Mtb kanaaltje : Rolling back oefenen.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

maverick76 schreef: za 10 april 2021, 18:19 Het ligt ook helemaal aan de soort fiets of een dropper een toevoeging is.

Maar volgens mij hebben mensen het woord “nodig” over het hoofd gezien.

Als iemand een dropper in Nederland “nodig” heeft dan heeft diegene een beginners mtb clinic nog harder “nodig”. :lol:
Echt nodig: anders past mijn MTB niet in de auto en dan is die hele fiets "useless" in 't platte polderlandschap bij mij :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik kan bij mijn fiets mijn zadelpen gewoon uit het frame halen door het losdraaien van een klemmetje. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik overweeg inmiddels om ook een dropper op mijn stadsfiets te zetten omdat het opstappen met een dropper zoveel makkelijker gaat. Zodra de cafe's weer open zijn is het eigenlijklijk nodig voor de terugweg. 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

:lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Waarom rij je ook met flats, dat heb je in Nederland toch helemaal niet nodig?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Op de HT ander half jaar geleden zo nu en dan een met de Stamp1 (Small) gefietst. Miste soms wat grip op de pedalen. Bij de fully Stamp7 aangeschaft en merkte persoonlijk nodige verschil met grip tussen beide pedalen.

Merk dat ik nog zelden met SPD fiets en ik een voorkeur heb gekregen voor flats. De Stamp1 vervangen voor Stamp3. Deze heeft net als de 7 dikkere pinnen die mij de grip geeft die ik zocht.

Stamp1 liggen hier nu stof te vangen in de kast. Het is niet mijn pedaal.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Klitse schreef: ma 12 april 2021, 09:56 Ik overweeg inmiddels om ook een dropper op mijn stadsfiets te zetten omdat het opstappen met een dropper zoveel makkelijker gaat. Zodra de cafe's weer open zijn is het eigenlijklijk nodig voor de terugweg. 8)
:lol:
+10 :tong
Ride a bike!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Singletrack Sundays schreef: ma 12 april 2021, 14:00 Waarom rij je ook met flats, dat heb je in Nederland toch helemaal niet nodig?
Ik heb flats wel echt nodig. Vandaag weer even op SPD gereden, stopte even bij een bankje en flikkerde gewoon weer om. Zere polsjes :((

Spd vind ik gewoon eng maar het is natuurlijk ook wennen. En voor standaard XC is vast en zeker wel een voordeel.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

maverick76 schreef: ma 12 april 2021, 17:28
Singletrack Sundays schreef: ma 12 april 2021, 14:00 Waarom rij je ook met flats, dat heb je in Nederland toch helemaal niet nodig?
Ik heb flats wel echt nodig. Vandaag weer even op SPD gereden, stopte even bij een bankje en flikkerde gewoon weer om. Zere polsjes :((

Spd vind ik gewoon eng maar het is natuurlijk ook wennen. En voor standaard XC is vast en zeker wel een voordeel.
Op een HT wil ik echt wel SPD (of in mijn geval Crankbrothers) hebben om beter gevoel met de fiets te houden. Ook wel flats gereden maar ben dan constant bezig mij voet goed te herplaatsen op mijn pedaal.
Rij ook gewoon XC me hier en daar wat spelen op de route.

Maar op terug te komen op je filmpje, dat verloop hebben toch de meeste moderne flat pedals? het is voor om gewicht te besparen en kans
op padal strike te voorkomen.

Sterk is het dan weer niet, In bikepark Antur Stiniog in één run beiden pedalen gesloopt in een rots sectie.
beter kan je dan van die old school aluminium klompen pakken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Singletrack Sundays schreef: ma 12 april 2021, 17:45
maverick76 schreef: ma 12 april 2021, 17:28

Ik heb flats wel echt nodig. Vandaag weer even op SPD gereden, stopte even bij een bankje en flikkerde gewoon weer om. Zere polsjes :((

Spd vind ik gewoon eng maar het is natuurlijk ook wennen. En voor standaard XC is vast en zeker wel een voordeel.
Op een HT wil ik echt wel SPD (of in mijn geval Crankbrothers) hebben om beter gevoel met de fiets te houden. Ook wel flats gereden maar ben dan constant bezig mij voet goed te herplaatsen op mijn pedaal.
Rij ook gewoon XC me hier en daar wat spelen op de route.

Maar op terug te komen op je filmpje, dat verloop hebben toch de meeste moderne flat pedals? het is voor om gewicht te besparen en kans
op padal strike te voorkomen.

Sterk is het dan weer niet, In bikepark Antur Stiniog in één run beiden pedalen gesloopt in een rots sectie.
beter kan je dan van die old school aluminium klompen pakken.
Ik verlies mijn pedalen niet als ik flats rijd op remklippen en wortels. Dus het is ook de manier van rijden denk ik, als je soepel in de benen en voeten blijft blijf je goed staan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

verliezen gebeurd ook niet echt maar heb constant het gevoel dat ik net niet lekker sta, ook kan je met spd veel meer je achterkant heen en weer gooien.
Jaren met flats gereden en was altijd "tegen" spd totdat ik het een keer probeerde en er een wereld open ging.
In het begin ook vaak te laat met uitklikken en voor lul gestaan (of gelegen) bij het stoplicht :lol: maar als je eenmaal gewend bent gaat het eigenlijk zonder nadenken.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op ma 12 april 2021, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Singletrack Sundays schreef: ma 12 april 2021, 14:00 Waarom rij je ook met flats, dat heb je in Nederland toch helemaal niet nodig?
Waar zijn klikpedalen voor nodig dan? Om heel af en toe een zanderig klimmetje boven te komen. Kan niet echt andere voordelen bedenken.

edit: gelukkig direct op je eerste opmerking gereageerd en niet eerst doorgelezen. Meer gevoel met de fiets is natuurlijk een uitstekend argument. Het is mij eerlijk gezegd redelijk om het even, maar mijn knieblessure lijkt ook beter te gaan met flat pedals, en ik wil juist ook meer buitenland rijden, en het lijkt me vervelender om daar dan ter plekke met al uitdagender terrein ook nog aan andere pedalen te moeten wennen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vandaag dus weer eens met spd gereden en inderdaad met steile klimmen en zeker singlespeed is het wel lekker om meer power te hebben dan alleen maar duwen.

Maar met bijvoorbeeld een wheelie merk ik dat het minder lekker gaat met spd omdat ik heb gemerkt dat ik de zijwaartse ballans kan/moet houden door mijn voet overal over het pedaal te laten glijden.

Moeilijk uit te leggen maar ieder z,n ding natuurlijk en ook wat je gewend bent. Ik heb nooit anders gedaan.

Ze bestaan nog steeds allebei dus ze zullen echt beide wel hun sterke punten hebben.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2019 8) FLAT PEDAL REVIEW Crankbrothers Stamp 1 Flat Pedal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk, dat bedoel ik.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie