Het grote “scheur in je frame topic” !!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De garantie wordt niet door Giant gegeven, maar door de winkel waar jij je fiets gekocht hebt (tenminste, als je 'm nieuw gekocht hebt. Meestal is garantie niet overdraagbaar). Dus of Giant nu wel of niet een nieuw frame levert maakt voor jou niet uit, je fietsenmaker moet jou helpen binnen de garantievoorwaarden.
Maar er bestaat wel een neiging van veel winkels om zich achter de importeur te verschuilen...

Off topic, maar drink jij nog uit die bidon? :wink:
[DHB]KweNi schreef: di 2 augustus 2022, 13:36 Hier begin maart dit voorgehad met mijn Giant Fathom uit 2019.
Afbeelding

Garantie aanvraag sleept al bijna 5 maand aan.
Lokale fietsenmaker (officiële Giant dealer) krijgt geen antwoorden meer.
Ze hebben wel een RMA nummer gekregen en de melding dat ze een voorstel gaan sturen, maar daar zitten ze al 3 maanden op te wachten.
De Giant vertegenwoordiger die ze wekelijks zien, zegt steeds dat hij erachter zit.

Iemand tips om Giant sneller te laten werken?
Ik heb zelf al een mailtje gestuurd naar servicecenter@giant-europe.com, maar uiteraard zonder antwoord.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 2 augustus 2022, 13:21

kermit schreef: di 2 augustus 2022, 14:26 De garantie wordt niet door Giant gegeven, maar door de winkel waar jij je fiets gekocht hebt (tenminste, als je 'm nieuw gekocht hebt. Meestal is garantie niet overdraagbaar). Dus of Giant nu wel of niet een nieuw frame levert maakt voor jou niet uit, je fietsenmaker moet jou helpen binnen de garantievoorwaarden.
Maar er bestaat wel een neiging van veel winkels om zich achter de importeur te verschuilen...

Off topic, maar drink jij nog uit die bidon? :wink:
Ja, uiteraard is de winkel verantwoordelijk, maar ik geloof ze wel dat er weinig terugkomt vanuit Giant en dat ze als kleine winkel niet veel kunnen doen.
Ze mogen al blij zijn dat ze soms nog eens een fiets binnenkrijgen om te verkopen.

Die drinkbus dient nog perfect na 6 jaren dienst. :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waardeloos :evil:
De fietsenmaker liegt, of Giant probeert op deze manier de garantietermijn vol te maken.
Beetje publiciteit zoeken?
Er is op de sociale media vast wel iets van Giant te vinden waar je dit verhaal met foto's aan vast kunt plakken.

Jaaaaaaaren geleden vaak met de garantie van Giant te maken gehad, die was toen prima en snel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Giant geeft levenslange garantie op de frames :bier:

Gewoon een nieuw frame bestellen met je RMA nummer als referentie, misschien snappen ze het dan wel.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Toen ik een Giant had was dat "slechts" 5 jaar. Maar dit frame is uit 2019(?), dus ook nog geen 5 jaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Mijn Canyon Spectral is tijdens de vakantie stuk gegaan... :roll: :roll: :roll:
Het bottom bracket zat los in het frame.

Contact gehad met canyon, en ik kon de fiets na 2 weken brengen in Eindhoven zodat ze er naar konden kijken.
Uiteindelijk is besloten om het frame onder garantie te vervangen. Ik blij!!

Maar ja... levertijden bij Canyon.... :(( :(( :((
Maarrrrrrr, na een dikke week een berichtje, het frame was binnen en na inspectie van het frame zou mijn fiets weer opgebouwd worden.
Weer een berichtje later, alles was goed en het ombouwen van het frame stond ingepland ...... voor een maand later!!!
Dit in verband met vakantie, weinig personeel, druk druk druk enz.

Nu zijn voor mij een paar leuke tripjes naar het buitenland weggevallen en kan ik minimaal 2 maanden niet beschikken over mijn fiets, door een fout die geheel ligt bij Canyon. Maar enige vorm van vergoeding of verzachting van de pijn is er niet bij.

Ik vroeg me af, hebben meer mensen ook z'on ervaring met Canyon?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Heel vervelend zeker als het je zelf overkomt. Te korten aan materiaal en nu vakantie periode kan ik wel inkomen. Het blijft zuur als je dit overkomt. Vaak geeft Canyon om de pijn te verzachten een shop te goedbon. (is mijn ervaring)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Is het niet mogelijk om zelf het frame op te halen en om te bouwen? Als dat een optie voor je is natuurlijk, enige technische kennis is handig net zoals een beetje gereedschap.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dennis17e schreef: vr 19 augustus 2022, 10:00 Is het niet mogelijk om zelf het frame op te halen en om te bouwen? Als dat een optie voor je is natuurlijk, enige technische kennis is handig net zoals een beetje gereedschap.
Of bij fietsenmakker naar eigen keuze. Canyon heeft hier standaard vergoedingen voor. Zelf keer gehad. Bon opgestuurd en kreeg deze vergoed. Wel van te voren afspraken over gemaakt.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Koban schreef: vr 19 augustus 2022, 11:03
Dennis17e schreef: vr 19 augustus 2022, 10:00 Is het niet mogelijk om zelf het frame op te halen en om te bouwen? Als dat een optie voor je is natuurlijk, enige technische kennis is handig net zoals een beetje gereedschap.
Of bij fietsenmakker naar eigen keuze. Canyon heeft hier standaard vergoedingen voor. Zelf keer gehad. Bon opgestuurd en kreeg deze vergoed. Wel van te voren afspraken over gemaakt.
Inderdaad, dit is ook vaak mogelijk.

Het levert je in ieder geval meer op het zo te proberen dan om er hier over te posten.

Wat verwachten jullie eigenlijk van die investering van le bron james? Ik vind het een beetje een vreemde gang van zaken als ik heel eerlijk ben.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Hierbij mijn bijdrage,
Giant Reign SX2 2019 Alu (ex huurfiets winterberg)

een breuk naast de verbinding bovenbuis en zitbuis.
Afbeelding

en eentje onder in de achterbrug tegen de zitbuis aan.
Afbeelding

gelukkig zat er nog garantie op het frame. nieuw frame is onderweg :D

oh en voor ik het vergeet, met dit frame ook al keer eerder breuk gehad, zo'n anderhalf jaar geleden.
toen was de onderste linkage brug gebroken.
ook netjes opgelost door giant/ bikepark winterberg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Grote scheur was het niet maar wel genoeg
om deze te vervangen voor een nieuw frame.
De plek was bij de BottomBracket.

Heel netjes opgelost door Giant Store. :-q

https://drive.google.com/file/d/1mTNE9m ... p=drivesdk
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

...
Laatst gewijzigd door Carve2013 op ma 10 oktober 2022, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat is balen, mijne was er al na een week.
Alleen waren ze zo druk in de werkplaats
dat het nog een 3 weken duurde voordat
ik aan de beurt was 😛

Maar het wachten is beloond en het fietst
weer als een malle 👍
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mijn '17 Spectral AL6 EX is helaas afgeschreven. Waar de scheur in de achterbrug in het voorjaar netjes werd opgelost door een vervangende achterbrug, had ik na mijn Alpen trip weer een scheur geconstateerd, dit keer in de seat tube. Opgestuurd naar Canyon, en die geven aan dat het helaas einde verhaal is. Maar vervelender: dat er geen Spectral-frames uit die serie meer beschikbaar zijn.
Er ligt een (op zich redelijk) aanbod om de fiets terug te kopen, de afschrijving voor een fiets die 5 jaar lang flink gebruikt is in binnen- en buitenland valt mee, op de tweedehands markt zal hij vast iets meer opleveren maargoed. Daarbij is er ook korting mogelijk op een nieuwe fiets.
Enige probleem is dat er geen fatsoenlijk alternatief beschikbaar (leverbaar) is. En ik heb geen echte N+1 (alleen een gravelbike), dus voorlopig zonder bike, keuzes afwegen over een opvolger.
Plaats reactie