Nederlandse routes moeten en kunnen meer uitdaging bieden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Uhh, dat wel ja... Sorry dat ik zo af en toe even uit mijn dak ga :oops:
Mario070 schreef:Ik heb het allemaal niet gelezen....eigenlijk helemaal niet... :lol: :wink:
Misschien maar beter ook. Anders zou je je misschien wel aangesproken voelen :winkie:
Iedereen krijgt een beurt :D
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Ik vond dit uitgewerkte voorstel "Mountainbikers op de Utrechtse Heuvelrug": http://edepot.wur.nl/201763" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarin kwam ik o.a. dit tegen:
6.3.2 Aansprakelijkheidstelling van terreineigenaren door mountainbikers
Wanneer mountainbikers betalen voor het gebruik van het routenetwerk, hebben ze feitelijk
een contract afgesloten met de terreineigenaar. Daardoor zou de aansprakelijkheid in theorie
uitgesloten kunnen worden, indien deze voorwaarde (stilzwijgend) wordt geaccepteerd door
de wederpartij, bijvoorbeeld door het in de voorwaarden opnemen of op bordjes aangeven van
“betreden op eigen risico”. Dit zogeheten ‘exonereren van aansprakelijkheid’ is echter verre van
juridisch waterdicht (zie paragraaf 6.3.4) en beschermt de terreineigenaar feitelijk niet tegen een
aansprakelijkheidstelling op basis van onrechtmatige daad (artikel 6:162 BW). De terreineigenaar
zal dus aan zijn zorgplicht moeten voldoen om het aansprakelijkheidsrisico in te perken.
De zorgplicht geldt niet alleen ten aanzien van mountainbikers die toegangsrecht hebben gekocht
en op de aangegeven route blijven.
ook een mountainbiker die zich wederrechtelijk op het terrein
begeeft (dus zonder vergunning en/of buiten de gemarkeerde routes), zou de eigenaar van het
bos op grond van artikel 6:162 BW aansprakelijk kunnen stellen voor de schade wanneer hij tegen
een overhangende tak rijdt en daardoor het zicht in één oog verliest, of in een kuil rijdt en daarbij
zijn voorvork en zijn sleutelbeen breekt. Uiteraard is zijn positie in een juridisch geschil beduidend
zwakker en zal eerder het “eigen schuld principe” (zie paragraaf 6.3.4) van stal worden gehaald.
En ik vond ook nog deze:
https://www.bossenverzekering.nl/media/ ... natuur.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://edepot.wur.nl/215288" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

yo-eddy schreef:...niet al teveel zin in (weer) een oeverloze discussie, dus gewoon reply met ja of nee
Ja
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Robertdj schreef:Wat is het nut van een ja/nee antwoord zonder context? Er zijn zoveel verschillende locaties, routes, rijders, etc. Dit is precies waarom de referendumwet zo zinloos is.
+1

Mijn antwoord is "ja". Overigens vond dit 10 jaar geleden ook al maar ik ben erg blij dat ik toen niet heb gewacht op verandering en mijn heil elders heb gezocht.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ja

Edit:

Zonder hierop te zoeken: hoe vrijwaren gemeentes zich van dit soort claims (Skateparken, speeltuinen)? Of is het niet nodig omdat er nooit geclaimd wordt? Eerder wist iemand te melden dat deze claims nooit voorkomen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Denk dat het afhankelijk is v/d oorzaak. Ga je onderuit omdat de halfpipe in elkaar stort of omdat je niet kan skateboarden?

Maarja, is een ongevallen boom een TTF of achterstallig onderhoud?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nederlandse routes moeten vooral meer afdalingen van 500hms of meer krijgen, dan kan ik die tenminste oefenen voor als ik naar de Alpen ga....En rockrolls, en rotsige switchbacks.
Verder mooi om te zien dat Yo Eddy zich als een volgende Bert L opwerpt. Ik kan niet wachten om te zien hoe gaaf Schoorl over 5 jaar is! (En tot die tijd vermaak ik mij meer dan uitstekend op de UHR)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

suravida schreef:Nederlandse routes moeten vooral meer afdalingen van 500hms of meer krijgen, dan kan ik die tenminste oefenen voor als ik naar de Alpen ga....En rockrolls, en rotsige switchbacks.
Verder mooi om te zien dat Yo Eddy zich als een volgende Bert L opwerpt. Ik kan niet wachten om te zien hoe gaaf Schoorl over 5 jaar is! (En tot die tijd vermaak ik mij meer dan uitstekend op de UHR)
Zeer goed verwoord, die gasten zetten zich altijd in voor het plezier van een ander, is het weer niet goed.
Sneeuwmonster
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

suravida schreef:Nederlandse routes moeten vooral meer afdalingen van 500hms of meer krijgen, dan kan ik die tenminste oefenen voor als ik naar de Alpen ga....En rockrolls, en rotsige switchbacks.
Verder mooi om te zien dat Yo Eddy zich als een volgende Bert L opwerpt. Ik kan niet wachten om te zien hoe gaaf Schoorl over 5 jaar is! (En tot die tijd vermaak ik mij meer dan uitstekend op de UHR)

Zullen we hem dan bij deze benoemen tot CEO MBR schoorlse duinen? (sorry BOSS) :lol: :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

suravida schreef:Nederlandse routes moeten vooral meer afdalingen van 500hms of meer krijgen, dan kan ik die tenminste oefenen voor als ik naar de Alpen ga....En rockrolls, en rotsige switchbacks.
Verder mooi om te zien dat Yo Eddy zich als een volgende Bert L opwerpt. Ik kan niet wachten om te zien hoe gaaf Schoorl over 5 jaar is! (En tot die tijd vermaak ik mij meer dan uitstekend op de UHR)
Ik denk wat dat betreft dat er ook wel toekomst zit in het maken van een grote berg ergens in het IJselmeer. oorspronkelijk met het oog op het orgaiseren van de olympische winterspelen in Nederland maar voor die vier jaar daartussenin geeft die natuurlijk goed mogelijkheden voor MTB-routes en op lange termijn misschien een Megavalanche.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

sama schreef:
suravida schreef:Nederlandse routes moeten vooral meer afdalingen van 500hms of meer krijgen, dan kan ik die tenminste oefenen voor als ik naar de Alpen ga....En rockrolls, en rotsige switchbacks.
Verder mooi om te zien dat Yo Eddy zich als een volgende Bert L opwerpt. Ik kan niet wachten om te zien hoe gaaf Schoorl over 5 jaar is! (En tot die tijd vermaak ik mij meer dan uitstekend op de UHR)
Zeer goed verwoord, die gasten zetten zich altijd in voor het plezier van een ander, is het weer niet goed.

Ook jij begrijpt mijn vraag niet, ik heb ook 100en uren vrijwilligerswerk gedaan, het gaat niet om (on)dankbaarheid, het gaat erover waar we in NL naartoe willen met routes. Ja, UHR is een verbetering maar we zijn er nog lang niet. Ik heb Bert L. ooit gesproken hier in Schoorl (op bezoek bij SBB) en weet echt wel hoeveel hij heeft gelobby'd om dingen voor elkaar te krijgen. Maar ook Bert is geen 20 meer (sorry :winkie: ) en ik denk dat er onderschat wordt wat de jeugd (=de toekomst) fijn zou vinden qua routes die wij ze nalaten. Daar wil ik graag scherp op blijven.
Ik ben zelf 43 met 2 koters (2-5) een eigen bedrijf en nog een baan ernaast, steek mijn handen geregeld uit de mouwen en denk dat we met wat kritiek en meedenken verder komen dan met jaknikkers die de huidige status quo omarmen.

Ik merk dat mij ja/nee niet werkt op dit forum (niet verrassend :bier: ) vandaar mijn eigen reply hier...



JA!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mario070 schreef:Nee
Mario070 schreef:Ja

Een schizofreen is nooit alleen :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie