resultaat boeken als we wat bewuster met ons eten en energie om zouden gaan.
We verspillen echt super veel, puur uit gemakzucht.
Het zou niks kosten, alleen maar opleveren en ten gunste van de aardkloot zijn.
Klopt!
Zo gaan er ook houdbaarheids data af van producten die niet schadelijk zijn voor gezondheid na de "optimale" smaak datum.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: za 1 oktober 2022, 08:23 Valt mij op dat het precies dezelfde mensen weer zijn die net als in het corona topic destijds hun waarheid als de absolute waarheid verkondigen en de rest wegzetten als dom en wappie. En zichzelf vooral heel slim en alwetend vinden en daarom anderen mogen beledigen.

Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.
Dat viel mij ook al op ja. Blijf binnen want anders vermoord je oma van 96 en dat is heel erg want mensen van 96 moeten nog 40 jaar leven. En krijg geen kinderen want daarmee vermoord je de planeet.
Het is Momento Mori all over again 🙈😂
Soms dacht ik nog: ligt het nou aan mij en zit ik fout? Maar na deze uitspraken is die twijfel volledig weg iig :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat de twijfel weg is (voor zover die er eigenlijk nog was), kan ik wel mee instemmen... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Sabai schreef: za 1 oktober 2022, 08:23 Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.
Dit topic gaat bijna 3 jaar :o nergens over :roll: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MVMVML schreef: za 1 oktober 2022, 09:00
Sabai schreef: za 1 oktober 2022, 08:23 Valt mij op dat het precies dezelfde mensen weer zijn die net als in het corona topic destijds hun waarheid als de absolute waarheid verkondigen en de rest wegzetten als dom en wappie. En zichzelf vooral heel slim en alwetend vinden en daarom anderen mogen beledigen.

Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.
Dat viel mij ook al op ja. Blijf binnen want anders vermoord je oma van 96 en dat is heel erg want mensen van 96 moeten nog 40 jaar leven. En krijg geen kinderen want daarmee vermoord je de planeet.
Het is Momento Mori all over again 🙈😂
Soms dacht ik nog: ligt het nou aan mij en zit ik fout? Maar na deze uitspraken is die twijfel volledig weg iig :winkie:
Twijfel is het begin van vooruitgang.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mario070 schreef: za 1 oktober 2022, 09:35
Sabai schreef: za 1 oktober 2022, 08:23 Van mij mag er een slotje op gaat nergens over dit.
Dit topic gaat bijna 3 jaar :o nergens over :roll: :-q
Tja, daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld Mario.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

maverick76 schreef: za 1 oktober 2022, 08:42

Dat zou zonde zijn.

Zonde = boter op je hoofd smeren en droog brood eten :roll: dat is pas zonde :lol: :wink:

Het is ook een heel pittig onderwerp en actueel

Pittig :~ Ik vind hier niets pittig aan en actueel al helemaal niet :roll:
Speciaal voor jou in een apart kleurtje geschreven :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten