anti diefstal verzekering ja/nee

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Een fietsverzekering voor bijvoorbeeld een stadfiets is ook best wel ruk.

JE betaald de premie per fiets. Als je zeg 150 euri hebt afgetikt en je fiets van E 700 wordt na een maand gejat krijg je E700 terug, maar ben je wel je E 150 kwijt.

Soort eigen risico zeg maar.

MTB verzekeren doe ik niet om dezelfde redenen als vorige posters.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog niemand heeft het hier over het voorkomen van diefstal.
Dat hoort er volgens mij ook bij, als je de afweging maakt om te verzekeren.
(Verzekeringen eisen soms zo'n lelijk slot dat aan je fiets is vast geschroefd. Zo'n slot dat onderweg wel eens in je spaken terecht komt...)
Zeker als je de fiets in de auto, achter op de auto, in caravan, tent of hotel laat overnachten heb je een aantal goede sloten nodig. Verschillende sloten. Dieven zijn vaak handig met een bepaald merk. Dus je combineert Abus en Kryptonite, enz.
Vijf(!) echte sloten hebben ervoor gezorgd dat onze fietsen nog achter op de auto stonden terwijl die vd buurman verdenen was.
Als de fiets in de auto ligt, zorg dan dat de fiets niet te zien is, of zorg juist dat alle sloten goed te zien zijn. Maak m ook vast aan een bagage oog of een ander vast punt.
De fietsen achter op onze auto zaten bijv. vast aan het sleepoog vd auto.
Dieven zijn over het algemeen lui, anders gingen ze namelijk wel gewoon werken ;)
Dus maak het ze Moeilijk.

En over verzekeren, de verzekering is geen sinterklaas, ze willen aan jou verdienen.
Wat daar heel erg bij past is het opstrijken van jouw premie. Wat daar veel minder bij past is royaal uitbetalen.
En over die kansberekening bij het wel of niet verzekeren, die maakt de verzekering ook. Dus de premie wordt gewoon hoger bij een grotere kans op diefstal, dus dan ben je weer terug bij af: Kan ik de schade zelf betalen ja of nee?

Goede sloten, je fiets nooit uit het zicht stallen, dat soort dingen helpen beter dan een verzekering (die zelden/nooit een nieuwe fiets betaalt)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 augustus 2019, 10:13 Nog niemand heeft het hier over het voorkomen van diefstal.
Dat hoort er volgens mij ook bij, als je de afweging maakt om te verzekeren.
(Verzekeringen eisen soms zo'n lelijk slot dat aan je fiets is vast geschroefd. Zo'n slot dat onderweg wel eens in je spaken terecht komt...)
Zeker als je de fiets in de auto, achter op de auto, in caravan, tent of hotel laat overnachten heb je een aantal goede sloten nodig. Verschillende sloten. Dieven zijn vaak handig met een bepaald merk. Dus je combineert Abus en Kryptonite, enz.
Vijf(!) echte sloten hebben ervoor gezorgd dat onze fietsen nog achter op de auto stonden terwijl die vd buurman verdenen was.
Als de fiets in de auto ligt, zorg dan dat de fiets niet te zien is, of zorg juist dat alle sloten goed te zien zijn. Maak m ook vast aan een bagage oog of een ander vast punt.
De fietsen achter op onze auto zaten bijv. vast aan het sleepoog vd auto.
Dieven zijn over het algemeen lui, anders gingen ze namelijk wel gewoon werken ;)
Dus maak het ze Moeilijk.

En over verzekeren, de verzekering is geen sinterklaas, ze willen aan jou verdienen.
Wat daar heel erg bij past is het opstrijken van jouw premie. Wat daar veel minder bij past is royaal uitbetalen.
En over die kansberekening bij het wel of niet verzekeren, die maakt de verzekering ook. Dus de premie wordt gewoon hoger bij een grotere kans op diefstal, dus dan ben je weer terug bij af: Kan ik de schade zelf betalen ja of nee?

Goede sloten, je fiets nooit uit het zicht stallen, dat soort dingen helpen beter dan een verzekering (die zelden/nooit een nieuwe fiets betaalt)
Hier moest ik wel eens heel luid mee lachen :D

Verder goede tips ivm sloten... :-q Ik zou ook eerder aan preventie doen, en die centen van de premie voor een deel investeren in degelijke sloten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"Dieven zijn lui", daar klopt natuurlijk niks van.
Als jij midden in de nacht op een oor ligt zijn zij hard aan het werk! Dus graag het respect geven wat hen toekomt aub :evil:

:D :D :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

kermit schreef: do 1 augustus 2019, 14:39
Morsbiker schreef: do 1 augustus 2019, 14:18

100% mee eens.
Voor de mtb vind ik dat niet, zoals gezegd hou ik die altijd in de gaten en ik parkeer die fiets ook nooit in de stad, zelfs niet in de bewaakte stalling. En op vakantie valt hij onder de (speciaal wat uitgebreide) reisverzekering.
Wil je een verzekering voor je fiets zoals je omschrijft zou ik vooral ook goed op de kleine lettertjes letten, voor je het weet sluit je er een af die diefstal uit een auto uitsluit. Een verzekeraar is namelijk nooit te vertrouwen! ;-)
Zelf laat ik de fiets alleen op de auto als ik ergens overnacht waar ik het 100% vertrouw, anders gaat-ie mee de hotelkamer op of zo :)
[/quote]

Zou by my nooit óp maar ín de auto betreffen. Dus uit de kofferbak. Meeneme nd kamer: best goed idee eigenlyk; nooit aan gedacht!
Misschien valt diefstal van spullen uit een auto wel onder allrisk vd auto? Geen idee eigelyk..
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

ín de auto kan inderdaad onder inboedelverzekering vallen als je buitenhuisdekking hebt. In mijn geval is dat gedekt, maar overigens maar tot 300 euro per schadegeval :wink:
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Begreep idd dat het niet onder auto allrisk viel. Mogelyk valt er wel een reisverzekering voor af te sluiten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dan zijn we weer terug bij af.
Wel of niet verzekeren.
Dus voor je het weet betaal je meer premie dan dat je ooit als schade zou ondervinden.

Alleen verzekeren als je de schade niet zelf kunt dragen, of als het verplicht is.

Of verzekeren omdat het zo'n lekker gevoel geeft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

https://nos.nl/artikel/2296387-auto-ram ... ndoor.html

Hopelijk is de dealer goed verzekerd :lol:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

ik heb mijn stads/vakantie/reis/kindertransport/etc fiets van Idworx verzekerd. De belangrijkste reden is dat ik niet wil twijfelen of ik wel of niet met de fiets naar de stad ga. Dit is een fijne fiets die ik overal voor kan gebruiken. Maar dat wil ik dan ook doen. Economischer was het geweest een oude stadsfiets te hebben, maar in dit geval kies ik ook in de stad voor fietsplezier. In dit geval zonder zorgen. Al zal ik hem altijd goed op slot zetten en bij voorkeur in een stalling.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 augustus 2019, 10:13
Dieven zijn over het algemeen lui, anders gingen ze namelijk wel gewoon werken ;)
Dus maak het ze Moeilijk.
Ik denk dat het eerder andersom is : Omdat ze geen werk hebben en daar ook weinig uitzicht op hebben zijn het dit soort dieven.
Je stelling gaat m.i. wel op voor de criminelen die een stapje hoger op ladder opereren. (Drugscriminelen , helers , internetoplichters e.d.)
Inderdaad het is niet verstandig het een dief gemakkelijk te maken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tsjibiti schreef: ma 5 augustus 2019, 11:28
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 augustus 2019, 10:13
Dieven zijn over het algemeen lui, anders gingen ze namelijk wel gewoon werken ;)
Dus maak het ze Moeilijk.
Ik denk dat het eerder andersom is : Omdat ze geen werk hebben en daar ook weinig uitzicht op hebben zijn het dit soort dieven.
Je stelling gaat m.i. wel op voor de criminelen die een stapje hoger op ladder opereren. (Drugscriminelen , helers , internetoplichters e.d.)
Inderdaad het is niet verstandig het een dief gemakkelijk te maken.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

slapbandje schreef: ma 5 augustus 2019, 10:58 https://nos.nl/artikel/2296387-auto-ram ... ndoor.html

Hopelijk is de dealer goed verzekerd :lol:
Dat hoop ik ook, toevallig ken ik hem een beetje en weet hoe hard hij gewerkt heeft om een eigen zaak te kunnen beginnen. En dan is de waarde van de gestolen fiets maar een heel klein deel van de totale schade, de schade aan het pand fixen kost heel wat meer. En ik geloof dat er ook nog wel wat andere fietsen beschadigd zijn bij die ramkraak.

Dan hebben we het nog niet over de schade voor de eigenaar van de auto die de dader gestolen had om dit te kunnen doen. Hopelijk was die ook goed verzekerd...
Wat die eikel zoal voor ellende bij anderen aanricht omdat hij zo nodig een fiets van twee mille moet en zal hebben :evil: :-{
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik heb deze polis, blijkbaar te kostbaar voor verzekeraars want hij is niet meer verkrijgbaar (hij loopt nog wel overigens, en dat laten we maar zo, rond de 500 euro per jaar voor heel het fietsenpark) https://www.europeesche.nl/verzekering/ ... erzekering

Thuis vanuit garage valt onder inboedel (Ohra) met beperkte dekking overigens
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Toevallig vorige week nog navraag gedaan omdat ik richting saalbach ga over 3 weken.

Ik ben nu all risk verzekerd noemen ze dat. In principe alles dat er qua normale standaard verzekeringen in nederland te verzekeren valt, zit in mijn pakket.

Als je naar je mtb gaat kijken kon hij mij het volgende zeggen:

Wordt de fiets uit de garage/schuur of wat dan ook thuis gestolen, valt deze onder de inboedelverzekering. Deze gaat na wat je fiets waard is op dat moment en keert dat bedrag uit.
Ga je op vakantie en hij wordt gestolen zit hij in je reisverzekering. Echter deze keert in basis maar max €500 uit.
Wil je dit bedrag hoger hebben liggen, wordt er op basis van nieuwwaarde, merk, type en bouwjaar een premie afgesproken. Bij mij lag een premie van rond de €6 en dan was de fiets verzekerd tegen een aanschaf van €2000. Opzich kun je daar heel wat jaren verzekering voor betalen, je krijgt immers bij diefstal de aankoopwaarde!
Plaats reactie