Wielrenners vs MTB-ers & benen scheren?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'De opgegeven pagina werd niet gevonden', nou ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk tekst natuurlijk! Geheime etiquette?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

aurelius schreef: vr 12 juli 2019, 10:35 'De opgegeven pagina werd niet gevonden', nou ben ik helemaal benieuwd naar dat stuk tekst natuurlijk! Geheime etiquette?
Het linkje verwijst hiernaar:
http://www.velominati.com/
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Empirisch inderzoek wijst uit dat er een positieve relatie is tussen de hoeveelheid veerweg en de lengte van het beenhaar.

Met nul veerweg kan het niet anders dan dat alle haar weg is. Een 100mm HT mag nog met stoppels. Boven de 160mm is alleen een weelderig tapijt toegestaan. En er mag niet worden gecompenseerd door een matje in de nek.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Joepie de schreef: vr 12 juli 2019, 10:42 Empirisch inderzoek wijst uit dat er een positieve relatie is tussen de hoeveelheid veerweg en de lengte van het beenhaar.

Met nul veerweg kan het niet anders dan dat alle haar weg is. Een 100mm HT mag nog met stoppels. Boven de 160mm is alleen een weelderig tapijt toegestaan. En er mag niet worden gecompenseerd door een matje in de nek.
Nice!! Dan zit ik met mijn medium, edoch ongeschoren, beenhaar precies goed om mijn 130mm :-q

Om toch even een duit in het zakje te doen: Ik ken meerdere scheer-wielrenners die het allemaal voor het uiterlijk doen. Ik ken 0 scheer-MTB'ers.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ach, elke sport zijn maniertjes.

Ik oordeel dan toch liever op prestatie dan op uiterlijk.

Ik heb meer respect voor een gemiddelde wielrenner die er elke zondag even 100 km uitrapt met gemiddeld 30 km/u uur dan alle "stoere" verhalen hier op het forum waar je zelden een bewijs van terug ziet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Nou, als het om het uiterlijk gaat is het beter dat ik de dichte begroeiing maar lekker zijn gang laat gaan.
Doe mij maar een oerwoudje, hoe meer haar, hoe beter.
Die kuiten zijn er met al dat MTBen niet echt mooier op geworden, lijken opvallend veel op deze:
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Jan Willem schreef: vr 12 juli 2019, 11:19 Nou, als het om het uiterlijk gaat is het beter dat ik de dichte begroeiing maar lekker zijn gang laat gaan.
Doe mij maar een oerwoudje, hoe meer haar, hoe beter.
Die kuiten zijn er met al dat MTBen niet echt mooier op geworden, lijken opvallend veel op deze:
Afbeelding
Grappig, zo ziet mijn scheen er juist uit. Mijn vachtje helpt redelijk tegen muggen, maar stalen pinnen waren toch iets teveel van het goede.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het gaat ook alleen om uiterlijk. Als je met haar op je benen bij de start van een koers staat hoor je renners achter je roddelen (wielrenners denken dat geluid zich alleen opzij en naar achteren kan verplaatsen) over dat het er niet gesoigneerd uitziet. Alle andere argumenten zijn er bij verzonnen om als man je benen scheren minder metroseksueel te laten klinken. Maar goed, toen ik wel met gladde benen rondreed werd er ook over dingen geroddeld. De vorm van mijn kuiten (serieus, ze vonden ze te gespierd: “het lijkt wel een kuit op een muit op een kuit, daar heb je toch niks aan?”), het merk van mijn remmen. Noem maar op. Groepsdruk is nou eenmaal een ding in een peloton en veel fietsers zullen zich willen conformeren. Sommige zijn sterk genoeg om dat niet te doen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Oli4k schreef: vr 12 juli 2019, 11:34Groepsdruk is nou eenmaal een ding in een peloton en veel fietsers zullen zich willen conformeren. Sommige zijn sterk genoeg om dat niet te doen.
Dat conformeren geldt niet alleen in een wielerpeleton ;-)

Er wordt hier op het forum ook genoeg geconformeerd, maar meestal zullen mensen ontkennen dat conformeren aan groepsregels de reden van hun gedrag is.
Net als in het echte leven overigens :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Oei. Als iets 'hoort' dan ga ik er vaak dwars in. Ik heb terstond besloten mijn beenhaar nóg meer te laten staan!

*smeert zich in met Pokon en appelmoes*
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Trouwens nog een extra reden voor de MTB'er om zijn benen niet te scheren:
Ik rij met flatpedals en heb inmiddels genoeg trofeeen op mijn schenen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Joepie de schreef: vr 12 juli 2019, 12:00 Oei. Als iets 'hoort' dan ga ik er vaak dwars in. Ik heb terstond besloten mijn beenhaar nóg meer te laten staan!

*smeert zich in met Pokon en appelmoes*
Nee, beenhaar hoort… Dus ik zeg het mes erin! ANders hoor je bij de stoere harige MTBers.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik scheer gewoon alleen het zichtbare strookje van 5 cm tussen mijn kniebeschermer en mijn sok.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Joepie de schreef: vr 12 juli 2019, 10:26 Wat kan je toch een hoop leren hier op dit forum :-q Ik dacht namelijk altijd dat het benen scheren een homo-erotische oorsprong had. Dat het prettiger is om elkaar onder de douche in te zepen zonder door 20mm haar te hoeven wroeten.
Daar scheer ik m'n ballen al voor
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik werk m’n stroomlijn ook bij, gewoon omdat ik het aerotisch vind..
'BUILT not Bought '
Plaats reactie