Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ik gooi zelf ook nooit wat weg onderweg, ben ooit héél lang geleden blijkbaar erg ouderwets opgevoedt met het idee dat je nooit iets in de natuur achterlaat wat er niet hoort. Ik kan het dan ook echt niet begrijpen dat iemand zo z'n gelverpakking ofzo neerpleurt tijdens het rijden :(
Tuurlijk kan je altijd perongeluk wat verliezen maar wat Tina ondrrweg tegen is gekomen slaat natuurlijk nergens op.. :roll:

Thumbs up dus voor Tina :-q goed werk!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ertje schreef:Ik gooi zelf ook nooit wat weg onderweg, ben ooit héél lang geleden blijkbaar erg ouderwets opgevoedt met het idee dat je nooit iets in de natuur achterlaat wat er niet hoort. Ik kan het dan ook echt niet begrijpen dat iemand zo z'n gelverpakking ofzo neerpleurt tijdens het rijden :(
Tuurlijk kan je altijd perongeluk wat verliezen maar wat Tina ondrrweg tegen is gekomen slaat natuurlijk nergens op.. :roll:

Thumbs up dus voor Tina :-q goed werk!
+1
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik zou niet alleen de organisator op Twitter en Facebook opzoeken, maar ook de producenten.

En verder inderdaad gewoon je eigen zooi opruimen. Als wij gaan wandelen in de bos neem ik vaak ook een plastic tas mee om de zooi van andere mensen op te ruimen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hulde aan Tina! Inderdaad op alle media plaatsen en laten delen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

TaurineR schreef:In Duitsland heb je aangeduide 'bevoorradingszones' waar je die dingen op de grond mag droppen, en het valt me op dat iedereen dit goed respecteert.
Wie weleens 's nachts om vier uur een Duitser op een verlaten kruispunt voor een rood stoplicht heeft zien wachten, beseft dat dat grotendeels een (volks)mentaliteitsverschil is.

Zelfde reden waarom wij in Nederland die levensgevaarlijke paaltjes midden op fietspaden schijnen te moeten hebben.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

TinaToertocht schreef:Energieverpakkingen niet in de natuur
Helemaal mee eens, goed punt en dus hard aanpakken.

Overigens zie ik dit ook als een vorm van energieverpakking maar die ben ik nog niet tussen het zwerfafval tegengekomen;
Afbeelding

Zal je maar gebeuren in het bos tijdens code rood voor brandgevaar;
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

https://twitter.com/search?f=tweets&ver ... d&src=typd
Op twitter actief geweest om wat bewustwording te kweken.

Wat ook een vreemd fenomeen is; Heymans was verantwoordelijk voor de hekken en dergelijke. Hebben ze tie wraps bij gebruikt, en bij het opruimen zijn die losgesneden en dat laten ze dus gewoon op de grond liggen.

Vanmorgen regent het hier behoorlijk. Alles spoelt nu weg, komt onder het zand terecht, of bladeren. Ik heb gisteren ook nog gelverpakkingen uit de paardenwei gevist (Camphuysenweg), waar paarden in lopen, die zijn gek op zoetigheid en lopen straks met een gelverpakking in de maag. Lekker, een paard met koliek, duur geintje, die dierenartskosten...of een dood paard. Die reeën die op de Peeskesbult oversteken zullen het ook heerlijk vinden, zo'n zoet gelletje.

Het gekke is dat er van niemand reactie komt; burgemeester niet, wethouder niet, niemand niet. Alleen van één van de wielerploegen, dat zij een gelmerk gebruiken wat milieuvriendelijk is.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Je zou spreektijd aan kunnen vragen bij een gemeenteraadsvergadering.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

TinaToertocht schreef:dat zij een gelmerk gebruiken wat milieuvriendelijk is.
Ook al zoiets vreemds. Een verpakking bedenken met het doel om zo in het bos te kunnen pleuren? Of dat juist kopen met het voordeel in gedachten dat je dat gewoon overal mag laten vallen. Omgekeerde wereld.
Dat zo'n verpakking milieuvriendelijk is, is goed maar er moet een knop om in die bovenkamer.
Ben jaren geleden uit puur sjagrijn in Amerongen een klein kwartiertje aan het rapen geweest, op de parkeerplaats aan de bergweg.
Nota bene; die rotzooi oprapen om dat vervolgens 25m verderop :~ in de ruim voldoende aanwezige afvalbakken :~ te dumpen.
Moet wel zeggen dat het de laatste jaren op UH beduidend minder erg is.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

+1 voor Tina en alle anderen die hun afval gewoon bij zich houden later weggooien.

Ik hoefde er echt niet aan te denken vroeger om iets zomaar weg te gooien, weet ik nog. En zo voed ik mijn kinderen ook op.

Een betere wereld begint bij jezelf.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

TinaToertocht schreef:Wat ook een vreemd fenomeen is; Heymans was verantwoordelijk voor de hekken en dergelijke. Hebben ze tie wraps bij gebruikt, en bij het opruimen zijn die losgesneden en dat laten ze dus gewoon op de grond liggen.
Aangifte doen van milieudelict.
Vorsprung durch Pedantik.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Vandaag weer een kilometertje of vier opgeruimd van het NK Wielrennen. De Peeskesbult lag vol met die troep!Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Plaats reactie