Einde hobby

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Ik ben vanaf mijn 16 echt actief op de MTB geweest. 13 jaar wedstrijden gereden en vanaf toen is het wel bergafwaarts gegaan. Mede door overtraining, slechte ervaringen, financiële perikelen (jarenlang teveel uitgegeven aan MTBen), huis, kind.
Ik heb trainingen gegeven mij een club, clinics gegeven voor NTFU en anderen. Daarbij verschillende slechte ervaringen gehad (bij trainingen aan de kant geschoven en ouders). Bij clinics mensen die niet geïnteresseerd waren.
Zelf ook routes aangelegd (onder andere betrokken geweest bij Horst (positieve ervaringen) en Veluwezoom (negatieve erveringen). Ook daar ben ik uiteindelijk afgestompt.
Heb/had veel vrienden die MTBen. Die zijn veelal in de Enduro verder gegaan. Iets wat mij totaal niet kan motiveren. Ook verscheidene keren mee geweest naar Bikeparks. Ook daar kan ik niet mijn ding vinden. Ik kan goed naar beneden rijden maar rij liever omhoog of heel technisch maar langzaam naar beneden. Dat is echter wel een steeds minder mensen kan bekoren heb ik het idee. Ik zie heb mountainbiken steeds meer richting enduro veranderen, dat is prima voor iedereen die het leuk vindt maar ik kan er niets mee. Hetzelfde geldt voor de meeste routes die worden aangelegd. Flow trails kan ik niets mee. Leuk voor anderen maar niet voor mij.
Inmiddels is het met fietsen ook steeds minder geworden. Waar ik eerder om vrij lichte hardtails gereden die met het nieuwste van het nieuwste van waren afgemonteerd. Ook enkele fully's gehad. Die waren steevast binnen een half jaar weer weg. Inmiddels 1 retrobike die niet meer weggaat, 1 cyclecrossen en 1 mtb in opbouw (daar doe ik al wel een jaar over en zou maar zo nog eens een jaar kunnen duren.)
Kort gezegd. Eerder reed ik minimaal 3 keer per week. Inmiddels misschien 1 keer per 2 maanden en heb er vrede mee. Is dit stoppen? Nee, dat niet. Ik vindt het nog steeds heerlijk om in mijn eentje door het bos te rijden op zelf te kiezen paden met de nodige wortels en dergelijke. Echter doe ik dat nu het liefst op de CX en buiten de routes. Kortom, ik ben blijven hangen in het verleden.
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Een open en scherpe zelfanalyse. Respect daarvoor :-q

Stoppen denk ik voorlopig niet aan. Relatief laat begonnen met fietsen, denk rond mn 32e, en eerst nog een andere sport erbij gedaan. Bij het 3e kind ging dit niet langer (was er ook wel klaar mee) en gekozen om alleen nog te fietsen.
Rij nu elke week op één van de rondjes in de buurt, een paar nightrides, een paar keer per jaar naar Limburg of UHR, en in de zomervakantie meestal in Frankrijk. Vermaak me daar voorlopig prima mee, al krijg ik wel de neiging om eens uit te zoeken of het op de racefiets ook leuk is. Hier is het vloeken in de kerk, maar zeker als het zoals nu een paar jaar op rij enorm droog is overal lijkt het me best leuk om eens rondjes te maken langs de vele mooie plekjes die ons land rijk is.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie