Lezingen Hans Rey traillegende

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Top natuurlijk dat je daar je inspiratie uit haalt, maar bij mij werkt dat niet zo.
Ik kijk idd een filmpje of zo, maar meer met de gedachte "Hij kan het, dus ik ook", of om techniek te bestuderen, maar niet om iemand te bewonderen :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: โ†‘ma 11 februari 2019, 21:48 Ik kijk idd een filmpje of zo, maar meer met de gedachte "Hij kan het, dus ik ook", of om techniek te bestuderen, maar niet om iemand te bewonderen :wink:
Good luck, hopelijk eindig je niet in een karretje met die instelling als je ziet wat er tegenwoordig allemaal aan filmpjes is :wink: Vergeet niet dat dit topsporters zijn met een zeldzaam talent.

en zelfs dan zijn de risico's groot:

https://www.youtube.com/watch?v=kX_hn3Xf90g


Verder kan ik nog steeds vol bewondering kijken naar jongens als MacAskill en accepteer ik mijn eigen grenzen inmiddels.

succes met oefenen ..

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: โ†‘ma 11 februari 2019, 22:01 Good luck, hopelijk eindig je niet in een karretje met die instelling als je ziet wat er tegenwoordig allemaal aan filmpjes is :wink: Vergeet niet dat dit topsporters zijn met een zeldzaam talent.
:lol:
Ik geloof niet in zeldzaam talent.
Wel in motivatie, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis verstand ;)
Maar dat is wellicht ook het verschil in mindset waardoor ik niet opkijk tegen iemand die iets bereikt heeft.
Hoeveel mensen hebben nou echt het doorzettingsvermogen en de motivatie om 6-7 dagen per week dag in dag uit, jaar in jaar uit te trainen?
De meesten laten zich liever afleiden door t.v., social media, een gezin, werk, etc...
Ik heb altijd een fiets achterin de bus staan, en als ik ergens even tijd heb, dan maak ik er gelijk gebruik van. Dat is mijn manier om lekker vooruit te gaan. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mark-V schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 00:03 :lol:
Ik geloof niet in zeldzaam talent.
Wel in motivatie, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis verstand ;)
Maar dat is wellicht ook het verschil in mindset waardoor ik niet opkijk tegen iemand die iets bereikt heeft.
Hoeveel mensen hebben nou echt het doorzettingsvermogen en de motivatie om 6-7 dagen per week dag in dag uit, jaar in jaar uit te trainen?
De meesten laten zich liever afleiden door t.v., social media, een gezin, werk, etc...
Ik heb altijd een fiets achterin de bus staan, en als ik ergens even tijd heb, dan maak ik er gelijk gebruik van. Dat is mijn manier om lekker vooruit te gaan. :-q
Ik probeer je te volgen.
Je gelooft niet in bijzonder talent, wel in motivatie, inzet en doorzettingsvermogen en verstand.
Je maakt verschil tussen mensen met inzet, en mensen die voor de tv of computer blijven hangen.
Maar dan zeg je dat je niet opkijkt tegen mensen die wel doorzettingsvermogen en inzet tonen.
Daar ben ik je kwijt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 00:03 Ik heb altijd een fiets achterin de bus staan, en als ik ergens even tijd heb, dan maak ik er gelijk gebruik van. Dat is mijn manier om lekker vooruit te gaan. :-q
Zonde van je tijd, ik heb al mijn skills geleerd door het met bewondering kijken naar foto's van Hans Rey :wink:

Verder fijn dat je zo vol bent van jezelf, aan je filmpjes te zien heb je inderdaad geen zeldzaam talent dus dat scheelt. :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mark-V schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 00:03
yo-eddy schreef: โ†‘ma 11 februari 2019, 22:01 Good luck, hopelijk eindig je niet in een karretje met die instelling als je ziet wat er tegenwoordig allemaal aan filmpjes is :wink: Vergeet niet dat dit topsporters zijn met een zeldzaam talent.
:lol:
Ik geloof niet in zeldzaam talent.
Wel in motivatie, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis verstand ;)
Toch zijn er steeds meer aanwijzingen dat zeldzame talenten andere vooral neurologische eigenschappen hebben als "normale" mensen en er grenzen zijn aan hoever je kan komen met alleen trainen en inzet.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... opsporter/
https://www.volkskrant.nl/sport/het-pub ... ~b60e5793/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

@Eddy
Ik zie Mark hier niets zeggen waaruit blijkt dat hij vol is van zichzelf.
Wel zie ik hem vragen of hij meer mag verwachten van de lezing dan een geschiedenisles.
En ook toont hij nog een wat bijzondere mening over talent.
Maar hij loopt hier niet op te scheppen of te laten zien hoe goed hij kan fietsen.
Dus dat jij vindt dat hij geen talent heeft, lijkt me niet echt relevant.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit word interessant!

Generatiekloof op z'n best.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Laten we het houden bij het leuke idee van TS, ik ben iig enthousiast :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

downhilldirtbike schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 10:11 @Eddy
Ik zie Mark hier niets zeggen waaruit blijkt dat hij vol is van zichzelf.
Wel zie ik hem vragen of hij meer mag verwachten van de lezing dan een geschiedenisles.
En ook toont hij nog een wat bijzondere mening over talent.
Maar hij loopt hier niet op te scheppen of te laten zien hoe goed hij kan fietsen.
Dus dat jij vindt dat hij geen talent heeft, lijkt me niet echt relevant.
Als ik er zelf beter van wordt heb ik zeker interesse,
Hoeveel mensen hebben nou echt het doorzettingsvermogen en de motivatie om 6-7 dagen per week dag in dag uit, jaar in jaar uit te trainen?
Interesseert me helemaal niets hoe het vroeger was
Mark V is nogal tegenstrijdig, hij "bewondert" niemand maar doet wel na om zelf beter te worden, gelooft niet in talent en denkt dat hij (iedereen) zeker zo goed kan worden door hard te trainen. In mijn ogen weinig respectvol naar de mensen die de sport op de kaart hebben gezet en nogal egocentrisch geredeneerd. (dat kan inderdaad generatie zijn :winkie: ). Zonder deze mensen was ook Mark-V niet op het niveau waar hij nu zit.

Ik heb zo'n 30 jaar ervaring in de (MTB) Trial scene en heb heel veel mensen 6 a 7 dagen in de week zien trainen die nooit het niveau hebben gehaald van een Ot Pi, Rick Koekoek, Kenny Belaey of zelfs "maar" Patrick Smit. Heb meerdere WK's bezocht (als toeschouwer) en heb een redelijk oog voor "talent" .... en ja, ook talenten trainen 7 dagen in de week. Maar het gevoel om je achterwiel op de mm nauwkeurig te plaatsen als je van twee meter hoog op de rand van een stalen hek wilt landen is slecht te trainen en is slechts voor een handjevol mensen weggelegd.

Begrijp me niet verkeerd, ik moedig iedereen aan om te doen wat Mark-V doet, Trial is super voor je skills, ook op de trails. En hij boekt ook nog eens stevig progressie in relatief korte tijd (komt voornamelijk door de voorbeelden die hij krijgt via filmpjes en fora :-q ). Hij is geen "natural" dat is voor mij eenvoudig te zien. Ben ik zelf trouwens ook zeker niet, ik heb een niveau dat inderdaad door vrijwel iedereen te trainen is. Ik rij al 30 jaar met Patrick Smit (heb hem ooit leren Trial rijden) en het was al snel voor iedereen duidelijk dat hij meer talent had dan een ander, dat zit in timing en natuurlijke bewegingen (alles wat hij doet ziet er extreem "makkelijk" uit........ als hij het doet). Vroeger vond ik dat vervelend, nu bewonder ik dat.....


OT, als Hans komt ben ik erbij, niet om beter te worden maar om dronken te worden :bier: :bier: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ik snap ook niet zo goed waarom iemand niet in talent zou geloven.
Maar ja, we leven in een vrij land. :D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

downhilldirtbike schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 12:30 Ik snap ook niet zo goed waarom iemand niet in talent zou geloven.
Maar ja, we leven in een vrij land. :D
Het "Als je maar hard genoeg werkt kun je alles bereiken wat je maar wilt" motto misschien?

Alsof elke jonge voetballer met de juiste wilskracht en training ooit bij Barcelona kan gaan voetballen. :winkie:
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

yo-eddy schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 09:10 Verder fijn dat je zo vol bent van jezelf, aan je filmpjes te zien heb je inderdaad geen zeldzaam talent dus dat scheelt. :-q
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Als hier iemand iedere gelegenheid aangrijpt om zijn eigen geweldigheid te etaleren ben jij het wel, Yo-Eddy.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DuReal schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 14:24
yo-eddy schreef: โ†‘di 12 februari 2019, 09:10 Verder fijn dat je zo vol bent van jezelf, aan je filmpjes te zien heb je inderdaad geen zeldzaam talent dus dat scheelt. :-q
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Als hier iemand iedere gelegenheid aangrijpt om zijn eigen geweldigheid te etaleren ben jij het wel, Yo-Eddy.
"The older I get, the better I was" :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Blijkbaar wordt mijn opmerking over talent niet helemaal begrepen, dus ik zal het wat verder uitleggen:

"Talent" is niets meer dan een excuus wat vooral gebruikt wordt door de mensen die juist NIET bereiken wat ze willen.
Een stukje afgunst zou je bijna zeggen. Mensen die wel wat bereikt hebben zul je (vrijwel) nooit horen zeggen dat het komt omdat ze talent hebben. Maar die weten wat er voor nodig is om รฉcht iets te bereiken. Wat ze er voor op moeten offeren.

Ik heb alle respect voor een ieder, ongeacht wat hij of zij doet, maar opkijken tegen iemand doe ik sowieso niet.
Niemand is beter dan ik, en ik ben niet beter dan een ander.
Dat iemand ERGENS beter in is, dat is vooral een keuze die die persoon gemaakt heeft om daar meer tijd en energie in te steken. Prima toch? :-q

Als ik 15 jaar geleden met fietsen was begonnen was ik veel harder vooruit gegaan dan nu. Toen was ik wat minder voorzichtig. Nu ben ik ZZP-er en alleenverdiener voor mijn gezin, dus ik ben in sommige gevallen echt wel wat voorzichtiger (wat mijn vooruitgang absoluut vertraagd). Maar ook DAT is een keuze. Mijn keuze.
Ik heb niet meer de commitment die ik toen had, omdat ik andere prioriteiten heb om rekening mee te houden.
Toch geniet ik van ieder moment die ik kan pakken, en schat ik ieder risico gewoon wat voorzichtiger in....

En of ik wel of niet goed ben in MTB-en? Het interesseert me erg weinig wat een ander daar van vindt... Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar verder doe ik gewoon lekker (eigenwijs) mijn eigen ding :-D
Ik droom stiekem wel om zoals op Darkfest e.d. te springen, en ik weet zeker dat ik het zou KUNNEN bereiken... De vraag is echter of ik het ook naar mijn gevoel veilig genoeg kan bereiken zodat ik niet teveel risico loop.... Waarschijnlijk niet.... Maar dat zal de tijd en ervaring leren.
Tot die tijd ga ik gewoon stapje voor stapje vooruit.... :wink:
Plaats reactie