Het vreemdste dat je bent tegengekomen op de route

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Het vreemdste wat ik ooit ben tegengekomen?

Phoe, heb je even. Veelal in het buitenland dingen gezien en tegengekomen.

Frankrijk Annecy:
De meest valse schapenhond in de omgeving meegemaakt. Langs de fiets gaan lopen en fiets tussen mij en hond gehouden. Dit voor 200 meter over een singletrack bergpaadje... Blij dat ik daar uit was. (hond bij uitgang wei ook op foto gezet). Daarna stond er een kudde koeien op het pad welke pas aan de kant gingen nadat ik een weipaal naar hun toe slingerde en een keer roepte dat ze op moesten zouten... Beesten gingen anders echt niet aan de kant.

Frankrijk Die:
Meelopende Alpensenner boerderijhond welke mij zeer interessant vond. Leuk en lief hondje, liep mee tot boven aan de berg. Blafte en sprong een paar keer toen we boven waren en liep daarna, waarschijnlijk, weer terug naar de boerderij.

Frankrijk Frejus:
Simpelweg, overstekende zwijnen en een paar Lynxen gezien in Zuid Frankrijk. (Zwijn formaat XXL! Staan zelfs op de foto :) )
Op de bovenste parkeerplaats van de Roquebrune een koppeltje waarvan de vrouw met behulp van haar man de motorkap aan het "polijsten" waren. Die vlogen daarna met broek op half 11 de auto in want tsja, dat was precies bij de ingang van de singletrack welke ik moest hebben.

Oostenrijk:
Koe midden op een singletrack afdaling precies na een snelle blinde bocht. Lang leve goeie remmen! Moeeehhhhh.

Etc. etc. Kort lijstje maar want in 30 jaar biken ben ik nog veel meer tegengekomen. Maar die Schapenhond en dat polijstende koppeltje blijven toch wel de toppers. :bier:
Verder, autowrakken in gebieden waarvan je denkt. "Hoe komen ze hier?" Vastzitten personenauto's waarvan de motor "blop" heeft gedaan. Lelijke eend bergop rijdend over een technische steenpad in de Voerstreek. Dat het gaat. Wild in alle soorten en maten :D Teveel om op te noemen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Niet het vreemdste maar wel een hele leuke;

Laatste trip Livigno, echt volledig desolaat ver ver van de bewoonde wereld diep in de Alpen van Stelvio NP, over de ruigste en steilste paden die je je voor kunt stellen, 2 senioren op hun Stella ebikes (kerel op een dames ebike)........let op wij waren al 3 uur aan het worstelen op die singletracks en moesten nog 5 uur daarna. Gewoon in hun kloffie met vouwstoeltje op de bagagedrager en thermoskannetje koffie in de fietstassen. Ze twijfelden over een steile afdaling en terrecht! Leuk gesprek met ze gehad, ze waren verdwaald, we hebben ze terug gestuurd. Als je naar hun bandjes keek ploften ze in gedachte al op het terrein waar ze op reden, een wonder dat ze al zover waren gekomen. De zucht "ja maar dan moeten we een halve dag terug" ehhh ja, het alternatief is een halve dag door :-) en het werd een potje lang steil een bochtje verder, hoop voor ze dat ze terug gegaan zijn anders liggen ze er nu nog (sinds 2019) vrees ik :winkie:
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Afgelopen zomer in mijn vakantie aan de Moezel. Aangezien ik singletracks niet schuw had ik deze beter kunnen laten schieten. Al slingerend kwam ik op een plek dat leek op een illegale stokerij.
Tja, dan moet je terug en maar hopen niemand tegen te komen. Je weet maar nooit.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag op een rondje Gieten zag ik iemand op een e-step met een full face helm op. Waarschijnlijk mogen die niet in bos rijden (mogen niet eens op de openbare weg in NL), dit is categorie waar je op een mtb route niet veel last van hebt.
Ik vond het er eigenlijk wel leuk uitzien, lekker meebewegen met de bochten en bulten op de route. Zat ook nog aardig tempo in, uiteraard op rechte stukken, maar ook op bochtige stukken ging ie sneller dan ik (maar ja, zo snel ben ik niet).
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Route Schaarsbergen een scholier incl rugzak op electrische eenwieler. Ging nog kapot hard ook :lol:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Mjelnir schreef: ma 5 december 2022, 10:26 Route Schaarsbergen een scholier incl rugzak op electrische eenwieler. Ging nog kapot hard ook :lol:
Dit zie je wel vaker de laatste tijd, bij Holten/Hellendoorn heb je ook vaak zon gast die op een eenwieler fietst,
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Gisteren op Lage Vuursche, een dame in het panther print lycra gestoken :o :lol:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Cougar op de fiets :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zou in landen waar serieus gejaagd wordt nog even terughoudend zijn je DHarco outfit weer naar boven te halen, voor het je het weet word je door een bijziende tandarts van je fiets geschoten... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Pat. schreef: zo 20 november 2022, 14:06 Het vreemdste wat ik ooit ben tegengekomen?

[Beesten....]
In Zweden een paar herten midden in een kansloos technische afdaling in een buitenwijk van Gothenburg. Kon ternauwernood remmen en daar trokken ze zich vervolgens niks van aan. Heb ze nog net niet aan de kant moeten duwen. Net buiten eigen dorp/stad bij de kliffen zowaar een otter gezien, en op de berg om de hoek achterna gezeten door een auerhaan. Die vond ik wat sketchy, pisnijdige wolk zwarte veren in je nek. Mooiste was toch een jong eland 50 m voor me op de singletrack, ook gewoon in een buitenwijk :winkie:
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding
Foto (c) MtbArc.

Caption This!
Laatst gewijzigd door bert l. op za 31 december 2022, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

bert l. schreef: vr 30 december 2022, 18:51Caption This!
Mantel en Coolblue bundelen krachten in 2023 met onderdeelbezorging op lokatie.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: vr 30 december 2022, 18:51 Afbeelding


Caption This!
Haha, geweldig! Toevallig bij de Westerlaan vanochtend?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zo te zien wel
Stond er niet een boa klaar? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bert l. schreef: vr 30 december 2022, 18:51 Afbeelding
Foto (c) MtbArc.

Caption This!
Alles om op tijd te bezorgen :winkie:
Plaats reactie