Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Qua vakantie viel mijn carbon footprint reuze mee, ik heb de auto naar Oostenrijk gepakt, heel veel gefietst en vrijwel geen meter gelopen :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

jimbo schreef: vr 31 juli 2020, 09:27
bartsince1975 schreef: vr 31 juli 2020, 08:11 Inderdaad ben ik in eigen land gebleven, en zeer milieu vriendelijk: zeilen. Mooie manier van vakantie, je gaat daarheen waar de wind je heen blaast. Nu dus nog zorgen dat ik aan voldoende fietsmomenten kom, want nog geen dagje buitenland gehad dit jaar.
Onze geboekte camping bij Venetië gaat dit jaar helemaal niet meer open. Het bespaarde geld is gestoken in een andere droom. Een zeilboot.
Leuk! We hebben nu een weekje gehuurd, maar er gaat in de toekomst ook zeker een bootje komen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RoySmit schreef: vr 31 juli 2020, 12:59 Nou ik weet inmiddels wel de 2 grootste harenstrijkers van het forum op te noemen
Er is natuurlijk ook wel heel weinig nodig om jou uit je kot te lokken :bier: Mag ik vragen hoe oud je bent?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

yo-eddy schreef: vr 31 juli 2020, 18:33
RoySmit schreef: vr 31 juli 2020, 12:59 Nou ik weet inmiddels wel de 2 grootste harenstrijkers van het forum op te noemen
Er is natuurlijk ook wel heel weinig nodig om jou uit je kot te lokken :bier: Mag ik vragen hoe oud je bent?
Gebruikersnaam:RoySmit
Rang:Elite Mountainbiker 
Leeftijd:39
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Met die leeftijd zou je toch anders denken, denk ik :-{
Maar goed....RoySmit ziet er dan er dan ook wel weer jonger uit :-D dus dan mag het allemaal...vind ik :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

On topic maar weer.

Rond 1950 waren er circa 2.5 miljard mensen op aarde, nu in 2020 circa 7.5 miljard.
Een verdrievoudiging dus in slechts 70 jaar! Het milieu, moeder natuur, begint dit langzamerhand wel zorgen te baren:
Begin deze eeuw het SARS virus, circa 10 jaar later de Mexicaanse griep en nu weer 10 jaar later het Corona virus.
De volgende stap van moeder natuur om de explosieve groei van de mensheid in te perken zal vermoedelijk nog rigoreuzer zijn....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 11:17 Precies, ik doel helemaal niet op het Corona verhaal maar de footprint. We hadden dit jaar mooi een keertje dicht bij huis kunnen blijven met z'n allen maar helaas.

Ik wijs geen vinger maar stel kritische vragen, als men dat voelt als vinger naar hen persoonlijk dan ligt dat toch aan jezelf.

En als je je irriteert aan mijn topics en meer een oogkleppen instelling hebt dan lees je ze niet. No skin off my back
Mijn beeld is dat er dit jaar veel mensen dicht bij huis blijven. Soms letterlijk thuis, soms in de buurlanden en een enkele die wat verder weg gaat.
Mijn beeld is ook dat dat niks met de footprint te maken heeft maar alles met corona. Code rood, code oranje en de bijbehorende maatregelen zorgen er voor dat sommige bestemmingen verder weg nu niet mogelijk zijn of niet aantrekkelijk lijken voor een vakantie.
Ik verwacht geen blijvende verandering. Ik ken of hoor niet van mensen die dit jaar in eigen tuin op vakantie gaan en zeggen: vanwege onze footprint gaan we in het vervolg altijd in de tuin op vakantie. Of iets van die strekking.
Als corona voorbij is gaan de meesten terug naar hun vc gedrag.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

mtfuji schreef: za 1 augustus 2020, 11:48Rond 1950 waren er circa 2.5 miljard mensen op aarde, nu in 2020 circa 7.5 miljard.
Een verdrievoudiging dus in slechts 70 jaar! Het milieu, moeder natuur, begint dit langzamerhand wel zorgen te baren:
Begin deze eeuw het SARS virus, circa 10 jaar later de Mexicaanse griep en nu weer 10 jaar later het Corona virus.
De volgende stap van moeder natuur om de explosieve groei van de mensheid in te perken zal vermoedelijk nog rigoreuzer zijn....
”Moeder Natuur” is geen denkend wezen.
Vorsprung durch Pedantik.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Alien schreef: za 1 augustus 2020, 15:36
mtfuji schreef: za 1 augustus 2020, 11:48Rond 1950 waren er circa 2.5 miljard mensen op aarde, nu in 2020 circa 7.5 miljard.
Een verdrievoudiging dus in slechts 70 jaar! Het milieu, moeder natuur, begint dit langzamerhand wel zorgen te baren:
Begin deze eeuw het SARS virus, circa 10 jaar later de Mexicaanse griep en nu weer 10 jaar later het Corona virus.
De volgende stap van moeder natuur om de explosieve groei van de mensheid in te perken zal vermoedelijk nog rigoreuzer zijn....
”Moeder Natuur” is geen denkend wezen.
Nee, en als dat wel zo zou zijn was het wel een kreng van een wijf geweest..🤓
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Alien schreef: za 1 augustus 2020, 15:36
mtfuji schreef: za 1 augustus 2020, 11:48Rond 1950 waren er circa 2.5 miljard mensen op aarde, nu in 2020 circa 7.5 miljard.
Een verdrievoudiging dus in slechts 70 jaar! Het milieu, moeder natuur, begint dit langzamerhand wel zorgen te baren:
Begin deze eeuw het SARS virus, circa 10 jaar later de Mexicaanse griep en nu weer 10 jaar later het Corona virus.
De volgende stap van moeder natuur om de explosieve groei van de mensheid in te perken zal vermoedelijk nog rigoreuzer zijn....
”Moeder Natuur” is geen denkend wezen.
Onderschat dat niet helemaal. Niet bewust misschien, maar net als bijvoorbeeld planten (of gewoon de hele natuur) heeft ze (de natuur) wel diverse reacties op gebeurtenissen. Om een balans te behouden. En wij zijn in dat opzicht niet boven bijvoorbeeld een muis gesteld. We hebben alleen zelf weer tegenreacties ontwikkeld. Om de balans nog verder te kunnen verstoren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vandaag 2km minder file op het hoogtepunt tov de eerste zwarte zaterdag in Frankrijk vorig jaar.
Significant verschil door corona :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

mtfuji schreef: za 1 augustus 2020, 11:48 On topic maar weer.

Rond 1950 waren er circa 2.5 miljard mensen op aarde, nu in 2020 circa 7.5 miljard.
Een verdrievoudiging dus in slechts 70 jaar! Het milieu, moeder natuur, begint dit langzamerhand wel zorgen te baren:
Begin deze eeuw het SARS virus, circa 10 jaar later de Mexicaanse griep en nu weer 10 jaar later het Corona virus.
De volgende stap van moeder natuur om de explosieve groei van de mensheid in te perken zal vermoedelijk nog rigoreuzer zijn....
post van nov :)
Jurf schreef: vr 8 november 2019, 13:16 Lange termijn:
Naast op een redelijke wijze doen wat gaat geloof ik in het konijnenpest model:
Als er in de natuur teveel konijnen breekt de pest uit en zijn grofweg 80% vd konijnen dood. Op zich zielig want ik heb 2 konijnen thuis en ben gek op ze maar na zo,n periode hou je een gezonde minder voor de omgeving belastende populatie over waarna de boel weer hersteld inl plantjes etc.
Nou zijn mensen een wat hardnekkiger virus, maar eerlijk gezegd verwacht ik zoiets met mensen ook.
Met HIV gaat dat in o.a Afrika en Azie al vrij hard en gaan we de komende 10 jaar echt wel de effecten daarvan merken, maar mocht dat niet voldoende zijn dan lijkt het me dat de natuur wat harder ingrijpt en de mensheid zover uitmoordt dat de footprint minder word en de wereld weer stabiliseert.
In het ergste geval geloof ik ook niet dat we de aarde vernietigen, hooguit voor de mensheid onbewoonbaar maken.
Heel egoïstisch hoop ik uiteraard wel dat dat mijn tijd mag uitzingen. :roll:
:bier:

Nu nog ff een Godwin erin en we draaien echt rondjes.
Aan de positieve kant, door het thuiswerken rij ik zakelijk geen 1800km p/maand meer maar hooguit nog 400 per maand.
kwaliteit van mijn werk is meetbaar minder, werkplezier ook, maar de uitstoot ook. :roll:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: za 1 augustus 2020, 18:11
Alien schreef: za 1 augustus 2020, 15:36 ”Moeder Natuur” is geen denkend wezen.
Onderschat dat niet helemaal. Niet bewust misschien, maar net als bijvoorbeeld planten (of gewoon de hele natuur) heeft ze (de natuur) wel diverse reacties op gebeurtenissen. Om een balans te behouden. En wij zijn in dat opzicht niet boven bijvoorbeeld een muis gesteld. We hebben alleen zelf weer tegenreacties ontwikkeld. Om de balans nog verder te kunnen verstoren... .
Oneens, de natuur houd geen balans. Als de situatie rustig is, dan is hij in balans. Maar er zijn regelmatig grote verschuivingen. Massa-extincties zowel lokaal als wereldwijd, plagen, ziektes enzovoort.
Balans wordt dus heel vaak niet gehouden. Alleen een situatie die niet in balans is houdt per definitie geen stand.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

I_do schreef: wo 5 augustus 2020, 07:17
Lars TB schreef: za 1 augustus 2020, 18:11

Onderschat dat niet helemaal. Niet bewust misschien, maar net als bijvoorbeeld planten (of gewoon de hele natuur) heeft ze (de natuur) wel diverse reacties op gebeurtenissen. Om een balans te behouden. En wij zijn in dat opzicht niet boven bijvoorbeeld een muis gesteld. We hebben alleen zelf weer tegenreacties ontwikkeld. Om de balans nog verder te kunnen verstoren... .
Oneens, de natuur houd geen balans. Als de situatie rustig is, dan is hij in balans. Maar er zijn regelmatig grote verschuivingen. Massa-extincties zowel lokaal als wereldwijd, plagen, ziektes enzovoort.
Balans wordt dus heel vaak niet gehouden. Alleen een situatie die niet in balans is houdt per definitie geen stand.
De “balans” is simpelweg het gevolg van een verandering die de verandering weer teniet doet. Stop je veel mensen bij elkaar in een kleine ruimte dan kunnen ziektes zich makkelijk verspreiden -> gaan er mensen dood -> zijn er weer minder mensen in die ruimte.
Zo bestaat er ook een cyclus van muizen en uilen. Veel muizen -> veel voer voor uilen -> veel uilen -> uilen eten te veel muizen -> te weinig muizen -> uilen verhongeren -> weinig uilen -> geen vijand voor muizen -> veel muizen ...
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten