Whisky van de biker...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ultimateme schreef:Inderdaad. Die Glengrant is lekker en ook nog goed te betalen. Die Macallen was een cadeau, zou zelf geen fles kopen uit die prijscategorie. Hij is overigens wel heeeeeel lekker.
Ja tis jammer dat die heel lekkere flessen altijd zo duur zijn... maar dan blijft t ook wel exclusiever áls je er dan es van geniet.

Ps die glengrant kocht ik trouwens in Italië, ik schreef daarnet Frankrijk. Voor de volledigheid. ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Frankrijk is de sterke drank goedkoper, minder accijns dan in NL.
Dus als je er op vakantie bent...
Zal eens kijken wat het hier (Spanje) kost.
Omdat we een beetje op de ruimte in de verhuiswagen moesten letten heb ik in de aanloop naar de verhuizing de aangebroken flessen zo goed mogelijk leeggemaakt :bier:

Nu nog de keuken verbouwen.
(Of vinden jullie die tegeltjes mooi?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef:In Frankrijk is de sterke drank goedkoper, minder accijns dan in NL.
Dus als je er op vakantie bent...
Zal eens kijken wat het hier (Spanje) kost.
Omdat we een beetje op de ruimte in de verhuiswagen moesten letten heb ik in de aanloop naar de verhuizing de aangebroken flessen zo goed mogelijk leeggemaakt :bier:

Nu nog de keuken verbouwen.
(Of vinden jullie die tegeltjes mooi?)
Ja is idd goedkoper daar, Italië dus ook wel.

Hee dus jij woont in Spanje nu begrijp ik... Had ik ff gemist. Bevalt t goed?
Goeie reden om je voorraad te beperken door wat flessen leeg te maken voor de verhuizing. ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik kom wel eens in Aberdeen voor werk en de airport tax free daar had en heeft vaak een aanbieding, literflessen ook. Maar ook daar zijn de prijzen flink gestegen.

Ik mag graag een lekkere Single Malt innemen zaterdagavond laat meestal. En op onze jaarlijkse MTB buitenland trip met de Weekend Warriors gaat ook altijd een verzameling Malts mee. En dat is toch wel het summum. Prachtige trails, douchen, een eenvoudige doch voedzame maaltijd, en dan met de benen die nog na-tintelen met je makkers onder het genot van een "wee dram" napraten en de rit van morgen plannen.

Mijn huiswhiskies zijn Oban 14y en Balvenie Double Wood, beide met een persoonlijk verhaal. Er staan ook wissel-flessen bij, meestal een rokerige en altijd een "nieuwe" om te proeven. Momenteel een Talisker en een Hazelburn. Old favourites? Coal Ila 18y is echt een heerlijk zachte Islay, maar aan de prijs. En ik heb fijne herinneringen aan goed gezelschap en een paar mooie Distillers Editions

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja mooi verhaal Heckler, van die buitenland mtb trip; dat moet zeker genieten zijn met n ‘wee dram’ ...mooie term, die ik in Schotland ook veel hoorde. :-q
Waar de whisky trouwens niet echt goedkoop is...kocht ik daar n fles craigellachie 13 years omdat ik lokaal ook iets wilde kopen en we in de buurt van dat dorpje zaten, bleek hij thuis echt 15€goedkoper! :o ...maar goed, we hielpen de lokale middenstand er weer mee. ;)

Caol Ila is n mooie islay idd. Ik heb nu aan rokerig materiaal naast Ardbeg nog n Talisker staan maar die is nog niet open; die bewaar ik nog voor n echt gure herst- of winterdag. :bier:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zie deze topic pas voor het eerst en zal er graag even op inhaken!!!
Ben ook al jaren fervent whiskyliefhebber!!! Ben persoonijk vooral fan van peated whiskies en cask-strength...

Mijn voorraadje bestaat uit de volgende whiskies, favorieten eerst:

Aberlour A'bunadh batch no.22 Cask-strength
Glenlivet Nadurra 16yr Cask-strength
Laphroaigh 10yr Cask-strength
Laproaigh 10yr
Glenlivet 15yr French Oak reserve
Dun Beaghan vintage Glenallachie 13yr
Bruichladdich 12yr second edition
Glenmorangie Burgundy wood finish
Bowmore Mariner 15yr
Glen Garioch 15yr
Glenfiddich Caoran reserve
Glenlivet 12yr
Glenmorangie 10yr
Chivas Brothers the Century of Malts
Bowmore 12yr
Chivas Regal 18yr
Lochranza (Isle of Arran)
Dimple 15yr

Zo af en toe organiseren we met wat vrienden een eigen whisky-proeverij bij één van ons thuis en nemen we allemaal wat lekkers mee... Er staan nog wel wat flesjes op mijn verlanglijstje, maar moet van moeders de vrouw eerst maar eens wat van mijn voorraad gaan op maken!!! :tong :tong
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

pk-patty schreef:Zie deze topic pas voor het eerst en zal er graag even op inhaken!!!
Ben ook al jaren fervent whiskyliefhebber!!! Ben persoonijk vooral fan van peated whiskies en cask-strength...

Mijn voorraadje bestaat uit de volgende whiskies, favorieten eerst:

Aberlour A'bunadh batch no.22 Cask-strength
Glenlivet Nadurra 16yr Cask-strength
Laphroaigh 10yr Cask-strength
Laproaigh 10yr
Glenlivet 15yr French Oak reserve
Dun Beaghan vintage Glenallachie 13yr
Bruichladdich 12yr second edition
Glenmorangie Burgundy wood finish
Bowmore Mariner 15yr
Glen Garioch 15yr
Glenfiddich Caoran reserve
Glenlivet 12yr
Glenmorangie 10yr
Chivas Brothers the Century of Malts
Bowmore 12yr
Chivas Regal 18yr
Lochranza (Isle of Arran)
Dimple 15yr

Zo af en toe organiseren we met wat vrienden een eigen whisky-proeverij bij één van ons thuis en nemen we allemaal wat lekkers mee... Er staan nog wel wat flesjes op mijn verlanglijstje, maar moet van moeders de vrouw eerst maar eens wat van mijn voorraad gaan op maken!!! :tong :tong
Mooie verzameling heb je PK-patty! :-q

We zitten wel een beetje op dezelfde lijn qua smaken maar jij hebt dan weer net wat andere flessen dan ik; ook niet zo gek met die veelheid aan merken en kwaliteiten...zo kan je flink wat jaren zoet zijn om die állemaal te checken denk ik.

Ik had m'n topic al ff niet geraadpleegd en dacht laat ik weer eens een kijkje nemen en meteen de locale aanbiedingen site doorgeven...goeie deals daar altijd. Hun fysieke winkel, de Druiventuin, bezoek ik ook regelmatig; leuke lui met een enorme collectie en écht verstand van whisky.

Die vind je dus hier.

Niet als reclame maar gewoon als tip. Elke maand wel een paar mooie flessen met goeie korting. Hoewel die site voor jou nu dan misschien wat tricky is, gezien het feit dat je eerst wat moet gaan opmaken begrijp ik.. ;) Ik herken dat wel, moet dat eigenlijk nu van mezelf ook. Maar misschien dat ik voor de kerst mezelf nog één flesje kado doe. :D
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Waar kan ik het voordeligst Monkey Shoulder kopen ?
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Volgens onze grote vriend Google bij webshop Drankdozijn. 21,50 + verzendkosten = 27,50
Meer flessen bestellen zal logischerwijs je prijs per fles naar beneden brengen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tis alweer n tijdje geleden dat hier wat gepost werd en nu geeft de fameuze distilleerderij van The Balvenie mij weer n mooie gelegenheid: ze hebben onlangs weer 3 nieuwe expressies aan hun range toegevoegd, waarvan ik de meest betaalbare pas heb aangeschaft. ;) Het is de 12 years American Oak:

Afbeelding

Errug lekker mag ik wel zeggen! :-q

Hij is zachter en heeft meer vanille/caramel achtige tonen dan bv hun betaalbare classic de 12 years double wood die ook al lekker is, maar bij deze american oak zijn de vaten dubbel getoast; eerst in Kentucky (waar de vaten eerst Bourbon hebben bevat) en vervolgens nogmaals in Dufftown na overname door Balvenie zelf waardoor deze 12 years bijzonder zacht van smaak wordt - overigens toch al n kenmerk van dit merk kwaliteits single malt whisky. Het verschil met bv de double wood is dus dat deze geen eindrijping op sherryvaten krijgt maar alleen op ‘gewoon’ eiken rijpt. De afdronk is heerlijk lang en zoetig.

De andere expressies zijn Week of Peat die een turvig karakter heeft en nog n 27 jaar oude die vooral niet te betalen is (rond de 350 €). :D

Maar deze American oak is met 50€ nog te doen en voor liefhebbers van een hoge kwaliteit speyside whisky zeker n aanrader. :bier:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klinkt als een fijne whisky!

Bij mij zijn er laatste tijd vooral rokerige whisk(e)y's doorheen gegaan, Bowmore Legend/No1/12, Connemara, Laphroaig 10. Verder wat bourbon als Buffalo Trace/Jim Beam Black/Woodford Reserve.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

floris500 schreef: do 27 juni 2019, 08:26 Klinkt als een fijne whisky!

Bij mij zijn er laatste tijd vooral rokerige whisk(e)y's doorheen gegaan, Bowmore Legend/No1/12, Connemara, Laphroaig 10. Verder wat bourbon als Buffalo Trace/Jim Beam Black/Woodford Reserve.
Ik hou zeker ook van de rokerige varianten, van Bowmore bv vind ik de Tempest erg lekker (de nieuwe Balvenie Week of Peat 14 years die ik in de vorige post al noemde heb ik nog niet geproefd trouwens) maar in de zomermaanden drink ik die doorgaans toch wat minder; in de herfst en winter vind ik dat toch passender en beter smaken, als het buiten koud is en die rokerige whisky je doet denken aan haardvuur en dan lekker warm binnen zitten met zo'n goed glas... :)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wat een mooi topic! Whisky is een van de weinige sterke dranken die ik kan waarderen. Ik ben geen moeilijke whisky drinker. De wat jongere single malts uit Islay vind ik over het algemeen het lekkerst. Bowmore 12 is wel mijn favoriet, dus ik heb veel andere Bowmore's die allemaal duurder zijn geproefd maar kom toch weer uit bij 12 :-q
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Makkelijk schreef: do 27 juni 2019, 10:32 Wat een mooi topic! Whisky is een van de weinige sterke dranken die ik kan waarderen. Ik ben geen moeilijke whisky drinker. De wat jongere single malts uit Islay vind ik over het algemeen het lekkerst. Bowmore 12 is wel mijn favoriet, dus ik heb veel andere Bowmore's die allemaal duurder zijn geproefd maar kom toch weer uit bij 12 :-q
Ja tis alweer bijna 2 jaar geleden dat ik dit topic startte, destijds in navolging van bier vd biker en wat niet al van de biker... :D ...dus ik vond dat deze niet mocht ontbreken.

Grappig dat blijkbaar best veel MTB'ers de voorkeur hebben voor de wat rokerige varianten... kennelijk toch een ruig volkje, die bikers. :wink:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Wiel-Maat schreef: do 27 juni 2019, 11:03
Makkelijk schreef: do 27 juni 2019, 10:32 Wat een mooi topic! Whisky is een van de weinige sterke dranken die ik kan waarderen. Ik ben geen moeilijke whisky drinker. De wat jongere single malts uit Islay vind ik over het algemeen het lekkerst. Bowmore 12 is wel mijn favoriet, dus ik heb veel andere Bowmore's die allemaal duurder zijn geproefd maar kom toch weer uit bij 12 :-q
Ja tis alweer bijna 2 jaar geleden dat ik dit topic startte, destijds in navolging van bier vd biker en wat niet al van de biker... :D ...dus ik vond dat deze niet mocht ontbreken.

Grappig dat blijkbaar best veel MTB'ers de voorkeur hebben voor de wat rokerige varianten... kennelijk toch een ruig volkje, die bikers. :wink:
Laat ik dan wat tegengas geven. Ik geef de voorkeur aan de Speyside regio.
Favorieten:
- Cardhu special reserve
- Singleton of Dufftown 15
- Glenlivet 18
- Penderyn Madeira finish (wales)

Zat 2 weken geleden nog met mijn vader in de library van Glenlivet van de Founders Reserve 21 te genieten.
Afbeelding
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie