Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

kan niet meer schreef: ma 13 september 2021, 11:34 Was niet op de route maar ik kwam gisteren bij de gaten van Garderen het bos uit fietspad op.
Goed gekeken of er wat aankwam en 50 meter verderop ging ik er weer af. Hoor ik achter mij
"Hey, je moet kijken, lul"
Zit er nog zeker 10 a 15 m achter mij een wielrenner. Ik was dus allang weer weg maar had idd de beste man niet gezien.
Zit zelf ook wel eens op een racefiets en het is best oppassen maar ik vond deze reactie ook wel weer erg over de top.
On topic graag, dit soort situaties zijn de normaalste zaak van de wereld :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Jan Willem schreef: ma 13 september 2021, 14:32
kan niet meer schreef: ma 13 september 2021, 11:34 Was niet op de route maar ik kwam gisteren bij de gaten van Garderen het bos uit fietspad op.
Goed gekeken of er wat aankwam en 50 meter verderop ging ik er weer af. Hoor ik achter mij
"Hey, je moet kijken, lul"
Zit er nog zeker 10 a 15 m achter mij een wielrenner. Ik was dus allang weer weg maar had idd de beste man niet gezien.
Zit zelf ook wel eens op een racefiets en het is best oppassen maar ik vond deze reactie ook wel weer erg over de top.
On topic graag, dit soort situaties zijn de normaalste zaak van de wereld :lol:
Dat dit me overkomt in de Biblebelt is een schok voor mij.
"This species has amused itself to death"
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Niet vreemd maar ik kon niet stoppen met lachen: in een van de wat vlakkere stukken bij het traumapad wordt ik ingehaald door een laagvliegende eMTB. 300 meter verder op de klim naar het traumapad staat ie stil, stapt af en begint echt keihard in het Duits tegen z'n fiets met kennelijk lege accu te schelden "scheisse scheisse... etc..." Maar dan ook kei hard, echt hilarisch.
Been there, crashed that
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bob Cross schreef: di 30 november 2021, 22:59 Niet vreemd maar ik kon niet stoppen met lachen: in een van de wat vlakkere stukken bij het traumapad wordt ik ingehaald door een laagvliegende eMTB. 300 meter verder op de klim naar het traumapad staat ie stil, stapt af en begint echt keihard in het Duits tegen z'n fiets met kennelijk lege accu te schelden "scheisse scheisse... etc..." Maar dan ook kei hard, echt hilarisch.
Komt me bekend voor. Ik had vroeger een Duitse collega die systeembeheerder was. Die kon ook helemaal flippen tegen de printer. Dat hoorde je twee verdiepingen lager nog. :lol: :lol: :lol:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vanmorgen nog een hele mooie encounter met een klapekster 8)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: vr 31 december 2021, 16:49 Vanmorgen nog een hele mooie encounter met een klapekster 8)
En, moedigde deze je nog een beetje aan? :winkie: :bier:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mad Wally schreef: vr 31 december 2021, 16:53
TenZNL schreef: vr 31 december 2021, 16:49 Vanmorgen nog een hele mooie encounter met een klapekster 8)
En, moedigde deze je nog een beetje aan? :winkie: :bier:
Neuh, ik was met de Mrs dus er was geen eer aan te behalen :lol:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Gisteren een tas van de hoogvliet hangend om een route paal op blauw Den Treek. Met 2 bossen bloemen er in . 1 bosje staat nu thuis :winkie:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met de jaren aardig wat aparte dingen tegengekomen:

Op de enduro-achtige afdaling van de Oude Vaste Voerstreekroute (bij de jeugdherberg, tevens schietterein):
Een lieftallige dame die op een stille woe-ochtend midden op dat pad (MTB-route) met een schildersezel, bezig aan een schilderijtje... Reed daar pak en beet 45km/u, kon net op tijd nog in de remmen...

Op datzelfde pad op een vrijdagmiddag samen met mijn vrouw aan het toeren: 'Schat, er staat een bordje 'schietterrein', kan dat geen kwaad?'. 'Nee hoor, bordje staat er al jaren, maar hier wordt werkelijk waar nooit geschoten sinds al die jaren dat we hier komen!'.
Vervolgens: 'pfieuw'... 'pfieuw'... ze vlogen ons om de oren...

Op een afdaling op een vaste route bij Valkenburg: op de vaste route werd een jongedame genomen op de motorkap die mijn kant op wees... zij zag mij wel aankomen, hij mij niet... leidde tot wat grappig gespartel, en zoef, ik raasde voorbij...

Poepende persoon midden op een pad, trailtje bij de endurotracks bij Chaudfontaine... Konden we niet omheen. Moest eerst de broek ophijsen om ons langs te laten, lekker... stonden we daar te wachten...

Familie zwijnen in de Voerstreek, best agressief met al die jonkies erbij...

Op de lange Camerigafdaling, ook tegen de 50km/u, vlak na de scherpe bocht naar rechts vlak daarna een koe op de rug met gebroken poot... Uit de wei de holle weg, de MTB-route, op gevallen. Vervolgens op zoek naar de bijbehorende boer....

Op de St Pietersberg heb je aan de Belgische zuidkant (net achter de huidige vaste route) diepe 'putten, kraters' in het bos... Er lopen hele gave kleine trailtjes over die kratterrandjes. Op de bodem van zo'n krater, zeker een meter of 7 diep, stond een SUV... hoe die daar terecht was gekomen? De Blg politie maar getipt.

Op weg naar een toertocht bij Vise, net over de grens met Eijsden, in de Maas 3 meter uit de kant langs het fietspad: daar dreef een opgeblazen groen lijk met een hand/arm omhoog voorbij.... de Belgische 112 maar gebeld... hoe leg je dat uit op zijn Frans?

Bij Slenaken, op een segment dat sindsdien 'Blote Billen Pad' heet (een prachtige afdaling door het bos die eindigt in voor wat voor je gevoel een idyllische alpenweide lijkt, en bij een ijssalon, tip!): met een maat kwamen we vanaf Heijenrath over een smal weide-voetpad. Waar we het bos inreden begint genoemde afdaling. Daar zat een mevrouw met haar grote witte billen naar ons toe te plassen.... links, voor en rechts van haar stonden wandelvriendinnen op de uitkijk... maar het gevaar kwam dus van achter, dat waren wij... En plassen en tegelijk je broek van de schrik optrekken gaan niet goed samen... dat geeft donkere vlekken :winkie: ...

Enfin, vast nog wat vergeten, maar dit was een aardige verzameling.
Voor allen een goede Roetsj 2022 in :-q :bier: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En bedankt voor de beeldvorming. :-{
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Giant-E schreef: vr 31 december 2021, 19:51 En bedankt voor de beeldvorming. :-{
Heb je nu de hele avond een beeld voor je van een koe met een gebroken poot? :-D
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Sommige zaken zijn verschrikkelijk maar ik denk voor velen herkenbaar:
1) blikjes, wikkels van energy bars, flessen, 2x verloren MTB spatbord
2) vuilnis zakken, geleegde asbakken

Maar het gaat nog verder:
3) Baarlo een oude fiets, netjes op standaard, erlangs een koelkast. Zulke zaken kunnen gratis bij milieupark worden afgegeven
4) een oude tv in Neer
5) lederen bankstel in Venray
6) Grashoek, 2 scooters op single-track langs elkaar (handel)

Hierboven gemeld met de "mijngemeente"app zodat het ook opgeruimd wordt.

Dan ook leuke dingen:
6) Helmond dacht ik, een lekkere dame met hoge hakken, heeeel kort rood rokje en leren kort jasje en vuurrode lippen, de fotograaf liep er achter met een dikke toeter (op zijn canon toestel)
7) Budel, smal bosweggetje en 200 meter achteruit gereden 2 auto's. Je raad het al, in de 2e auto lagen 2 personen, zijn hand onder haar blouse, ik was net te vroeg, 15min later en er was meer actie geweest. Ik moest lopen want erlangs rijden ging niet, had tijd genoeg dus😉
8) Steilrand in Belfeld, 2 personen met gewone fietsen duwen bergop met hun fiets, 1 fiets heeft nog een aanhanger ook nog! Eigenlijk bedoeld als steile klim voor MTB.
9) Poepende opa in Meijel langs kanaal, tsja had die mij niet verwacht. Hij keek net of het toilet papier nog bruin was🙈. Dat was dus met voorbedachte rade meegenomen.
10) Poepende Pool langs aspergeveld in Helden terwijl zijn collega's doorwerken. Afknijpen doet pijn dus hij groette ons terwijl hij op de gurken zat...... Geen toiletpapier te zien😆
8) 2 Polen aan de gang op een bankje langs de Maas, hij op de bank, zij er bovenop. Ik moest stoppen om erlangs te kunnen, zij stopten ook effe.😂 Ja, in Nederland wordt om 22h00 ook nog gefietst in de zomer.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vorige week niet op de trail, maar het wandelpad naast de trail.
Met een paar maten besloten Harry slinger nog een keer te rijden en dus omhoog te wandelen, toen we iemand zagen liggen
Bleek een vrouw te zijn die alleen was gaan wandelen maar een epileptische aanval gehad had.
Maar even bij gebleven en het bos uit geholpen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Sommigen zijn echt gek.
Wij komen aangefietst vanuit het bos richting verharde weg. Zie je daar een stel lopen van middelbare leeftijd.
Die kerel moet ons gehoord hebben want zoals wij altijd netjes doen is het belletje gebruiken. Maar ze waren te veel met hun zelf bezig. Hij hing een beetje met een arm over haar heen, wat niet echt abnormaal is.
Met het passeren kijk ik nog even opzij. :o
Zag ik dat goed ??? We fietsen wat door en vraag aan diegene die met me mee fietste... "zag jij dat ook ? "
Die beaamde het...

Die vent zat al lopend met één hand aan dr tiet 🙉

En nu niet zeggen dat je altijd zo het bos bewandelt he 😁
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Hier kan ik ook wel iets aan toevoegen :D

Onderstaande voornamelijk in de Heldense Bossen (Limburg) tegen gekomen.
- diverse keren al illegale storting van vuil (1 keer zelfs met adres gegevens)
- twee honden van het formaat pony zonder baasje in de buurt...
- nabij de middenpeelweg komen enkele fietsers op een stadsfiets vanaf de middenpeel weg het bos ingelopen... waren ze op de provinciale weg gaan fietsen. Uit eindelijk toch door dat dit niet de bedoeling was. Dus dan maar het bos in gegaan. Maar ze wisten niet waarheen ze moesten... (volgens mij twee keer gezien)...
- electrische scooters op een bospas midden in het bos
- kwam ooit een andere fietser tegen die zich snel omdraaide... toen hij weer op de fiets zat zag ik dat hij naakt was....
- nabij de camping de Heldense Bossen kwam ik een keer aanfietsen. Zag iets wits waarvan ik dacht wat is dat... bij het naderen zag ik een laken over een omgevallen boom over het pas. Daarbij stond een stel, man van bejaarde leeftijd, vrouw van middelbare leeftijd. Ze hadden gelukkig de kleren nog aan. Maar volgens mij was het de bedoeling dat die uitgingen. Maar ik moest over de boom. Omdraaien was geen optie meer en ze moesten voor mij aan de kant. Vraagt de vrouw nog of ik vaker langs zou komen... antwoord: uuhhhmmm... nee..... ik dacht hier kom ik vandaag echt niet meer....

Leuke "ontmoeting" op route Overloon werd ik eens ingehaald door een hele snelle fietser (op cyclocross). Bleek dat achteraf Mike Teunissen te zijn...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Plaats reactie