Handhaver Natuurmonumenten bekeurt: MTB-er is geen fietser!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 25 februari 2019, 23:47Wat zijn wel rechtsgeldige borden?
Dat is de correcte vraag. De grote borden waarin verwezen wordt naar art. 461 met daaronder vermeld de beperkingen en uitzonderingen zijn rechtsgeldig. Een handhaver handhaaft achter deze borden op basis van 461 (verboden toegang).
De borden die afgeleid zijn van verkeersborden zijn niet geldig. Die horen thuis op de openbare weg. De handhaver handhaaft geen verkeersregels, maar handhaaft op basis van 461.
Alle zelf verzonnen verzinsels, pictogrammen hebben geen officiële functie.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: di 26 februari 2019, 19:09
Jamis Diablo schreef: ma 25 februari 2019, 23:47Wat zijn wel rechtsgeldige borden?
Dat is de correcte vraag. De grote borden waarin verwezen wordt naar art. 461 met daaronder vermeld de beperkingen en uitzonderingen zijn rechtsgeldig. Een handhaver handhaaft achter deze borden op basis van 461 (verboden toegang).
De borden die afgeleid zijn van verkeersborden zijn niet geldig. Die horen thuis op de openbare weg. De handhaver handhaaft geen verkeersregels, maar handhaaft op basis van 461.
Alle zelf verzonnen verzinsels, pictogrammen hebben geen officiële functie.
Ik kom hier in de buurt dit bord tegen.
Is dus niet rechts geldig?

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lijkt mij duidelijk. Daar mag je alleen rustig fietsen, niet mtb'en :winkie:
Verder lees ik dat daar niet de toegang is. Dus je staat bij de uitgang, de ingang is ergens anders.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

het onderste bord is een fantasiebord, dat mag je vergeten.
Het bovenste bord verwijst naar artikel 461 en zegt verboden toegang. Daar moet je je dus aan houden. Het bovenste bord maakt het onderste overbodig
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ik zou zeggen een rustgebied voor mtbers. :tong
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jefro98 schreef: vr 1 maart 2019, 13:26 Ik kom hier in de buurt dit bord tegen.
Is dus niet rechts geldig?

Afbeelding
Deze staat tussen Lunteren en Otterlo. Klopt dat?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: vr 1 maart 2019, 15:14 het onderste bord is een fantasiebord, dat mag je vergeten.
Het bovenste bord verwijst naar artikel 461 en zegt verboden toegang. Daar moet je je dus aan houden. Het bovenste bord maakt het onderste overbodig

O.K. helemaal duidelijk. :-q

bert l. schreef: vr 1 maart 2019, 17:03

Deze staat tussen Lunteren en Otterlo. Klopt dat?
Ja klopt, ten zuiden van de Immenweg, gebied bij de oude vuilnisbelt in Wekerom.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wegen die op de wegenlegger staan aangegeven als openbare weg zijn openbaar. Wegenleggers worden in menig gemeente niet bijgewerkt. Gevolg, een openbare weg komt bijvoorbeeld in een nationaal park te liggen en krijgt een artikel 461 bord. En dan? Geldt de openbare weg of artikel 461?
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

bert l. schreef: vr 1 maart 2019, 15:14 het onderste bord is een fantasiebord, dat mag je vergeten.
Het bovenste bord verwijst naar artikel 461 en zegt verboden toegang. Daar moet je je dus aan houden. Het bovenste bord maakt het onderste overbodig
Op het bovenste bord staat eigenlijk dat het rustgebied geen toegang heeft... :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 1 maart 2019, 23:14 Wegen die op de wegenlegger staan aangegeven als openbare weg zijn openbaar. Wegenleggers worden in menig gemeente niet bijgewerkt. Gevolg, een openbare weg komt bijvoorbeeld in een nationaal park te liggen en krijgt een artikel 461 bord. En dan? Geldt de openbare weg of artikel 461?
Daar ben ik ook tegenaan gelopen. Alleen opname in de wegenlegger is niet voldoende voor de status openbaar en voor de status weg. Gemeenten houden dat graag vaag, dan kunnen ze nl. doen wat ze het beste uitkomt. Als het een weg is en deze is openbaar, dan staat er een verkeersbord. Zie als voorbeeld de vm. parkeerplaats bij SBB net buiten Veenendaal. Daar staat een bord 'verboden in te rijden voor snelverkeer' aan het begin van de Veenseweg.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

downhilldirtbike schreef: zo 24 februari 2019, 16:10
Xtrailer schreef: zo 24 februari 2019, 15:05Dus heb ik netjes gevraagd om een bekeuring en heb die dan ook gekregen :-)
Heeft dit muisje daadwerkelijk nog een staartje gekregen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Helemaal mee eens met de stelling!. Een NL mtb-er wordt meestal gerelateerd aan de bos wielrenner, dat is ook uitermate irritant als je met je kids of lekker zelf relaxed aan het fietsen dan wel lopen bent in het bos. Dat stoemp strava spul moet lekker tussen lintjes gaan rijden niet openbaar, maar dat is mijn mening.

Zodra je geen gevaar bent voor andere gebruikers van een gebied kunnen de bordjes weer weg, daarom zullen er steeds meer bordjes komen ;) Ze verschijnen nu zelf overal waar hordes NL'ers komen in BE en DE. Dat je zelf denkt geen gevaar te zijn wil nog niet zeggen dat je niet zo overkomt. Het begint al met je looks, je houding (en je fietshouding) etc, dat zegt zoveel meer als je aan komt fietsen. Ik snap het helemaal, en ieder zijn eigen stukje bos werkt helemaal polariserend dus het wordt alleen maar erger.

Als je in zo'n gebied rond de 15-20kmh rijdt, op je MTB, op een fietspad en je gedraagt je 'normaal' ga je echt geen boete krijgen.

Als je denkt dat die borden en vaste routes er zijn vanwege de natuurschade, rust etc.... hahaha, moet je het bos eens zien met de werkzaamheden. Die schade kan ik in mijn hele leven niet aanrichten met mijn illegale fiets praktijken.
PaganiProductions

BadmonkeyNL schreef: vr 8 maart 2019, 13:36 Helemaal mee eens met de stelling!. Een NL mtb-er wordt meestal gerelateerd aan de bos wielrenner, dat is ook uitermate irritant als je met je kids of lekker zelf relaxed aan het fietsen dan wel lopen bent in het bos. Dat stoemp strava spul moet lekker tussen lintjes gaan rijden niet openbaar, maar dat is mijn mening.

Zodra je geen gevaar bent voor andere gebruikers van een gebied kunnen de bordjes weer weg, daarom zullen er steeds meer bordjes komen ;) Ze verschijnen nu zelf overal waar hordes NL'ers komen in BE en DE. Dat je zelf denkt geen gevaar te zijn wil nog niet zeggen dat je niet zo overkomt. Het begint al met je looks, je houding (en je fietshouding) etc, dat zegt zoveel meer als je aan komt fietsen. Ik snap het helemaal, en ieder zijn eigen stukje bos werkt helemaal polariserend dus het wordt alleen maar erger.

Als je in zo'n gebied rond de 15-20kmh rijdt, op je MTB, op een fietspad en je gedraagt je 'normaal' ga je echt geen boete krijgen.

Als je denkt dat die borden en vaste routes er zijn vanwege de natuurschade, rust etc.... hahaha, moet je het bos eens zien met de werkzaamheden. Die schade kan ik in mijn hele leven niet aanrichten met mijn illegale fiets praktijken.
Ik doe ook strava op de mtb's maar probeer wil altijd rekening te houden met andere mensen is toch normaal.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

BadmonkeyNL schreef: vr 8 maart 2019, 13:36 Helemaal mee eens met de stelling!. Een NL mtb-er wordt meestal gerelateerd aan de bos wielrenner, dat is ook uitermate irritant als je met je kids of lekker zelf relaxed aan het fietsen dan wel lopen bent in het bos. Dat stoemp strava spul moet lekker tussen lintjes gaan rijden niet openbaar, maar dat is mijn mening.

Zodra je geen gevaar bent voor andere gebruikers van een gebied kunnen de bordjes weer weg, daarom zullen er steeds meer bordjes komen ;) Ze verschijnen nu zelf overal waar hordes NL'ers komen in BE en DE. Dat je zelf denkt geen gevaar te zijn wil nog niet zeggen dat je niet zo overkomt. Het begint al met je looks, je houding (en je fietshouding) etc, dat zegt zoveel meer als je aan komt fietsen. Ik snap het helemaal, en ieder zijn eigen stukje bos werkt helemaal polariserend dus het wordt alleen maar erger.

Als je in zo'n gebied rond de 15-20kmh rijdt, op je MTB, op een fietspad en je gedraagt je 'normaal' ga je echt geen boete krijgen.

Als je denkt dat die borden en vaste routes er zijn vanwege de natuurschade, rust etc.... hahaha, moet je het bos eens zien met de werkzaamheden. Die schade kan ik in mijn hele leven niet aanrichten met mijn illegale fiets praktijken.

Als we zo gaan beginnen zijn vooral mensen met kinderen enorm hinderlijk.
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

Laatste nieuws = Geen nieuws! Ik heb mijn uiterste best gedaan de bekeuring in ontvangst te mogen nemen maar helaas. Zo'n flauw vermoeden dat ze er zelf wat twijfels over hebben gekregen... :tong
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Plaats reactie