FS het nieuwe HT

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wacht nou even tot ik je dropper kom brengen :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Een dropper wordt de nieuwe FS?
Zou zo maar kunnen. :bier:
Ik vind fully,s fijn en kijk nooit naar rondetijden etc, maar geloof ook heel erg in ieder zijn lolletje.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

suravida schreef: di 26 maart 2019, 20:28 Wacht nou even tot ik je dropper kom brengen :winkie:
Ik zei toch "puur theoretisch"? :lol: Maar gaat nog wel even duren voor ik weer kan fietsen vrees ik.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Off topic: Ben benieuwd. Kleine update in het rookie topic, Ad?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef: di 26 maart 2019, 20:16 Dankzij jullie ben ik alweer aan het googelen op fully's. Wat ik puur theoretisch natuurlijk eventueel zou kopen. :((
Ah, je bent in de ontkenningsfase aanbeland.


Komt helemaal goed hoor, die fully komt er heus wel :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Giant-E schreef: di 26 maart 2019, 21:46 Off topic: Ben benieuwd. Kleine update in het rookie topic, Ad?
Donderdag weet ik pas meer. Althans, dan krijg ik de uitslag van de scan te horen. Maar vooralsnog lijkt het er op dat ik eerder achteruit dan vooruit ga. Begin best wel benauwd te worden.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Schiet me nog iets te binnen.
Gravelracen is het nieuwe singlespeeden (HT of FS).
Saaie vaste routes of brede bospaden ohne Ende worden weer leuk.
Los vh het kromme stuur is het natuurlijk veel makkelijker (dus populairder) dan singlespeed rijden, want je hebt versnellingen.
Eigenlijk voor watjes dus.
Hoewel het best heldhaftig kan zijn om de Bahntrail te doen, onderin de beugels. :o
Ach nee, da's net over de grens... :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: di 26 maart 2019, 22:02
Giant-E schreef: di 26 maart 2019, 21:46 Off topic: Ben benieuwd. Kleine update in het rookie topic, Ad?
Donderdag weet ik pas meer. Althans, dan krijg ik de uitslag van de scan te horen. Maar vooralsnog lijkt het er op dat ik eerder achteruit dan vooruit ga. Begin best wel benauwd te worden.
Succes / sterkte Ad.
Hopelijk goed nieuws en goede vooruitzichten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: za 23 maart 2019, 18:50
byorka schreef: za 23 maart 2019, 14:02 In mijn optiek doet een grote groep mensen tegenwoordig niet meer aan mountainbiken maar aan racen door de bossen.
Fully’s, gladde mountainbikepaden met kombochten, Strava, automatische zadelpennen en nog meer van dat soort dingen. Dat is toch geen mountainbiken meer.
Allemaal grote verhalen en snelle tijden. Maar zodra je ze meeneemt naar een mooi en technisch gebied voor een lange tocht dan lukt het allemaal niet meer.
Laat ze eerst maar eens leren fietsen op een HT door een technisch en oncomfortabel gebied. Dan leer je tenminste fietsen.
Wat is mountainbiken in Nederland dan wel? Over brede,boerenwegen langs de weilanden en af en toe een stukje wandelpad in het bos? Op een ongeveerde fiets met velgremmen?

Zo reden we midden jaren negentig in Nederland rond en wat het extreem spannend.

Het is dat er fietsen kwamen die technischer terrein aan konden dat er ook technischer terrein gereden werd.


Maar in zoverre heb je gelijk dat je tegenwoordig op de routes nauwelijks beter leert fietsen dan vroeger in het wild!

Het gaat er toch nog steeds om of je zelf aan de slag gaat en vooral wat je wilt leren. In Nederland kun je nooit oefenen wat je in het buitenland tegen komt. Want we hebben simpelweg dat terrein niet. Hooguit kun je hier dus je basistechnieken wat oefenen en dan ervaring op gaan doen in het buitenland.

Maar weet je wat: in het buitenland beginnen aanvangers ook niet op die moeilijke trails. Die beginnen op trails die verdacht lijken op Nederlandse rondjes. En ondertussen oefenen ze hun basistechniek. Voordat ze ervaring op gaan doen op de brute trails!


Dus stop nu eens met negatief doen over het mountainbiken in Nederland. We maken er hier het beste van. En anders moet je gewoon verhuizen.
Kleine aanmerking .... en je was er zelf bij :wink:
Ik geloof dat wij begin jaren '90 al extremer reden op onze stalen starre 26'ers dan ALLES wat je nu op de Nederlandse MTB routes vindt, skills zitten voor 80% in de rijder en voor 20% in de fiets......en ja, de routes kunnen overal in NL meer bieden dan ze nu doen. Is niet negatief, is realiteit.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 29 maart 2019, 16:33
Kleine aanmerking .... en je was er zelf bij :wink:
Ik geloof dat wij begin jaren '90 al extremer reden op onze stalen starre 26'ers dan ALLES wat je nu op de Nederlandse MTB routes vindt.
Juist, dat geloof je misschien. Maar dat was waarschijnlijk net zoals ons voornamelijk ongecontroleerd over paden boinken op die oude pongelbakken van toen. Een simpele Ardennentocht begin jaren 90 was verdorie al bijna een downhillparkoers voor je gevoel.
Nee, ga de tochten die je nu rijdt in het zuiden of Ardennen maar eens nadoen op zo'n retro ding. Gelukkig heb je dan je wandelschoenen al aan.

Ach en dat oefenen van toen op die paar vaste routes die er waren. Als je iets technisch wilde gaan doen moest je het net zoals nu ook zelf in elkaar gaan knutselen of scheppen.

Mijn bike kan nog altijd meer dan mijn skills dus die 80-20 verhouding haal ik bij lange na niet. Ach, alsof mij dat wat boeit.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Pat. schreef: vr 29 maart 2019, 17:14
yo-eddy schreef: vr 29 maart 2019, 16:33
Kleine aanmerking .... en je was er zelf bij :wink:
Ik geloof dat wij begin jaren '90 al extremer reden op onze stalen starre 26'ers dan ALLES wat je nu op de Nederlandse MTB routes vindt.
Juist, dat geloof je misschien. Maar dat was waarschijnlijk net zoals ons voornamelijk ongecontroleerd over paden boinken op die oude pongelbakken van toen. Een simpele Ardennentocht begin jaren 90 was verdorie al bijna een downhillparkoers voor je gevoel.
Nee, ga de tochten die je nu rijdt in het zuiden of Ardennen maar eens nadoen op zo'n retro ding. Gelukkig heb je dan je wandelschoenen al aan.

Ach en dat oefenen van toen op die paar vaste routes die er waren. Als je iets technisch wilde gaan doen moest je het net zoals nu ook zelf in elkaar gaan knutselen of scheppen.

Mijn bike kan nog altijd meer dan mijn skills dus die 80-20 verhouding haal ik bij lange na niet. Ach, alsof mij dat wat boeit.
Delen van die routes liggen er nog (nog steeds illegaal :winkie: ) , inmiddels eenvoudiger op moderne fietsen maar echt een paar stappoen extremer dan de "standaard"routes.
En wat vergelijk betreft, ik reed in 2007 nog een Grand Raid Christalp op een starre 26"Fat Chance Yo-Eddy met canti remmetjes :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 29 maart 2019, 16:33 Kleine aanmerking .... en je was er zelf bij :wink:
Ik geloof dat wij begin jaren '90 al extremer reden op onze stalen starre 26'ers dan ALLES wat je nu op de Nederlandse MTB routes vindt, skills zitten voor 80% in de rijder en voor 20% in de fiets......en ja, de routes kunnen overal in NL meer bieden dan ze nu doen. Is niet negatief, is realiteit.
Voor Nederland gaat dat zeker op. Dingen die wij reden zouden de meesten (99%...) nog steeds niet doen, zelfs niet op de dikste fiets.

Maar internationaal heb je het over rotspaden bijvoorbeeld, waar eerst de vering het mogelijk maakte om er wel te kunnen rijden en de moderne geometrie het zetje gaf om er nu ook met vertrouwen te kunnen rijden. Dus niet eens drops of super steile stukken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Voelen jullie je ook allemaal heel oud als jullie het zo over "vroeger" Hebben :lol: :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 1 april 2019, 13:01 Voelen jullie je ook allemaal heel oud als jullie het zo over "vroeger" Hebben :lol: :lol:
Je mag een rondje met de ouwe lullen mee. Maar daarna heb je waarschijnlijk het idee dat je als een oud mannetje rijdt :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Lars TB schreef: ma 1 april 2019, 14:09
RoySmit schreef: ma 1 april 2019, 13:01 Voelen jullie je ook allemaal heel oud als jullie het zo over "vroeger" Hebben :lol: :lol:
Je mag een rondje met de ouwe lullen mee. Maar daarna heb je waarschijnlijk het idee dat je als een oud mannetje rijdt :kiss:
:winkie: :winkie:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie