Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Na de mtb marathon van amerongen lag er nagenoeg niks langs het parkoers had wrs allemaal in een boterham zakje gepast, volgens mij zijn er ook geen linten en borden blijven hangen.

Rond de mcdrive waar ik ff wat calorien ging halen was het wel echt een teringbende. oh en tegenwoordig langs de eem is tegenwoordig ook een mooie plek om je troep na het zwemmen achter te laten.

Ik denk dat als je objectief bent je zult zien dat juist bij mtb wedstrijden opvallend weinig afval achtergelaten wordt
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hoeven de wereld niet te verbeteren of te veranderen. We hoeven alleen op onszelf c.q. elkaar te letten. "Hunnie zijn veel erger, hunnie doen het ook, ik hoef pas wat te doen als nadat hunnie ook wat gedaan hebben" helpt ons niet verder.

Driewerf hulde dat er na de MTB-cyclo in Amerongen niets in het bos is achtergebleven en zelfs niets gevonden is. Als MTB-ers gebruiken we de natuur als 'decor' voor ons 'toneel'. Laten wij er goed voor zorgen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

PaganiProductions schreef: Maar hier op de meinweg staan niet overal prullenbakken.
Even uit z'n verband gerukt… Als je het mee kan nemen, kan je het ook mee terugnemen.


Verder hulde dat het bij Amerongen zo schoon was na de wedstrijd!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb die vraag over waarom er geen prullenbakken staan aan meerdere terreineigenaren gesteld. Er komen meerdere antwoorden: prullenbakken kosten handenvol geld aan de mensen die de rommel niet maken, nl. de eigenaren. Ze moeten beheerd, onderhouden en geleegd worden. Net als elke bankje en bordje moet het geregistreerd worden in het Geografisch Informatie Systeem. Echt waar. En het zijn magneten voor troep.

Mensen werpen de rommel ongeveer in de richting van de prullenbak en dan is het wat hen betreft verder wel goed.

Door geen prullenbakken te plaatsen worden kosten vermeden. En hopelijk neemt iedereen mee naar huis wat hij toch al bij zich had.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Snap sws niet waarom je je verpakkingen niet gewoon even in je zak kan steken?
Weegt na gebruik minder dan voor..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bij de cyclo lag inderdaad alleen de eerste 50 mtr van het parcours bezaaid met verpakkingen etc.
Dan vraag je je toch af: Waarom niet ook bij een vergelijkbaar evenement als Montferland?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De eerste 50 meter heeft de naam.... dropzone :-D :wink: maar nu na deze pittige discussie ben ik mijn start nummers en deelname kaarten gaan tellen en het zijn er 21 totaal, dit in 23 maanden en 23 maanden is ook niet een historische verleden....maar wat wel zo is, is dat wat hier beweerd word, ben ik in een kleine 17000 km nog niet tegen gekomen....dus naar mijn idee houden wij het met z'n allen toch redelijk schoon lijkt mij :-D :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Magic ed schreef:
PaganiProductions schreef: Maar hier op de meinweg staan niet overal prullenbakken.
Even uit z'n verband gerukt… Als je het mee kan nemen, kan je het ook mee terugnemen.


Verder hulde dat het bij Amerongen zo schoon was na de wedstrijd!
Als ik plastic dingen mij heb neem ik die mee naar huis.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie