Fotografen op het forum?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Haha, ja, ik snap m. Maar dan is het (voor mij) vooral werk en weinig creatief meer aan. Ik zit echt op pixelniveau te werken en alle oneffenheden weg te werken. Het is dat je weet dat het niet echt is, maar je ziet het niet.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik was ooit vrij fanatiek en heb ook een tijdje met mountainbikefotografie aangerommeld. Uiteindelijk toch een hoop gedoe, zware rugtas, veel stoppen, je bent afhankelijk van je 'modellen' (nog één keer!) etc.

Leuk waren clinics met profs, lang geleden met Seb Rogers in de UK en in de Franse Alpen, en iets minder lang geleden met Dan Barham in het noorden van Canada. Reizen/mtb'en/fotograferen, alles wat ik graag doe gecombineerd. Leerzaam en je komt met een pak goede foto's thuis. Aanrader.

Heb er ook nog wat publicaties aan overgehouden, o.a. in een kalender van Singletrack UK en een cover en double spread in de Up/Down (de laatste nog online gevonden: https://issuu.com/soulmedia/docs/updown_2011_num3, cover en p32-33).

Even speelde het idee om er meer mee te doen maar met in die tijd meerdere inter- en transcontinentale verhuizingen en immigratieprocedures etc. was een ongewis freelancebestaan even een stap te ver.

Tegenwoordig eigenlijk alleen op (niet-mtb-)vakantie met mijn vrouw de hele mirrorless set mee en tijdens het mtb'en soms een klein compactje voor de lol.

Grappig genoeg een tijdje terug aan de andere kans van de lens (van Dave Smith van NSMB) gereden om wat foto's voor bij een rugtasreview te maken.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lars TB schreef: do 29 november 2018, 21:41
Ad58 schreef: do 29 november 2018, 08:06 ...
Dat ding kan in een bepaalde modus 30 plaatjes per seconden schieten.
...
Dan zou je zeggen dat er toch wel 1 goede tussen moet zitten :bier:
Hangt ervan af wie je fotografeert..... 😇
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik vind dit wel een gave foto:

Afbeelding

MIsschien vandeweek bij mistig weer in de ochtend of avond even de drop van dorst doen en de remote op mn stuur tiewrappen. Gewoon om te kijken of het kan :D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Strak plan! Wie weet wat voor leuke foto's dit gaat opleveren! :lol: :lol: :lol: :lol: Doe dit voor de zekerheid maar vòòr je bij mij langs komt! :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef: do 29 november 2018, 18:42 Wat voor werk deed je zoal?
Voor mijn werk google maar op jefro98 en klik op afbeeldingen. Staat zat.
Of m’n instagram jefro98 kan ook.
Mooi werk, leuke selfie ook :wink:
Geen instagram hier btw.

M`n "core business" is natuur: landschap, long exposure, wildlife, macro/micro met uitstapjes naar andere takken van sport: https://www.flickr.com/photos/tenznl/
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: vr 30 november 2018, 00:31
Mooi werk, leuke selfie ook :wink:
Geen instagram hier btw.

M`n "core business" is natuur: landschap, long exposure, wildlife, macro/micro met uitstapjes naar andere takken van sport: https://www.flickr.com/photos/tenznl/
Geweldige foto's. Heb de eerste 6 pagina's bekeken, ga de rest vanavond zeker ook nog doen.
Ben zelf niet zo van de diertjes en plantjes maar zie wel dat ze heel goed zijn.
Je landschappen spul is prachtig. :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Jefro98 schreef: vr 30 november 2018, 08:26
TenZNL schreef: vr 30 november 2018, 00:31
https://www.flickr.com/photos/tenznl/
Geweldige foto's.
+1, mooi werk!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Hey, dat klinkt allemaal gezellig! Zelf noem ik me profesioneel (al 10 jaar), maar verdien mijn brood ook nog met een andere baan ernaast. Vooral landschap en bruiloften. Motorcross ook een keertje gedaanl; zeker leuk.

Website: www.FotoExclusief.nl
Instagram: floris_slooff

Ik woon in Zeist, dus mountainbikeroute om de hoek! Ook lijkt het me leuk om iets te ondernemen rond de slingers van Amerongen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vroeger (2007-2010) heb ik regelmatig MTB worldcups gefotografeert voor de hobby, samen met Coen van Velozine. Nooit wat professioneel geworden, maar ik was op dirty-pages wel "beroemd" om de vrouwen foto's (op en naast de fiets) :). Tegenwoordig doe ik nog weinig op dat vlak, behalve dan foto's maken van onze katten en de bouw van ons huis/garage. En elk jaar mag ik mee met de jongens van velozine.nl om de Eurobike fietsbeurs in Friedrichshafen te documenteren.

Het maken van selfies is idd niet echt makkelijk op de fiets, ook al doe ik geen gekke dingen op de fiets (sprongen enzo). Soms lukt het dan wel, al is de volgende foto eigenlijk mega onscherp (verkeerde focus punt).

Afbeelding

Foto is gemaakt met een Canon EOS-M en 22mm f2.0 lensje. Ik heb ook nog een Canon 5D met 17-40 f4L lens.

Hier Irina Kalentiev op Spa:
Afbeelding

Maja Włoszczowska:
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef: vr 30 november 2018, 08:26 Geweldige foto's. Heb de eerste 6 pagina's bekeken, ga de rest vanavond zeker ook nog doen.
Ben zelf niet zo van de diertjes en plantjes maar zie wel dat ze heel goed zijn.
Je landschappen spul is prachtig. :-q
nielsvk schreef: vr 30 november 2018, 08:59 +1, mooi werk!
Bedankt, heren :)
Nou nog eens een fatsoenlijke MTBfoto leren maken, zeker in een bos met weinig licht en hoge snelheid is een uitdaging (al is dat wel weer te tackelen met een off-camera slave)
Ga maar niet te ver terug, dat valt alleen maar tegen :lol:

@ Zaskar:
Jouw werk heb ik al eerder gezien, klasse hoor.
Geen idee dat je ook op de fiets zit, grappig hoe klein de wereld soms is.

@ Zonoskar:
Jouw werk had ik al vaker hier op het forum gezien, mooie actie foto`s. :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Nou, het is wel even geleden dat ik zo met een foto bezig ben geweest, maar goed, het is wel leuk :D

Vanmiddag even geprobeerd om met de dSLR de route op te gaan en dat viel nog best tegen...
Enkele uitdagingen:
- Remote trigger had ik op mijn stuur ge-tiewrapped. Dit bleek lastig in gebruik want zeker tijdens een sprong of drop is het precies in de lucht afdrukken erg lastig te timen ;)
- Mijn remote trigger drukt maar 1x af. dus geen mogelijkheid om burst mode te gebruiken.
- Als je in een drop zit, dan ben je al weer met de landing bezig voor je goed en wel op dat ding kunt drukken.
- De remote trigger heeft een afstandsbeperking waar ik regelmatig dicht bij zat.

Verder ligt het bos er niet echt mooi bij momenteel (vind ik dan) en geeft dat een erg drukke en rommelige achtergrond, en omdat je zelf niet op jezelf kunt focusen, moet je dus vantevoren bepalen waar je terecht gaat komen ten tijden van afdrukken om toch goed scherp te zijn.
Dus de DOF moest omhoog waardoor je achtergrond weer meer opvalt.
Maar, toch maar het beste van proberen te maken:

Afbeelding
Afbeelding

Toch echt maar een keer afspreken denk ik :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mark-V schreef: vr 30 november 2018, 21:54 Nou, het is wel even geleden dat ik zo met een foto bezig ben geweest, maar goed, het is wel leuk :D

Vanmiddag even geprobeerd om met de dSLR de route op te gaan en dat viel nog best tegen...
Enkele uitdagingen:
- Remote trigger had ik op mijn stuur ge-tiewrapped. Dit bleek lastig in gebruik want zeker tijdens een sprong of drop is het precies in de lucht afdrukken erg lastig te timen ;)
- Mijn remote trigger drukt maar 1x af. dus geen mogelijkheid om burst mode te gebruiken.
- Als je in een drop zit, dan ben je al weer met de landing bezig voor je goed en wel op dat ding kunt drukken.
- De remote trigger heeft een afstandsbeperking waar ik regelmatig dicht bij zat.

Verder ligt het bos er niet echt mooi bij momenteel (vind ik dan) en geeft dat een erg drukke en rommelige achtergrond, en omdat je zelf niet op jezelf kunt focusen, moet je dus vantevoren bepalen waar je terecht gaat komen ten tijden van afdrukken om toch goed scherp te zijn.
Dus de DOF moest omhoog waardoor je achtergrond weer meer opvalt.
Maar, toch maar het beste van proberen te maken:

Afbeelding
Afbeelding

Toch echt maar een keer afspreken denk ik :winkie:
toch redelijk gelukt hoor. eerste is qua momentum prima, enkel jammer dat de kleuren niet zo zijn of is dat door bewerking?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Victor1977 schreef: vr 30 november 2018, 23:10 toch redelijk gelukt hoor. eerste is qua momentum prima, enkel jammer dat de kleuren niet zo zijn of is dat door bewerking?
Haha, ja idd :D Beetje aan t spelen geweest. ik vind de kleuren van de achtergrond namelijk erg saai ;)

Afbeelding

Zo beter? :D


2e is een beter moment vind ik alleen is het lastig te zien dat ik in de lucht hang, en ik zou graag meer van de trail in de foto willen laten zien, maar dan moet ik de camera op de trail zetten, en dat is niet zo handig met alle andere rijders :D
Daarnaast is het trail momenteel niet echt fotogeniek. Overal losse takken enzo die in de weg liggen op de foto... Misschien in de lente nog eens proberen ;)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mark-V schreef: vr 30 november 2018, 23:18
Victor1977 schreef: vr 30 november 2018, 23:10 toch redelijk gelukt hoor. eerste is qua momentum prima, enkel jammer dat de kleuren niet zo zijn of is dat door bewerking?
Haha, ja idd :D Beetje aan t spelen geweest. ik vind de kleuren van de achtergrond namelijk erg saai ;)

Afbeelding

Zo beter? :D


2e is een beter moment vind ik alleen is het lastig te zien dat ik in de lucht hang, en ik zou graag meer van de trail in de foto willen laten zien, maar dan moet ik de camera op de trail zetten, en dat is niet zo handig met alle andere rijders :D
ja beter en veel natuurlijker. en dankzij die wat saaiere achtergrond komt die groene bike van je meer in beeld zo. mooie foto!
Plaats reactie