Whisky van de biker...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Elvander schreef:Hier mijn flesjes:
Afbeelding
Allemaal leeg? :bier:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Don't worry, alleen die 14jarige nadert de bodem ;)
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Elvander schreef:Don't worry, alleen die 14jarige nadert de bodem ;)
Moeten we ff helpen :roll:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Elvander schreef:Hier mijn flesjes:
Afbeelding
Nice, Elvander. Mooi gezelschap zo bijelkaar. En zo zie ik al 2 dezelfde als bij mij, die Glenfiddich 18 en aberlour 12 hoewel die laatste bij mij net gister op ging. ;) Die Balvenie die je hebt, is dat de double wood 12?

En je bewaart ze dus ook in koker...dat maakt voor mijn idee ook de drempel om er snel ff eentje te nemen altijd nét wat hoger. :winkie:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben geen echte kenner, maar met Schots bloed vind ik toch dat ik altijd een flesje moet hebben staan :-)
's avonds na het eten drink ik eigenlijk standaard één whisky'tje... stuk beter voor de gezondheid dan m'n standaard biertje (of 2, of...) van vroeger.
Ik rouleer meestal tussen Speyburn en Glenlivet Founder's Reserve. Qua prijs-smaakverhouding zeer goed te doen, vind ik. Laatst een Black Grouse gekregen, vond ik ook prima.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

BrianW schreef:Ik ben geen echte kenner, maar met Schots bloed vind ik toch dat ik altijd een flesje moet hebben staan :-)
's avonds na het eten drink ik eigenlijk standaard één whisky'tje... stuk beter voor de gezondheid dan m'n standaard biertje (of 2, of...) van vroeger.
Ik rouleer meestal tussen Speyburn en Glenlivet Founder's Reserve. Qua prijs-smaakverhouding zeer goed te doen, vind ik. Laatst een Black Grouse gekregen, vond ik ook prima.
Ja dat is wel een goed 'excuus' om whisky te drinken Brian, die Schotse afkomst! :D :bier:

Ik ken trouwens ook een Schot via de sportschool en die vind whisky echt niet te drinken...ja echt, die zijn er dus ook! :winkie:

O en Famous Grouse is als blended toch best een prima whisky; ik moet zeggen dat ik die black grouse niet ken maar ik kan me voorstellen dat dit een iets rokerige variant is, getuige de naam?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wiel-Maat schreef: Nice, Elvander. Mooi gezelschap zo bijelkaar. En zo zie ik al 2 dezelfde als bij mij, die Glenfiddich 18 en aberlour 12 hoewel die laatste bij mij net gister op ging. ;) Die Balvenie die je hebt, is dat de double wood 12?

En je bewaart ze dus ook in koker...dat maakt voor mijn idee ook de drempel om er snel ff eentje te nemen altijd nét wat hoger. :winkie:
De ene Aberlour 12 is een 0,7l double cask, de andere is een 1,0l sherry cask.
Onderaan staan nog een Laphroaig quarter cask, Finlaggan probeersel (ben er niet gek op), een Balvenie 12 doublewood (niet te duur en altijd goed) inderdaad, Artmore quarter cask en een Glenn Garioch founders reserve.

In koker vind ik gewoon mooier anders wordt het zo'n rommeltje ;)
Wat ik verschrikkelijk vind is Ardbeg, men wat een rommel ;) in mijn beleving volledig uit balans, ik noem het altijd aardbek :bier:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Wiel-Maat schreef:
O en Famous Grouse is als blended toch best een prima whisky; ik moet zeggen dat ik die black grouse niet ken maar ik kan me voorstellen dat dit een iets rokerige variant is, getuige de naam?
Inderdaad wat rokeriger. Net ff iets meer bijzonder dan een gewone FG, die ik overigens ook prima te zuipen vind.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Waarom valt mij deze nu pas op?
Ervaring uitwisselen helpt altijd.

Na een whisky-experience met vrienden, hebben we er allemaal iets overgehouden.
Af en toe nog steeds een avondje samen om weer te proeven van nieuwe whisky's.

Maar onderstaande staan bij mij in de kast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Grappig MadMax, zo had ik dat met het slaap topic dat al een tijdje bestond en mij pas vorige week opviel...daar zat ik dus ff te slapen. :winkie:

Die Glenfiddich 18, dat is qua speyside whiskies toch wel een van mijn favo's; chocolade en toffee romigheid, mmm :bier: (maar tasting notes blijven ook altijd wat persoonlijk natuurlijk, de ene smaakpapil is de andere niet). Ik ben ook bij Glenfiddich geweest vorige zomer en vond die in de proeverij daar toch ook het lekkerst. Ik heb tot nu toe 2 flessen daarvan gehad en omdat deze, zoals ook op de verpakking te zien is, in small batches wordt gemaakt in de zogeheten 'marrying tun' ben ik toch benieuwd of je dan tussen verschillende batches nog verschil zou kunnen proeven. Kan me niet meer herinneren hoe de eerste fles precies was, maar de 2e heb ik nog steeds op voorraad en daar geniet ik elk glas weer met volle teugen van. :-q

PS: ze hadden geen grotere afbeeldingen? :tong ;)
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Wiel-Maat schreef:PS: ze hadden geen grotere afbeeldingen? :tong ;)
Ware grote :roll: , krijgen we meer dorst van! :bier:
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoho, moet ik toch ff ingrijpen. Als we dan foto's plaatsen, dan wel in SYW-stijl he. Geen plaatjes van interwebs.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ook geen kenner, drink zo nu en dan weleens en heb bijna altijd wel wat staan. Geen verzameling want het is bij mij meestal op=nieuwe halen. Goed bevallen zijn mij Highland Park 12, Green Spot, Bushmills Black Bush en vast nog wel wat maar deze komen even boven. Verder staat er vaak ook wel bourbon, cognac en/of rum in de kast.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Kapitein Iglo schreef:Hoho, moet ik toch ff ingrijpen. Als we dan foto's plaatsen, dan wel in SYW-stijl he. Geen plaatjes van interwebs.
Zal thuis een foto maken van de flessen in een donkere kast :roll: :D
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maakt mij niet uit. Zo zijn de regels zoals ik ze net heb verzonnen :).

Mocht je flitslicht gebruiken: laat de whisky niet schrikken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie