Ik heb een idee voor een Mtb show op youtube

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

PaganiProductions schreef: zo 2 juni 2019, 09:33 Dat kan altijd nog dat is beter stuk beter dan mijn oude cam.
Heb hier geen 300 euro liggen.
Misschien hier een crowdfunding starten?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cervus schreef: ma 3 juni 2019, 14:36
PaganiProductions schreef: zo 2 juni 2019, 09:33 Dat kan altijd nog dat is beter stuk beter dan mijn oude cam.
Heb hier geen 300 euro liggen.
Misschien hier een crowdfunding starten?
"Help PaganiProductions aan een goede camera"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waar heb je je camera gemonteerd? Perspectief is, eh, nogal apart zo...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

lijkt gewoon een chest mount toch? alleen met een iets bredere kijkhoek dan je/we wellicht gewend zijn van GoPro
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb nog nooit mijn knieen boven mijn camera op de chestmount uit zien komen. Wellicht dat de chestmount van Pagani dan ook wat te los en laag zit. Verklaart ook het enorme geklapper van het beeld. Of ik heb de camera nooit aanstaan als ik zit te trappen, dat zou ook kunnen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

zou ook kunnen dat het model van die cam niet heel geschikt is voor een (losse) chestmount, want het klappert inderdaad wel heftig.
die shimano cam zijn een stuk langer dan een go pro (of vergelijkbaar model in de vorm van een klein foto toestel zeg maar).
(als het deze is tenminste)
Afbeelding
als je deze zonder een fatsoenlijke backplate aan je borst hangt heb je natuurlijk een behoorlijke hefboom.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

suravida schreef: ma 3 juni 2019, 15:46 Ik heb nog nooit mijn knieen boven mijn camera op de chestmount uit zien komen. Wellicht dat de chestmount van Pagani dan ook wat te los en laag zit. Verklaart ook het enorme geklapper van het beeld. Of ik heb de camera nooit aanstaan als ik zit te trappen, dat zou ook kunnen.
Hij zit nogal laag en los zo te zien ja.
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 3 juni 2019, 15:52 zou ook kunnen dat het model van die cam niet heel geschikt is voor een (losse) chestmount, want het klappert inderdaad wel heftig.
die shimano cam zijn een stuk langer dan een go pro (of vergelijkbaar model in de vorm van een klein foto toestel zeg maar).
(als het deze is tenminste)
Afbeelding
als je deze zonder een fatsoenlijke backplate aan je borst hangt heb je natuurlijk een behoorlijke hefboom.
Dit is de base setting zoals hij uit de doos kwam waarschijnlijk kan ik met software van shimano de camera nog wat beter tweaken.
PaganiProductions

PaganiProductions schreef: ma 3 juni 2019, 19:32
Prulleman schreef: ma 3 juni 2019, 15:52 zou ook kunnen dat het model van die cam niet heel geschikt is voor een (losse) chestmount, want het klappert inderdaad wel heftig.
die shimano cam zijn een stuk langer dan een go pro (of vergelijkbaar model in de vorm van een klein foto toestel zeg maar).
(als het deze is tenminste)
Afbeelding
als je deze zonder een fatsoenlijke backplate aan je borst hangt heb je natuurlijk een behoorlijke hefboom.
Dit is de base setting zoals hij uit de doos kwam waarschijnlijk kan ik met software van shimano de camera nog wat beter tweaken.
Het is het oude type.
http://www.shimano-sportcamera.com/en/datalink.html
http://www.shimano-sportcamera.com/en/performance.html
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De kwaliteit van de beelden is precies wat ik verwachtte.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Specifieke model en settings maakt niet veel uit.. het gaat om de (lange) vorm, als je em aan een chestmount hangt, dan zal deze door zijn lengte, en teveel gewicht en lengte vanaf het mounting punt meer klapperen dan een kort model als een gopro. Bij deze moet je er dus voor zorgen dat je chest mount een grote plaat heeft tegen je borst om deze beweging te minimaliseren
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 3 juni 2019, 20:00 Specifieke model en settings maakt niet veel uit.. het gaat om de (lange) vorm, als je em aan een chestmount hangt, dan zal deze door zijn lengte, en teveel gewicht en lengte vanaf het mounting punt meer klapperen dan een kort model als een gopro. Bij deze moet je er dus voor zorgen dat je chest mount een grote plaat heeft tegen je borst om deze beweging te minimaliseren
Zal eens een fatsoenlijk harness gaan kopen.
Deze https://www.bol.com/nl/p/gopro-chest-mo ... oductTitle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Daar gaan we weer...
Zoals ik ooit een Strava segment tijdens m'n rit zag staan "op naar Jan en hopen op het beste"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik zou eerder voor zoiets gaan:
https://www.coolblue.nl/product/816190/ ... T0EALw_wcB

Dus met een grote plaat voor meer stabiliteit.

Ik heb geen ervaring met deze en misschien zijn er vele betere, maar die in jou link gaat geen beter beeld opleveren, wat het stuk wat achter de straps zit bied geen ondersteuning tegen het gewicht en de hefboom van je lange action cam.

(Deze vorm van is gewoon minder handig voor een chest mount, en de chest mount uit jou link is minder geschikt voor ruwe actie, de combinatie is dus dubbel ruk)

Er zijn verschillende manieren om stabieler beeld te krijgen, maar die kosten allemaal geld:
- hero 7 met fatsoenlijke stabilisatie
- stabielere chestmount
- gimbal

Goedkoopste van deze is een goede chest mount, maar daarbij is het ook maar de vraag of het helpt.. geld overigens ook voor de andere opties, een gimbal op een gare mount gaat ook geen perfect beeld opleveren
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou die Shimano gewoon op mijn helm zetten!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten