Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Mjah zo werkt het menselijk brein nu eenmaal, het lijkt of we actief invloed hebben op ons gedrag enkel door ergens over na te denken, maar in werkelijkheid wordt het overgrote deel van de beslissingen onbewust genomen door delen van onze hersenen waar we maar zeer beperkt controle over hebben. Het overweldigende succespercentage van goede voornemens is hier denk ik een mooi voorbeeld van :tong
Pas als het voor mensen zelf echt nijpend wordt vindt er verandering plaats.
Wat niet wil zeggen dat we überhaupt geen pogingen meer zouden moeten doen hoor, iets is beter dan niets.
Maar misschien is het handig om eens vanuit een psychologische en/of neurowetenschappelijke invalshoek, op grotere schaal te kijken naar processen die onnodige consumptie in de hand werken.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat het gewoon nog niet genoeg zichtbaar is. Zo'n droge zomer interesseert toch ook bijna niemand?

Ik hoor vooral dat men het heerlijk vind die lange warme zomers. Hoe minder regen hoe beter.

Wat onze kracht is word wellicht ook ons ondergang. We passen ons te snel aan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik maak mij meer druk om die idioot daar in Rusland op dit moment. Ook ben ik van mening dat de opwarming van de aarde een natuurlijk proces is wat hooguit door ons iets versneld word maar onomkeerbaar is. Uiteindelijk zal er daarna weer een ijstijd komen. Mensen hebbende wel invloed op de kwaliteit van de lucht die wij met z'n allen inademen. En die mag zeker wel wat schoner. Alleen op het moment dat ze dat gaan toegegeven in Den Haag zijn ze bang voor de schadeclaims dus geven ze het maar een ander naampje.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En 3 uur in de auto om een stukje te fietsen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 september 2022, 13:20 En 3 uur in de auto om een stukje te fietsen :wink:
We carpoolen wel :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Sabai schreef: wo 28 september 2022, 12:23 Ik maak mij meer druk om die idioot daar in Rusland op dit moment. Ook ben ik van mening dat de opwarming van de aarde een natuurlijk proces is wat hooguit door ons iets versneld word maar onomkeerbaar is. Uiteindelijk zal er daarna weer een ijstijd komen. Mensen hebbende wel invloed op de kwaliteit van de lucht die wij met z'n allen inademen. En die mag zeker wel wat schoner. Alleen op het moment dat ze dat gaan toegegeven in Den Haag zijn ze bang voor de schadeclaims dus geven ze het maar een ander naampje.
Wait what!!?? 🙄
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sabai schreef: wo 28 september 2022, 12:23 Ik maak mij meer druk om die idioot daar in Rusland op dit moment. Ook ben ik van mening dat de opwarming van de aarde een natuurlijk proces is wat hooguit door ons iets versneld word maar onomkeerbaar is. Uiteindelijk zal er daarna weer een ijstijd komen. Mensen hebbende wel invloed op de kwaliteit van de lucht die wij met z'n allen inademen. En die mag zeker wel wat schoner. Alleen op het moment dat ze dat gaan toegegeven in Den Haag zijn ze bang voor de schadeclaims dus geven ze het maar een ander naampje.
Michielemans schreef: wo 28 september 2022, 12:05 Mjah zo werkt het menselijk brein nu eenmaal, het lijkt of we actief invloed hebben op ons gedrag enkel door ergens over na te denken, maar in werkelijkheid wordt het overgrote deel van de beslissingen onbewust genomen door delen van onze hersenen waar we maar zeer beperkt controle over hebben. Het overweldigende succespercentage van goede voornemens is hier denk ik een mooi voorbeeld van :tong
Pas als het voor mensen zelf echt nijpend wordt vindt er verandering plaats.
Wat niet wil zeggen dat we überhaupt geen pogingen meer zouden moeten doen hoor, iets is beter dan niets.
Maar misschien is het handig om eens vanuit een psychologische en/of neurowetenschappelijke invalshoek, op grotere schaal te kijken naar processen die onnodige consumptie in de hand werken.
Je wordt op je wenken bediend! Beïnvloedbaar brein... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ons onbewust deel is velen malen groter dan ons bewust deel :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Tja, we leven nu in een interglaciaal, daarna komt die ijstijd er gewoon weer vrolijk aan.

Ik vraag mij altijd af wat overheden deden in de 17e met de kleine ijstijd... Burgers: stook meer nog meer fossiele brandstoffen op, de CO2 uitstoot helpt ons met de opwarming van de aarde, zodat we het snel weer warmer krijgen :winkie:

Het is inmiddels ook al wetenschappelijk bewezen dat de zon gewoon krachtiger is.

Maar ja, 'climate change' is een verdienmodel geworden. Het is een kwestie van tijd dat we een CO2 tax gaan betalen.

Ondertussen geniet ik lekker van mijn 3 kinderen, mijn persoonlijke extra CO2 uitstoot tijdens het MTB'en en mijn 2 honden die stikstof drollen draaien en in de natuur dumpen. Welterusten mensen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Insgelijks, tot morgen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

So much ignorance, I call it stunning.
Ja, doei !
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

maverick76 schreef: wo 28 september 2022, 18:44
Sabai schreef: wo 28 september 2022, 12:23 Ik maak mij meer druk om die idioot daar in Rusland op dit moment. Ook ben ik van mening dat de opwarming van de aarde een natuurlijk proces is wat hooguit door ons iets versneld word maar onomkeerbaar is. Uiteindelijk zal er daarna weer een ijstijd komen. Mensen hebbende wel invloed op de kwaliteit van de lucht die wij met z'n allen inademen. En die mag zeker wel wat schoner. Alleen op het moment dat ze dat gaan toegegeven in Den Haag zijn ze bang voor de schadeclaims dus geven ze het maar een ander naampje.
Wait what!!?? 🙄
Iets met een knuppel :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Stapte ik er toch in, delete.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mario070 schreef: wo 28 september 2022, 21:03 Ons onbewust deel is velen malen groter dan ons bewust deel :-{
Ik weet niet of het een probleem is van onbewust dingen blijven doen.

Gewoon vervelend en lastig om het anders te doen. Gewoontedieren, alles moet het liefst blijven zoals vroeger, zeker als ons persoonlijke welvaart niveau in het geding komt.

Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld dat Duitsland al 40 jaar overal windmolens hebben en zonneparken maar in Nederland komt het niet van de grond doordat het als horizon “vervuiling” word ervaren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-? Te veel politiek partijen , te veel meningen , te veel regeltjes , en te weinig vierkante KM's :(
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gesloten