Zijn er nog bewuste 26” wielmaat rijders?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans33sw
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 02:29
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Mark-V schreef: do 18 juli 2019, 11:27
hans33sw schreef: do 18 juli 2019, 10:26 ....kus nog Frans.
Afbeelding
Ieder zijn smaak natuurlijk :winkie:

:winkie: ik pas overigens
Mark-V schreef: do 18 juli 2019, 11:27

... en kan m.i. veel meer winnen door mijn skills te verbeteren dan door grotere wielen te kopen (Bike kan overigens gewoon 27,5" aan).
Precies dit. Zo ben ik vroeger star stug en staal begonnen te mtb'en. Dat werken met je armen en benen, lezen van de ondergrond moet je er dan wel in rammen en dat helpt vandaag de dag nog steeds. Lijkt me ook nog leuk om een cyclo er bij te nemen, daar kom je op de meeste route's in NL prima mee weg

Allemaal geen jammerzang naar 27,5 of 29. Als ik het budget had gehad stond er nu een mooie Santa Cruz Hightower in 29".
Laatst gewijzigd door hans33sw op do 18 juli 2019, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Hier ook nog een 26 inch in de garage naast de 29'er. Maar ik fiets er bewust niet meer op. Omdat het voor geen meter meer rijdt. Hij staat er vanwege jeugdsentiment (dit jaar 25 jaar oud en nieuw gekocht) en emotionele waarde.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Oli4k schreef: vr 12 juli 2019, 13:01
Jan Willem schreef: vr 12 juli 2019, 12:46 Had ik ook gedaan; winterfietsje opgebouwd uit parts die ik heb liggen, goedkoop 27,5 Cube frame van BD.
Zolang je maar niet te plat in de bochten gaat liggen gaat het wel..
Meer pedalkick dan ik gewend ben, de brackethoogte die door de kleinere wielen lager uitkomt merk ik duidelijker dan ik op rekende.
Dat is wel enigszins op te lossen met een iets langere vork (of zo'n verhogende ring voor onder je balhoofd) en 165mm cranks.
Of 27,5 inch wielen...
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Paar weken terug eerste 29 ervaring. Viel me kwa wendbaarheid op singletrack vies tegen.
Gaf wel meer vertrouwen ( beetje crossmotor gevoel die grote wielen) en vwiel kwam makkelyker los ( ook door 2 kg minder gewicht). By klimmen merkte ik geen/ marginaal verschil.
Maar ik miste gewoon de funfactor..
Hoop dat mn 26 het nog lang doet.
Ik vrees dat ik ooit wel over zal moeten maar om nou 2500€ neer te leggen voor een nieuwe 29er die ik mooi vind.. nehh. Te duur. Ik wacht wel tot hy 2eh langskomt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mensen "zoals jij" moeten er ook zijn, daar kunnen "wij" onze oude 26" aan verkopen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 24 juli 2019, 13:04 Mensen "zoals jij" moeten er ook zijn, daar kunnen "wij" onze oude 26" aan verkopen :winkie:
Mensen "zoals jij" die met iedere hype meegaan moeten er ook zijn, zodat "wij" voordelig aan goede bikes en onderdelen kunnen komen :winkie: :P
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

:winkie:
Idd ( allebei gelijk). :-q
Was een cube c62 reaction pro trouwens die testrit
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mark-V schreef: wo 24 juli 2019, 13:20
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 24 juli 2019, 13:04 Mensen "zoals jij" moeten er ook zijn, daar kunnen "wij" onze oude 26" aan verkopen :winkie:
Mensen "zoals jij" die met iedere hype meegaan moeten er ook zijn, zodat "wij" voordelig aan goede bikes en onderdelen kunnen komen :winkie: :P
De 29er is inmiddels ook antiek..... Mijn 29er Ridley is van 2011....niet echt meer een hype te noemen denk ik.... :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Mario070 schreef: do 25 juli 2019, 19:49 De 29er is inmiddels ook antiek..... Mijn 29er Ridley is van 2011....niet echt meer een hype te noemen denk ik.... :lol: :lol: :-q
Net zo'n hype als dat hele internet.
Ik moet het nog zien...
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Mario070 schreef: do 25 juli 2019, 19:49
Mark-V schreef: wo 24 juli 2019, 13:20
Mensen "zoals jij" die met iedere hype meegaan moeten er ook zijn, zodat "wij" voordelig aan goede bikes en onderdelen kunnen komen :winkie: :P
De 29er is inmiddels ook antiek..... Mijn 29er Ridley is van 2011....niet echt meer een hype te noemen denk ik.... :lol: :lol: :-q
Maar heb je het persé nodig om plezier te beleven aan je hobby?
Mij maakt het niet uit of ik nou 26, 27,5, 29 of 24 rij. Belangrijkste is stabiliteit en stevigheid. Zolang ik geen wedstrijden doe en dus alleen voor mezelf rij, dan rij ik ook prima in 40+ minuten het rondje dorst op een 26" downhill fiets. Zolang ik het maar naar mn zin heb toch? :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mark-V schreef: wo 24 juli 2019, 13:20
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 24 juli 2019, 13:04 Mensen "zoals jij" moeten er ook zijn, daar kunnen "wij" onze oude 26" aan verkopen :winkie:
Mensen "zoals jij" die met iedere hype meegaan moeten er ook zijn, zodat "wij" voordelig aan goede bikes en onderdelen kunnen komen :winkie: :P
Mark, nou moet je jezelf niet gaan tegenspreken. Of ga je nu ineens wel 29" kopen? :tong

Maar mn laatste aankoop was in 2016.
Die daarvoor in 2012, en daar rij ik ook nog op rond.
Ik ben niet het type dat veel koopt (en verkoopt).
Dus wat dat betreft ben ik bang dat je nog ff op 26" moet blijven rijden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 27 juli 2019, 00:06
Mark-V schreef: wo 24 juli 2019, 13:20
Mensen "zoals jij" die met iedere hype meegaan moeten er ook zijn, zodat "wij" voordelig aan goede bikes en onderdelen kunnen komen :winkie: :P
Mark, nou moet je jezelf niet gaan tegenspreken. Of ga je nu ineens wel 29" kopen? :tong

Maar mn laatste aankoop was in 2016.
Die daarvoor in 2012, en daar rij ik ook nog op rond.
Ik ben niet het type dat veel koopt (en verkoopt).
Dus wat dat betreft ben ik bang dat je nog ff op 26" moet blijven rijden ;)
Haha, ik spreek mezelf niet tegen hoor ;)
Ik vind het prima om op 29 te rijden MITS dat aan dezelfde eisen voldoet als mijn 26 momenteel doet.
Zolang dat niet het geval is blijf ik lekker 26 rijden, of misschien op den duur wel 27,5. ;)
Mijn eerste MTB was 29 en dat wiel was net papier, zo snel als dat hij boog.
Als ik nu, bij hele sterke 26" wielen, nog steeds afwijkingen voor elkaar krijg, dan denk ik niet dat er ook maar één betaalbare set 29" wielen beschikbaar is die ik zou kunnen gebruiken. ;)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mark-V schreef: za 27 juli 2019, 08:29Als ik nu, bij hele sterke 26" wielen, nog steeds afwijkingen voor elkaar krijg, dan denk ik niet dat er ook maar één betaalbare set 29" wielen beschikbaar is die ik zou kunnen gebruiken. ;)
Je zou ook gewoon wat netter kunnen leren rijden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En precies daarom is er boost gekomen.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie