Ik had hem eind 2018 gekocht, model 2019. Volgens mij zit daar standaard bij cube 6 jaar op het frame, maar heb bij andere producten wel eens discussies gehad over defect door verkeerd gebruik etc. Zou niet weten wat ik hier verkeerd gedaan zou kunnen hebben, niet gecrashed ofzo.
Ben inderdaad wel blij dat ik dit nu zo opmerk, aan de achterkant die je wel ziet bij schoonmaken, is niks te zien. Dit had heel fout kunnen gaan als dit op het verkeerde moment helemaal door ging
Het grote “scheur in je frame topic” !!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Dat bedoelde ik inderdaad.
Maar als Cube 6 jaar frame garantie geeft is dat natuurlijk niet relevant.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
Helaas kan ik ook een bijdrage leveren. Ik had al een tijdje last van getik, dacht dat het van de DM Crank kwam, dus vervangen, maar helaas. Toen ook BB en hele aandrijving vervangen + frame lagers maar getik bleef. Enige wat overbleef waren de pedalen, maar dat kon eigenlijk niet de oorzaak zijn. En dat gekke haarscheurtje wat me laatst opviel, zit dat in de lak, of toch in het frame zelf?
Foto's gedeeld met Canyon, lang verhaal kort, er is een nieuwe liggende achterbrug onderweg. Topservice, fietsje daar in de Outlet gekocht in 2018 (MY2017) als ex demo (maar wel volle garantie), heb er ongeveer 7000km mee gereden. En zonder verdere inspectie op basis van foto's een nieuwe opsturen. Helaas is deze kleur niet leverbaar, dus het wordt een zwarte. Hopelijk volgende week binnen.
Foto's gedeeld met Canyon, lang verhaal kort, er is een nieuwe liggende achterbrug onderweg. Topservice, fietsje daar in de Outlet gekocht in 2018 (MY2017) als ex demo (maar wel volle garantie), heb er ongeveer 7000km mee gereden. En zonder verdere inspectie op basis van foto's een nieuwe opsturen. Helaas is deze kleur niet leverbaar, dus het wordt een zwarte. Hopelijk volgende week binnen.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Prima service van Canyon dus. En voor jou een goed excuus om de fiets helemaal uit elkaar te halen en opnieuw te (laten) spuiten of poedercoatenBram87 schreef: ↑vr 28 januari 2022, 13:38 Helaas kan ik ook een bijdrage leveren. Ik had al een tijdje last van getik, dacht dat het van de DM Crank kwam, dus vervangen, maar helaas. Toen ook BB en hele aandrijving vervangen + frame lagers maar getik bleef. Enige wat overbleef waren de pedalen, maar dat kon eigenlijk niet de oorzaak zijn. En dat gekke haarscheurtje wat me laatst opviel, zit dat in de lak, of toch in het frame zelf?
Foto's gedeeld met Canyon, lang verhaal kort, er is een nieuwe liggende achterbrug onderweg. Topservice, fietsje daar in de Outlet gekocht in 2018 (MY2017) als ex demo (maar wel volle garantie), heb er ongeveer 7000km mee gereden. En zonder verdere inspectie op basis van foto's een nieuwe opsturen. Helaas is deze kleur niet leverbaar, dus het wordt een zwarte. Hopelijk volgende week binnen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
Hij is net uit elkaar geweest om alle frame lagers te vervangen, had het beter toen kunnen doen. De liggende achterbrug kun je vervangen door alleen de main pivot, derrailleurkabel en achterste draaipunt los te halen. Lijkt een simpel klusje, bovendien wordt die brug al geleverd met gemonteerde lagers. Met mijn rijstijl blijft nieuwe coating er ook niet lang opzitten...dus leuk idee maar neen nog een paar tripjes Alpen en hij is raw alu geworden denk ik
- johan_v
- All rounder
- Berichten: 90
- Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
- Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax
Hierbij mijn bijdrage: Canyon Neuron 2017. Ik ben 2e eigenaar, dus geen garantie meer van de fabriek. Dit is de 4e keer dat hij gebroken is: Eerst de achterbrug, ongeveer zoals die van Bram. Nadat deze weer gelast was, was de zitbuis aan de beurt bij de ingang van de dropperkabel. Deze is gelast, en daarna weer gescheurd. Daarna weer gelast en verstevigd, maar toch weer gebroken. Dit was de laatste keer, nu gaat het frame in de kliko.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Misschien wil Bram nog wel een gele achterbrug voor erbijjohan_v schreef: ↑vr 28 januari 2022, 13:51 Hierbij mijn bijdrage: Canyon Neuron 2017. Ik ben 2e eigenaar, dus geen garantie meer van de fabriek. Dit is de 4e keer dat hij gebroken is: Eerst de achterbrug, ongeveer zoals die van Bram. Nadat deze weer gelast was, was de zitbuis aan de beurt bij de ingang van de dropperkabel. Deze is gelast, en daarna weer gescheurd. Daarna weer gelast en verstevigd, maar toch weer gebroken. Dit was de laatste keer, nu gaat het frame in de kliko.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 14 februari 2020, 13:09
Zo, het heeft even geduurd (dikke 3 maanden) maar ik heb de fiets weer terugWemmies #33 schreef: ↑wo 26 januari 2022, 18:30 Vandaag wilde ik de kettingwielen gaan vervangen, na het verwijderen van de cranck zag ik deze verstopt achter de bladen...
Zaterdag naar de LBS en kijken wat het gaat worden in de discussie over garantie met cube
Frame volgens garantie, ombouw niet, maar wel met korting en dan nog een paar onderdelen om de boel passend te maken
Cube had eerst een frame opgestuurd waarbij alleen de voorvork paste. Had een boostnaaf fitting, zelfs de zadelpen zou niet passen. Dus die was weer retour afzender gegaan. Na lang wachten eindelijk dit frame opgestuurd gekregen dat moest alleen een andere bottom bracket in en een adapter voor de achterste remklauw. (Die natuurlijk ook nog even op zich liet wachten) tegen de tijd dat hij klaar was, ging ik net op vakantie, dus dat was ook nog 1,5 week van de doorlooptijd.
Al met al was ik het wel zat ondertussen, nu maar alles van mee af gaan fietsen
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 2 augustus 2022, 13:21
Hier begin maart dit voorgehad met mijn Giant Fathom uit 2019.
Garantie aanvraag sleept al bijna 5 maand aan.
Lokale fietsenmaker (officiële Giant dealer) krijgt geen antwoorden meer.
Ze hebben wel een RMA nummer gekregen en de melding dat ze een voorstel gaan sturen, maar daar zitten ze al 3 maanden op te wachten.
De Giant vertegenwoordiger die ze wekelijks zien, zegt steeds dat hij erachter zit.
Iemand tips om Giant sneller te laten werken?
Ik heb zelf al een mailtje gestuurd naar servicecenter@giant-europe.com, maar uiteraard zonder antwoord.
Garantie aanvraag sleept al bijna 5 maand aan.
Lokale fietsenmaker (officiële Giant dealer) krijgt geen antwoorden meer.
Ze hebben wel een RMA nummer gekregen en de melding dat ze een voorstel gaan sturen, maar daar zitten ze al 3 maanden op te wachten.
De Giant vertegenwoordiger die ze wekelijks zien, zegt steeds dat hij erachter zit.
Iemand tips om Giant sneller te laten werken?
Ik heb zelf al een mailtje gestuurd naar servicecenter@giant-europe.com, maar uiteraard zonder antwoord.