Nutteloos #158 - De droogte voorbij

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ach wat een eikels.. hoe je het in je botte kop haalt om een gebouw als dit met een trekker in te beuken..

Afbeelding

En op een haar na een fietser onthoofd... Dan ben je mijn sympathie wel kwijt.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Tja, ze maken zich niet erg geliefd op deze manier.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nee en de ruimte die zij ineens krijgen in hoe ver ze kunnen gaan met de acties ten opzichte van andere actiegroepen als milieuactivisten is wel een beetje meten met meerdere maten... maar met de omvang en impact van het materieel waarmee ze hun acties kracht bij zetten is het gezag toch wat huiverig om in te grijpen denk ik. Is dat dan een voorbeeld van de brutale die de halve wereld heeft?

Die beelden van de bestuurder van die trekker die als een wilde met die dranghekken in de weer gaat had ik nog niet gezien, dat gaat wel wat ver idd en had tot slachtoffers kunnen leiden. Dat schiet het doel dan toch een beetje voorbij. :roll:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wiel-Maat schreef: do 17 oktober 2019, 13:32 Nee en de ruimte die zij ineens krijgen in hoe ver ze kunnen gaan met de acties ten opzichte van andere actiegroepen als milieuactivisten is wel een beetje meten met meerdere maten... maar met de omvang en impact van het materieel waarmee ze hun acties kracht bij zetten is het gezag toch wat huiverig om in te grijpen denk ik. Is dat dan een voorbeeld van de brutale die de halve wereld heeft?

Die beelden van de bestuurder van die trekker die als een wilde met die dranghekken in de weer gaat had ik nog niet gezien, dat gaat wel wat ver idd en had tot slachtoffers kunnen leiden. Dat schiet het doel dan toch een beetje voorbij. :roll:
Ja joh, op het moment dat dat hek gaat vliegen had hij ter plekke twee fietsers kunnen vermoorden. Dat scheelt een haartje!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik gooi 'em er gewoon in, de knuppel:

Zonder boer geen voer :evil:

Dat hele stikstofgebeuren is toch gewoon een verzinsel van al die groene geitenwollensokkendragende millieeuaktivisten. Ik mag al niet eens meer maximaal 130 km/u rijden...
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Bokmaaa schreef: do 17 oktober 2019, 13:35
Wiel-Maat schreef: do 17 oktober 2019, 13:32 Nee en de ruimte die zij ineens krijgen in hoe ver ze kunnen gaan met de acties ten opzichte van andere actiegroepen als milieuactivisten is wel een beetje meten met meerdere maten... maar met de omvang en impact van het materieel waarmee ze hun acties kracht bij zetten is het gezag toch wat huiverig om in te grijpen denk ik. Is dat dan een voorbeeld van de brutale die de halve wereld heeft?

Die beelden van de bestuurder van die trekker die als een wilde met die dranghekken in de weer gaat had ik nog niet gezien, dat gaat wel wat ver idd en had tot slachtoffers kunnen leiden. Dat schiet het doel dan toch een beetje voorbij. :roll:
Ja joh, op het moment dat dat hek gaat vliegen had hij ter plekke twee fietsers kunnen vermoorden. Dat scheelt een haartje!
Ja idd... dat wil je als boer toch niet op je gewet'n hebb'n. 8)
Meegs schreef: do 17 oktober 2019, 13:52 Ik gooi 'em er gewoon in, de knuppel:

Zonder boer geen voer :evil:

Dat hele stikstofgebeuren is toch gewoon een verzinsel van al die groene geitenwollensokkendragende millieeuaktivisten. Ik mag al niet eens meer maximaal 130 km/u rijden...
Tja. Er was gister nog wel een interessante discussie op DWDD over dit verhaal, met oa een woordvoerder vd boeren en zo'n stikstofgeleerde om het maar ff zo te noemen. En een journalist die al eens een boek schreef over de boeren en hun geschiedenis, die had wel een mooie invalshoek op het geheel vond ik.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik kijk geen DWDD. Vind dat maar een stemmingsmakerij programma.
Ik kan het ook niet eens kijken eigenlijk, heb geen tv-abonnement meer.
Ook huize Meegs moet op de kleintjes letten, dus zo'n duur tv-abbo was het eerste wat de deur uit ging.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zelf woon ik midden tussen boeren. Topgasten. De meesten dan hé, niet allemaal.
Waarmee ik niet zeg dat ik het 100% met de acties van gisteren eens ben, zeker niet met de uit de hand lopende situaties.
Dat ze in actie komen begrijp ik dan weer wel, Den Haag heeft echt zo af en toe een stevige tik op de vingers nodig.
Binnenkort meer acties (onderwijs, zorg en nog meer boeren), er is echt wel wat aan de hand in NL.
De bevolking belazeren of aan het lijntje houden kent zo zijn grenzen, blijkbaar.

Als je in het buitengebied woont moet je uiteraard een trekker hebben, plaatje uit een wat oudere doos:
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan als overheid die boeren wel werkeloos maken, maar de mensen blijven biefstuk met friet eten.
Dus het eten komt van over de grens, en daar schijten de koeien ook.
Dus het lost weinig op, tenzij heel nederland zn eigen gerecycelde poep gaat eten.
Misschien moeten de mensen eens stoppen met fokken, er is geen technische oplossing voor overbevolking.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: do 17 oktober 2019, 19:06 Misschien moeten de mensen eens stoppen met fokken, er is geen technische oplossing voor overbevolking.

Jawel hoor, alleen zijn dat niet de meest humane methodes Birthcontrol, chemische castratie, een grootschalig nucleair conflict bv
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ach ja die boeren. Op zich is het ook zeker begrijpelijk dat ze van zich laten horen.

Volgens rtl staat 3/4 van de mensen achter hun acties maar ik vraag me af of dat een betrouwbaar percentage is....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Wiel-Maat schreef: do 17 oktober 2019, 20:58 Ach ja die boeren. Op zich is het ook zeker begrijpelijk dat ze van zich laten horen.

Volgens rtl staat 3/4 van de mensen achter hun acties maar ik vraag me af of dat een betrouwbaar percentage is....
3/4 van de RTL kijkers
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: do 17 oktober 2019, 19:58
ThaSingleTrackMastah schreef: do 17 oktober 2019, 19:06 Misschien moeten de mensen eens stoppen met fokken, er is geen technische oplossing voor overbevolking.

Jawel hoor, alleen zijn dat niet de meest humane methodes Birthcontrol, chemische castratie, een grootschalig nucleair conflict bv
Ha, ja, inderdaad. :winkie:
Ik doelde op een techno optimistische oplossing. "We gaan gewoon door want ze vinden wel iets uit".
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het betreft een uitspraak van het hooggerecht is het niet? Het produceren van ammoniak (in de discussie is het nu voor het gemak stikstof genoemd ten onrechte) moet naar beneden en dit is te bereiken met het inkrimpen van de veestapel dus nu moet de regering het boetekleed aantrekken maar die kunnen niet een uitspraak van het gerecht negeren, toch?

Trouwens nu reageren de boeren alsof ze per direct al hun gezonde groeiende bedrijven moeten dichtgooien maar gaat het in eerste instantie enkel om het uitkopen van boeren die toch al speelde met de gedachte te stoppen dus het is al AU roepen voordat er is geslagen.

Natuurlijk is er angst bij boeren naar wat er misschien nog komen gaat maar de voorgenomen maatregelen waren een win win situatie.

Maar goed, de provincies gaan de maatregelen niet uitvoeren dus erg benieuwd hoe de regering de uitspraak nu wil gaan halen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Van bier ga je boeren las ik net ergens hier op het forum.
Dus, Den Haag: verbieden dat boeren bier mogen kopen, dan is dat boeren van boeren zo afgelopen.
Dat zal ze leren, hoe simpel kan het zijn

Vrijdag.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gesloten