Het grote “scheur in je frame topic” !!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

Ik had hem eind 2018 gekocht, model 2019. Volgens mij zit daar standaard bij cube 6 jaar op het frame, maar heb bij andere producten wel eens discussies gehad over defect door verkeerd gebruik etc. Zou niet weten wat ik hier verkeerd gedaan zou kunnen hebben, niet gecrashed ofzo.

Ben inderdaad wel blij dat ik dit nu zo opmerk, aan de achterkant die je wel ziet bij schoonmaken, is niks te zien. Dit had heel fout kunnen gaan als dit op het verkeerde moment helemaal door ging
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

yo-eddy schreef: wo 26 januari 2022, 19:30
Mad Wally schreef: wo 26 januari 2022, 19:19 Vaak speelt de verkoper de garantie door, zeker in het eerste jaar (fabrieksgarantie), maar daarna moet de verkoper gewoon een oplossing bieden. Daar kan hij echt niet onder uit, dat heeft niks te maken met bereidheid.
"Daarna" is gewoon een beperkte tijd, volgens mij twee jaar na aankoop volgens EU regels
Dat bedoelde ik inderdaad.
Maar als Cube 6 jaar frame garantie geeft is dat natuurlijk niet relevant.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Helaas kan ik ook een bijdrage leveren. Ik had al een tijdje last van getik, dacht dat het van de DM Crank kwam, dus vervangen, maar helaas. Toen ook BB en hele aandrijving vervangen + frame lagers maar getik bleef. Enige wat overbleef waren de pedalen, maar dat kon eigenlijk niet de oorzaak zijn. En dat gekke haarscheurtje wat me laatst opviel, zit dat in de lak, of toch in het frame zelf?

Foto's gedeeld met Canyon, lang verhaal kort, er is een nieuwe liggende achterbrug onderweg. Topservice, fietsje daar in de Outlet gekocht in 2018 (MY2017) als ex demo (maar wel volle garantie), heb er ongeveer 7000km mee gereden. En zonder verdere inspectie op basis van foto's een nieuwe opsturen. Helaas is deze kleur niet leverbaar, dus het wordt een zwarte. Hopelijk volgende week binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Bram87 schreef: vr 28 januari 2022, 13:38 Helaas kan ik ook een bijdrage leveren. Ik had al een tijdje last van getik, dacht dat het van de DM Crank kwam, dus vervangen, maar helaas. Toen ook BB en hele aandrijving vervangen + frame lagers maar getik bleef. Enige wat overbleef waren de pedalen, maar dat kon eigenlijk niet de oorzaak zijn. En dat gekke haarscheurtje wat me laatst opviel, zit dat in de lak, of toch in het frame zelf?

Foto's gedeeld met Canyon, lang verhaal kort, er is een nieuwe liggende achterbrug onderweg. Topservice, fietsje daar in de Outlet gekocht in 2018 (MY2017) als ex demo (maar wel volle garantie), heb er ongeveer 7000km mee gereden. En zonder verdere inspectie op basis van foto's een nieuwe opsturen. Helaas is deze kleur niet leverbaar, dus het wordt een zwarte. Hopelijk volgende week binnen.
Prima service van Canyon dus. En voor jou een goed excuus om de fiets helemaal uit elkaar te halen en opnieuw te (laten) spuiten of poedercoaten 8) :wink:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Hij is net uit elkaar geweest om alle frame lagers te vervangen, had het beter toen kunnen doen. De liggende achterbrug kun je vervangen door alleen de main pivot, derrailleurkabel en achterste draaipunt los te halen. Lijkt een simpel klusje, bovendien wordt die brug al geleverd met gemonteerde lagers. Met mijn rijstijl blijft nieuwe coating er ook niet lang opzitten...dus leuk idee maar neen ;) nog een paar tripjes Alpen en hij is raw alu geworden denk ik
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

Hierbij mijn bijdrage: Canyon Neuron 2017. Ik ben 2e eigenaar, dus geen garantie meer van de fabriek. Dit is de 4e keer dat hij gebroken is: Eerst de achterbrug, ongeveer zoals die van Bram. Nadat deze weer gelast was, was de zitbuis aan de beurt bij de ingang van de dropperkabel. Deze is gelast, en daarna weer gescheurd. Daarna weer gelast en verstevigd, maar toch weer gebroken. Dit was de laatste keer, nu gaat het frame in de kliko.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

johan_v schreef: vr 28 januari 2022, 13:51 Hierbij mijn bijdrage: Canyon Neuron 2017. Ik ben 2e eigenaar, dus geen garantie meer van de fabriek. Dit is de 4e keer dat hij gebroken is: Eerst de achterbrug, ongeveer zoals die van Bram. Nadat deze weer gelast was, was de zitbuis aan de beurt bij de ingang van de dropperkabel. Deze is gelast, en daarna weer gescheurd. Daarna weer gelast en verstevigd, maar toch weer gebroken. Dit was de laatste keer, nu gaat het frame in de kliko.

Afbeelding
Misschien wil Bram nog wel een gele achterbrug voor erbij :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Als Johan 'm even poetst misschien.
We kunnen wel kijken of die Rocker links dezelfde afmetingen zijn. Maar de Neuron is 29, Spectral is 27,5.
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

ik heb al met Bram overlegt, maar mijn achterbrug is net iets anders dan die van de Spectral, maar ik heb nog wel wat hardware over voor Bram.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Die is goed op idd er stond hier laatst een leuk Pyga frame te koop meen ik.
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

Heb toevallig wel een Pyga frame gekocht :-D , maar niet die van het forum, maar een nieuwe alu.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dan zat mijn bol toch aardig goed :-q
Welk type?
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

Een Hyrax in alu
Wemmies #33
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09

Wemmies #33 schreef: wo 26 januari 2022, 18:30 Vandaag wilde ik de kettingwielen gaan vervangen, na het verwijderen van de cranck zag ik deze verstopt achter de bladen...

Afbeelding

Zaterdag naar de LBS en kijken wat het gaat worden in de discussie over garantie met cube
Zo, het heeft even geduurd (dikke 3 maanden) maar ik heb de fiets weer terug

Afbeelding

Frame volgens garantie, ombouw niet, maar wel met korting en dan nog een paar onderdelen om de boel passend te maken

Cube had eerst een frame opgestuurd waarbij alleen de voorvork paste. Had een boostnaaf fitting, zelfs de zadelpen zou niet passen. Dus die was weer retour afzender gegaan. Na lang wachten eindelijk dit frame opgestuurd gekregen dat moest alleen een andere bottom bracket in en een adapter voor de achterste remklauw. (Die natuurlijk ook nog even op zich liet wachten) tegen de tijd dat hij klaar was, ging ik net op vakantie, dus dat was ook nog 1,5 week van de doorlooptijd.

Al met al was ik het wel zat ondertussen, nu maar alles van mee af gaan fietsen
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 2 augustus 2022, 13:21

Hier begin maart dit voorgehad met mijn Giant Fathom uit 2019.
Afbeelding

Garantie aanvraag sleept al bijna 5 maand aan.
Lokale fietsenmaker (officiële Giant dealer) krijgt geen antwoorden meer.
Ze hebben wel een RMA nummer gekregen en de melding dat ze een voorstel gaan sturen, maar daar zitten ze al 3 maanden op te wachten.
De Giant vertegenwoordiger die ze wekelijks zien, zegt steeds dat hij erachter zit.

Iemand tips om Giant sneller te laten werken?
Ik heb zelf al een mailtje gestuurd naar servicecenter@giant-europe.com, maar uiteraard zonder antwoord.
Plaats reactie