Geld overmaken waar je bij staat bij verkoop fiets?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Hallo,

Ik ben van plan in het weekend een van mijn fietsen te verkopen. Nou stelde de kopende partij voor om het geld ter plekke aan mij te overschrijven waar ik op toe kijk (bij hem thuis op zijn computer/telefoon). Dit omdat hij het niet prettig vind om met een dergelijk groot bedrag rond te lopen.

Persoonlijk niet heel happig op, zeker omdat het van een Belgse rekening afkomt en het dus een aantal dagen duurt voor het binnen is (omdat we in het weekend afspreken en dit naar mijn weten in het weekend nooit wordt overgeboekt door de banken).

Nou is mijn vraag; Is het voor de koper mogelijk zijn overboeking te annuleren/terugdraaien wanneer ik vertrokken ben en de fiets 'verkocht' bij hem achterlaat?
Laatst gewijzigd door George op vr 30 juni 2017, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Alleen als ik dit direct op mijn eigen rekening kon zien zou ik daar mee accoord gaan, als het tenminste van een normale bank afkomt.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

ik zou het sowieso nooit zo doen bij onbekenden... verder weet ik het antwoord op je vraag ook niet ;)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou het niet doen. En omdat het blijkbaar bij hem thuis is, hoeft hij er ook niet lang mee rond te lopen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik las vorige week een verhaal waarbij iemand een nep bankieren app gebruikte om het geld over te maken. Liet dus vervolgens aan de verkoper zien dat het geld (zogenaamd dus) van zijn rekening was geschreven, maar het kwam nooit aan....
Dit lijkt me een prima geval om samen naar de pinautomaat te rijden en het cash mee te krijgen. Digitaal vertrouw ik niet totdat ik het op mijn eigen rekening zie staan.

edit: Mocht je het tóch digitaal willen doen, laat hem het dan op een apparaat doen van jou, waarbij jij de naam van de website intikt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Cash is king. Is en blijft voor mij nog altijd de enige manier voor koop en verkoop.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Via Tikkie of bijv. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Op die manier voldoe je aan zijn vraag en bepaal jij zelf de voorwaarden en kun je checken of betaald is.

Edit: en zorg dat je met z’n tweeën bent. Waarbij, bij voorkeur, liefst minimaal een van de 2 groter is dan 1m90 en/of zichtbare tattoos heeft. :tong
Laatst gewijzigd door doezel op do 29 juni 2017, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vaag verhaal van de koper. Bij hem thuis dus wat is het probleem om met cash te betalen. Graag met cash of helemaal niet zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

doezel schreef:Via Tikkie of bij. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Op die manier voldoe je aan zijn vraag en bepaal jij zelf de voorwaarden en kun je checken of betaald is.
Maar kan dat ook bij een buitenlandse rekening? Binnenlands werkt het idd prima.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Bij een buitenlandse rekening weet ik niet. Maar in dat geval zou ik ook voor cash gaan.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Dice Oldskool schreef:
doezel schreef:Via Tikkie of bij. via de ING bankieren app kun je een betaalverzoek sturen naar iemand via messenger, whatsapp, sms of whatever. De betalende partij kan dan via ideal betalen en je krijgt op je gsm een bevestiging dat er betaald is. Je kunt dit thuis even checken hoe dat werkt door bijv. 1 euro te laten betalen door een bekende.

Op die manier voldoe je aan zijn vraag en bepaal jij zelf de voorwaarden en kun je checken of betaald is.
Maar kan dat ook bij een buitenlandse rekening? Binnenlands werkt het idd prima.
@Doezel, bedankt voor de tip. Alleen werkt Tikkie via Ideal en dat werkt (zoals @DiceOldskool uit) uitsluitend met nederlandse banken naar mijn weten.

@De rest; Bedankt mannen (en mogelijk vrouwen :P ), jullie hebben mijn gevoel wel bevestigd denk ik zo.
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Heb het vorig jaar een keer gedaan met mn racefiets, eerst de koper gegoogled, voelde vertrouwd en met gelijke rekening stond het er bij mij direct op.

Maar in geval buitenlandse rekening, weekend, duurt lang. Stel hem voor het geld een paar dagen eerder over te maken voordat je hem over gaat dragen zodat het al op je rekening staat....

Of gewoon cash, wat is het probleem. Vertrouw je het niet dan gewoon een andere koper zoeken
Shit happens
Plaats reactie