Zijn er nog bewuste 26” wielmaat rijders?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Tsjibiti schreef: di 13 augustus 2019, 11:30
venom schreef: do 11 juli 2019, 14:14 Zijn er nog mensen die bewust een 26-er blyven rijden?
Of is/ wil iedereen al over op 27.5/29”?
Nee, heb nooit een 26-er gehad. Nooit anders dan 28inch gereden
Heftig
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zeg dat.... Heftig... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Ik heb alles gehad al gehad 1x 650 3x29er en nog een 1x keer 26er kan er nog meer gehad hebben maar was toen nog into mountainbikes.
Nog geen fatbikes en plusbikes gehad maar daar begin ik niet aan.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zit hier ook ff mee te lezen, mijn ervaring inmiddels;
Ben een tijdje naar goede 26" spullen aan t zoeken geweest, 2e hands weliswaar maar toch. Ik vond dat er maar lastig aan te komen was.

Ik ben voor mijn zoon van 10 naar een nieuwe mtb aan t kijken geweest, na zijn 24" frame is het aanbod erg schaars vond ik, volgende wat er op volgde was een 27,5 inch wielmaat in 14,5 inch. Daar een paar modellen van gepast maar toch allemaal aan de grote kant. Dus ik vind voor kids in die leeftijd de overstap van 24" wielen naar 27,5" te groot.

Dus maar zoeken naar een mooie gebruikte 26" frame, via de zoekfunctie hier op t forum gewezen op een mooi Kona Lanai frame in 26"

Ik dacht dat door de komst van de andere wielmaten dat de vorken en wielsets in overvloede op MP zouden worden aangeboden, nou dat is dus niet het geval. Inmiddels wel wat moois kunnen scoren maar als je dus echt bewust 26" rijden wil blijven moet je hopen dat er niks kapot gaat want nieuw ben je toch gebonden aan de grotere maten.

Zelfs overigens al jaren geleden bewust de overstap gemaakt naar 29" :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: di 13 augustus 2019, 11:30
venom schreef: do 11 juli 2019, 14:14 Zijn er nog mensen die bewust een 26-er blyven rijden?
Of is/ wil iedereen al over op 27.5/29”?
Nee, heb nooit een 26-er gehad. Nooit anders dan 28inch gereden
Toch raar dat je de Amerikaanse maatvoering aan houdt. Terwijl juist de Fransen een metrische aanduiding voor jouw wielmaat hebben bedacht... . :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Lars TB schreef: wo 14 augustus 2019, 09:34
Tsjibiti schreef: di 13 augustus 2019, 11:30
Nee, heb nooit een 26-er gehad. Nooit anders dan 28inch gereden
Toch raar dat je de Amerikaanse maatvoering aan houdt. Terwijl juist de Fransen een metrische aanduiding voor jouw wielmaat hebben bedacht... . :roll:
Tu as vu clairement. Mais je l'ai fait parce que ici les analphabètes de la langue cycliste traditionnelle ne le comprennent pas. :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Rilson schreef: wo 14 augustus 2019, 08:52 Zit hier ook ff mee te lezen, mijn ervaring inmiddels;
Ben een tijdje naar goede 26" spullen aan t zoeken geweest, 2e hands weliswaar maar toch. Ik vond dat er maar lastig aan te komen was.

Ik ben voor mijn zoon van 10 naar een nieuwe mtb aan t kijken geweest, na zijn 24" frame is het aanbod erg schaars vond ik, volgende wat er op volgde was een 27,5 inch wielmaat in 14,5 inch. Daar een paar modellen van gepast maar toch allemaal aan de grote kant. Dus ik vind voor kids in die leeftijd de overstap van 24" wielen naar 27,5" te groot.

Dus maar zoeken naar een mooie gebruikte 26" frame, via de zoekfunctie hier op t forum gewezen op een mooi Kona Lanai frame in 26"

Ik dacht dat door de komst van de andere wielmaten dat de vorken en wielsets in overvloede op MP zouden worden aangeboden, nou dat is dus niet het geval. Inmiddels wel wat moois kunnen scoren maar als je dus echt bewust 26" rijden wil blijven moet je hopen dat er niks kapot gaat want nieuw ben je toch gebonden aan de grotere maten.

Zelfs overigens al jaren geleden bewust de overstap gemaakt naar 29" :winkie:
Dit is ook mijn ervaring. Ik dacht wel makkelijk aan mooi spul te kunnen komen, maar het valt vies tegen. Ik denk dat de meeste mensen alles bewaren tot de hele industrie weer terug gaat naar 26" :-D
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik hoop dit weekend weer in het bezit te zijn van een 26-er! Ik wilde toch graag weer een echte MTB na mijn korte gravelracer uitstap en heb bewust de keuze gemaakt voor een 26er boven een 27,5'.

In mijn maat is dat ook wel erg leuk (ik ben 1,68m), lekker ouderwets gooi en smijtwerk ... met hopelijk de oude Intense Spider FRO van Beerten :D
Laatst gewijzigd door Patrick_V op do 15 augustus 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik rij nog wel eens een rondje op mijn Muddyfox uit '84, maar daar blijft het bij.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ook ik pak soms mijn Delta V voor een klein rondje. Het is meer mijn stadsfietsje en tevens de enige die ik ergens met een slot durf achter te laten :-?

Mocht hij ooit toch worden gestolen dan neem ik een andere retro 26er want zoiets moet je er gewoon bij hebben toch ? :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lightrider en Herman hebben volgens mij een smiley gemist.
Ik zal m nog ff herhalen. :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Patrick_V schreef: do 15 augustus 2019, 18:24 Ik hoop dit weekend weer in het bezit te zijn van een 26-er! Ik wilde toch graag weer een echte MTB na mijn korte gravelracer uitstap en heb bewust de keuze gemaakt voor een 26er boven een 27,5'.

In mijn maat is dat ook wel erg leuk (ik ben 1,68m), lekker ouderwets gooi en smijtwerk ... met hopelijk de oude Intense Spider FRO van Beerten :D
Lange Jan jij zeg... :lol: kom ik met m'n 163m dat volgens mij vandaag de dag helemaal geen 163m meer is :( :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben 2jaar geleden ook aan het opbouwen gegaan.... alleen ik durfde niets te zeggen omdat het... je raad het al, een 26er is ik ben op een 29er begonnen 😍 love at first sight :lol: maar kwam door stukken in het bos te rijden, wat ik erg leuk vond om te doen :-D alleen ik kreeg toen het idee dat de 29er daar niet erg goed voor geschikt is.... Dus hier is ook een 26er in huis dus buiten om de geleende f5 :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mario, wat zeg je nou :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Zijn er ook onbewust 26" rijders :~

Maar goed, mijn nieuwste Snowdon is gemaakt op 27.5 EN 26+. Nog geen 26+ wieltjes, laatste delen moeten er volgende week wel zijn. Dus dan eens proberen hoe dat rijdt, ben wel benieuwd naar mijn eerste plus bike, maar 26" rij ik wel vaker.

Overigens ligt er ook nog een dirt jumpers te wachten op opbouw.
Plaats reactie