Whisky van de biker...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 juni 2019, 12:26 Ja, zo doe ik het nu.
Ik kijk wat er te koop is, zoek er de recenties bij en maak een keuze. Soort educated guess.
Omdat de accijns hier lager is, is de gok ook iets minder kostbaar dan in NL.
Tot nu toe niet slecht gegokt, hoewel ik niet verwacht echte pareltjes te vinden in de Carrefour, Consum en Mercadonna.
Nu ook een beetje komkommertijd, rond de Kerst is het aanbod stukken beter. (survival modus)
Ja dat is n voordeel met die lagere accijns...want jij zit in Spanje toch? Heb je daar nog zoiets als n slijter dan, of ben je aangewezen op de supermarkt ketens die je noemde? Dat zou idd wel beperkt zijn.

Enne...survival modus :lol: dat klinkt als n serieus (luxe)probleem... :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog geen slijter kunnen vinden. De grote supermarkten hebben best wel een groot assortiment, maar het aanbod wisselt nogal eens.
Dus toeslaan als er iets leuks tussen staat.

Nu is het vooral gin wat de klok slaat.
Maar die mik je door de tonic en wat mij betreft is het al snel goed. Maar blijkbaar bestaat er een echte gin cultuur en is er voor iedere gelegenheid een andere gin.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: za 29 juni 2019, 14:09 Nog geen slijter kunnen vinden. De grote supermarkten hebben best wel een groot assortiment, maar het aanbod wisselt nogal eens.
Dus toeslaan als er iets leuks tussen staat.

Nu is het vooral gin wat de klok slaat.
Maar die mik je door de tonic en wat mij betreft is het al snel goed. Maar blijkbaar bestaat er een echte gin cultuur en is er voor iedere gelegenheid een andere gin.
Mwah. Gin. Ik vind dat geen zuipen. Of je op jeneverbessen zit te kauwen. :lol:

Toch wel apart dat t aanbod zo wisselt dan. Die Spanjolen vinden whisky dan niet interessant ofzo, dat ze t aanbod niet op peil houden? Je zou zeggen dat ze met de sherryvaten export voor de whiskyhandel toch n bepaalde affiniteit voor whisky ontwikkelden, maar dat is misschien een verkeerde veronderstelling... 8)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Gisteren aan de whisky gezeten en vandaag een rondje LV gefietst. Geen goeie combi kan ik je vertellen :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Sabai schreef: zo 30 juni 2019, 13:10 Gisteren aan de whisky gezeten en vandaag een rondje LV gefietst. Geen goeie combi kan ik je vertellen :D
:lol: ... dat hangt er op zich nog vanaf hoe diep je in t whiskyglas hebt gekeken, maar aan jouw post te zien was dat in dit geval vrij diep! :winkie:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

En als het op is, alles recyclen

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi gevonden Jan, maar Buffalo Trace, da's whisky uit Frankfurt Kentucky :~
Past natuurlijk wel bij Niner ;) en stukken veiliger dan dit !


Wiel-Maat schreef: za 29 juni 2019, 23:28 ...
Mwah. Gin. Ik vind dat geen zuipen. Of je op jeneverbessen zit te kauwen. :lol:

Toch wel apart dat t aanbod zo wisselt dan. Die Spanjolen vinden whisky dan niet interessant ofzo, dat ze t aanbod niet op peil houden? Je zou zeggen dat ze met de sherryvaten export voor de whiskyhandel toch n bepaalde affiniteit voor whisky ontwikkelden, maar dat is misschien een verkeerde veronderstelling... 8)
De temperaturen in de zomer lenen zich nu eenmaal beter voor gin-tonic dan voor een lekker glas whisky.
Denk dat het zo simpel is.
Maar idd wel vervelend dat het aanbod telkens wisselt en je niet een 2e fles kunt kopen van een whisky die goed in de smaak viel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 1 juli 2019, 01:43 Mooi gevonden Jan, maar Buffalo Trace, da's whisky uit Frankfurt Kentucky :~
Past natuurlijk wel bij Niner ;) en stukken veiliger dan dit !


Wiel-Maat schreef: za 29 juni 2019, 23:28 ...
Mwah. Gin. Ik vind dat geen zuipen. Of je op jeneverbessen zit te kauwen. :lol:

Toch wel apart dat t aanbod zo wisselt dan. Die Spanjolen vinden whisky dan niet interessant ofzo, dat ze t aanbod niet op peil houden? Je zou zeggen dat ze met de sherryvaten export voor de whiskyhandel toch n bepaalde affiniteit voor whisky ontwikkelden, maar dat is misschien een verkeerde veronderstelling... 8)
De temperaturen in de zomer lenen zich nu eenmaal beter voor gin-tonic dan voor een lekker glas whisky.
Denk dat het zo simpel is.
Maar idd wel vervelend dat het aanbod telkens wisselt en je niet een 2e fles kunt kopen van een whisky die goed in de smaak viel.
Tja TSTM, whiskey uit Amerika (ja dan met de ' e' erin) is ook whisky. Of het te drinken is, da's een ander verhaal...en ook een kwestie van smaeck. :wink:

En idd is gintonic meer een zomerdrankje (en sowieso ineens heel trendy ofzo...) maar ik kan toch nog steeds wel genieten van een goeie single malt op een zomeravond hoor. :bier:

Jammer van dat aanbod idd; en bestellen vanuit NL loont voor jou wrs dan niet de moeite met het oog op verzendkosten...? :roll:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Persoonlijk houd ik wel van een lekkere bourbon ook, van het weekend de Woodford Reserve maar eens op gemaakt :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

leuk topic dit, ik ben ook wel een liefhebber alleen de laatste tijd drink ik het veel minder (kan er minder goed tegen) met als gevolg dat mijn collectie lekker in stand blijft thuis haha.

Ik zat bij die foto's van Jan the Man als een malloot te zoeken naar een whisky fles of zo op de achtergrond. Pas na een halve minuut zag ik die doppen :roll:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik dacht eerst dat het ging om dat gele stickertje op de linker vorkpoot :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

:bier: lekker hoor, nu buiten als het even afgekoeld is :-D Veel geproefd en in huis gehad maar vind The glenlivet founders reserve eigenlijk steeds weer de lekkerste.... niet een heel bijzondere whisky, maar kan er ook niets aan doen dat die steeds favoriet is :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Victor1977 schreef: ma 1 juli 2019, 16:01 leuk topic dit, ik ben ook wel een liefhebber alleen de laatste tijd drink ik het veel minder (kan er minder goed tegen) met als gevolg dat mijn collectie lekker in stand blijft thuis haha.

Ik zat bij die foto's van Jan the Man als een malloot te zoeken naar een whisky fles of zo op de achtergrond. Pas na een halve minuut zag ik die doppen :roll:
Ja ik heb ook zo’n periode gehad van minder whisky drinken. Maar sinds n maand ofzo zit ik er weer goed in. :D
Maar dan alleen in t weekend zoals ik altijd al deed dus dat valt best mee. En dan ook geen grote hoeveelheid maar 1 of hoogstens 2 glazen in de avond.

Ik moest ook ff kijken wat de whisky link was in die post van Jan idd maar t was dat TSTM n hint gaf in zn post dat ik t zag ;)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

floris500 schreef: ma 1 juli 2019, 11:41 Persoonlijk houd ik wel van een lekkere bourbon ook, van het weekend de Woodford Reserve maar eens op gemaakt :winkie:
Bourbon is niet echt mn ding maar ook niet vies ofzo...n goeie kan best ok zijn. En bovendien: smaken verschillen. 8)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

One Only schreef: ma 1 juli 2019, 22:03 :bier: lekker hoor, nu buiten als het even afgekoeld is :-D Veel geproefd en in huis gehad maar vind The glenlivet founders reserve eigenlijk steeds weer de lekkerste.... niet een heel bijzondere whisky, maar kan er ook niets aan doen dat die steeds favoriet is :winkie:
Prima toch? Ook n redelijk betaalbare nog dus dat scheelt ook weer. :bier:
Plaats reactie