Sportbril op sterkte

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Same here. Vanwege de prijzen van de sportbrillen op sterkte ook eerst daglenzen geprobeerd.
Ook ik kreeg ze niet meer uit mijn ogen. Pas na veel geklooi uiteindelijk gelukt.
Het resultaat was 1,5 week rode ogen en een aankoop in de prullenbak.
Dat ik enkele weken per jaar last heb van hooikoorts is ook niet ideaal.
Uiteindelijk dus maar een sportbril gekozen op sterkte en dat bevalt prima.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maandlenzen kan je prima een week in de vloeistof laten liggen, en meestal fietsen we meer dan 1x per week ;)
Ze gaan dan ook nog eens veel langer dan een maand mee. Laten we zeggen 30 fietstochten. (Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar mijn ervaring is positief)

Maandlenzen bestaan ook met leesdeel, dus wat dat betreft is er van alles mogelijk.

En natuurlijk, het is lastiger dan zonder, maar dat geldt ook voor een bril of bril met insert.
Je moet toch iets als je ogen minder worden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Nick_66
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 20:42

Lenzen gaat het niet worden voor mij. Ik heb af en toe hooikoorts en wrijf dan in mijn ogen. Ik heb toch liever een bril.

Voorlopig stel ik de aankoop van een bril even uit. Te duur. Een Oakley montuur kost al gauw 150 euro en voor multifocale glazen moet ik toch gauw rekening houden met een bedag van 615 euro. Nadeel van de Oakley is dat deze geen voorzetglas heeft.

Blijft toch lastig iets te vinden :((
Plaats reactie