Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef:
TinaToertocht schreef:Heb je geen leven ofzo? Dat jij de dringende behoefte voelt om mij tegengas te geven? Ik doe tenminste iets nuttigs...troep van een ander opruimen...heb jij de laatste tijd nog iets voor de maatschappij gedaan? 8) :bier:
Heel erg nuttig vind ik je niet....omdat jij de niet rommel makers mee wil laten betalen...betaal jij ook de boetes van je buren....ik denk van niet, dus waarom zou ik dat dan wel moeten doen.
Stop jij nu eens met dom doen... :roll: (Nee, ik ga 'm niet uitleggen, geef wel een hint: samenleving.).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef:
Lars TB schreef:Want? Wat doet ze fout?
Dat ze het beste voor heeft met de natuur daar twijfel ik niet aan maar je kunt het ook gaan overdrijven en als een soort milieu-extremist door het leven te gaan. Je kunt je steentje bijdragen maar ook hierin doordraven.
Gezien dat het probleem niet opgelost wordt, sterker nog, in het algemeen steeds erger wordt (mede doordat dit soort 'rommel' steeds meer beschikbaar komt) kan het geen kwaad wat bewustzijn in de hoofden van mensen te 'rammen'.

Voordat je Tina weg zet als 'fanaat' zou het geen kwaad kunnen even wat dieper in diverse onderwerpen te duiken.

Daarbij is dit maatschappelijk wel gewenst (tenzij je van de Italiaanse maffia bent, die verdienen aan troep) en is het dus eigenlijk dom om hier tegen te 'protesteren'.


Het zou dus goed zijn als jij je negatieve energie juist ook richt op de veroorzakers van het probleem (en dan kan Tina ook weer terug naar haar leven!).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

@Lars: Ik kan het zeer waarderen dat jij mij wel snapt! :D

En wie mij ook gelijk begreep was de heer T van de gemeente Berkelland, gezien zijn (vlotte) reactie:

Beste Martine,
 
Bedankt voor de suggestie. Er zouden meer mensen zoals u moeten zijn.
 
Ik stuur het door naar de vergunningverleners, zodat ze het op kunnen nemen in de vergunningvoorschriften (als dat al niet het geval is) en zoals u zegt; het parcours moet achteraf schoon opgeleverd worden en daarom gecontroleerd door één van onze BOA’s.
 
Met vriendelijke groet,
 
R T

Kijk, daar kan ik wat mee! :-q
 
 
Laatst gewijzigd door TinaToertocht op ma 25 juni 2018, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

goed bezig!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik vind het heel goed wat Tina doet. :-q

Maar ik ben ook van mening dat het met deze aarde alleen maar slechter gaat worden met onze overbevolking, de plastic soep in de zee, onze vleesconsumptie en het gevlieg van hot naar her wat dan ook nog eens een keer geen drol kost.
Mijn tijd gaat het wel duren maar ik denk dat er grote problemen gaan komen over pakweg een 100 of 200 jaar. Dat heeft met onze mentaliteit te maken maar ook met overheden die moeten vooruitzien. Maar die overheid moet wel door ons gekozen worden en als wij het niet belangrijk vinden.....

Vandaar mijn onderschrift.
"This species has amused itself to death"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Goed om te horen dat je inspanningen effect hebben Tina! Hopelijk wordt dit snel het nieuwe normaal.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heel goed! Hopelijk worden organisaties dan wat meer gedwongen om toezicht te houden op de deelnemers en ze bij overtreding gelijk overgaan tot uitsluiting.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

awinkel schreef:Heel goed! Hopelijk worden organisaties dan wat meer gedwongen om toezicht te houden op de deelnemers en ze bij overtreding gelijk overgaan tot uitsluiting.
Gewoon het inschrijfgeld fors verhogen, die mensen die aan het einde opruimen moeten tenslotte ook worden betaald.

Ik vind het een nobel streven. Ik neem mijn rommel altijd keurig mee maar ik zeg ook dat ik de rommel van een ander niet ga meenemen.

Laatst in de Giro zag ik een renner door het beeld flitsen die zijn verpakking van zijn gelletje keurig in zijn jersey stak (een renner van Scott-Michelton volgens mij). Toen hoopte ik ineens dat dat het beleid van de ploeg was...om later toch te zien dat een andere renner van dat team zijn rommel gewoon weggooide.... Beetje jammer en geen goed signaal. Volgens mij is het ook een, onafgesproken?, regel dat bidons alleen worden weggegooid waar fans staan toch? Die pikken dat soort spul als souvenier dan wel op. Maar een gelverpakking neemt natuurlijk geen fan mee... :-?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als je het inschrijfgeld fors verhoogd, dan bestaat de mogelijkheid dat je mensen met een kleinere beurs uitsluit van de evenementen.
Iets als de Drenthe200 en Bartje200 kost aardig wat geld. Ik ken een aantal mensen die vanwege die kosten (en bijkomende kosten zoals hotel, reiskosten e.d.) daarom nu al niet mee kunnen doen.
Het zou jammer zijn als alle evenementen fors duurder zouden worden.
Je moet de mensen aanpakken die er een zooitje van maken. Dus diskwalificatie, boete e.d.
Een boete kost 140 euro...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Veel waardering voor de TinaToertochtkampanje.
Heel mooi dat de eerste reactie van die beste meneer T (AVG?) bovendien precies dat oplevert waarover je die nacht daarvoor droomde.

Toch even een kanttekening plaatsen.
Hoewel ik meen dat ook ik je 'snap', roept het volgende zinnetje bij mij toch wel een dubbel gevoel op. Als dat maar goed gaat;
TinaToertocht schreef:Verder ben ik nu zo ver dat er naar iedere gemeente in Nederland een brief gaat (met foto's), over het afval wat veroorzaakt wordt door wielerwedstrijden, met het advies dit heel goed vast te leggen in hun vergunning verstrekking aan organisatoren, en zeker ook na afloop controles te houden.
Benieuwd of al die ambtenaren de inspanning op kunnen brengen om jou straks te gaan snappen.
Doet een actie van dit caliber niet een schepje bovenop het imago dat 'wij' al hebben?
We worden gedoogd, onze aanwezigheid getolereerd, willen we dan wel zo graag BOA's in het bos en de publiciteit die daar tot overmaat van ramp bij kan komen?
Stukje eigenbelang in de gaten houden bedoel ik, ben ik dan een bike-egoïst of is het toch iets wat je zou moeten meenemen in de wijze waarop je actie gaat voeren tegen die @$^% toertocht en wedstrijd MTB 'ers?

Ik denk van wel.

Privé dingetje als voorbeeld hoe ik dit bedoel. Aantal jaren geleden;
Buurman, model bulldozer, had de gewoonte om vrijwel dagelijks 's avonds even zijn bedrijfsverpakkingsmateriaal (plastic, piepschuim en karton) in een brandton te pleuren en in de fik te steken (buitengebied).
Regelmatig mocht ik op een warme avond lekker buiten in de rook plaatsnemen. Geduld JW, geduld.
En dan is de maat vol, wat doe je dan in zo'n geval. Polizei inschakelen? Zwaar geschut waarbij hij 100% zeker kan rekenen op een passende beloning?
Je kunt wel raden wat er gebeurd als ik een paar jaar later een vergunningsaanvraag indien voor een schuur die ik dicht bij de perceelgrens wil bouwen.
Of ga je eerst eens persoonlijk met zo'n dominante pitbull in gesprek?
Als dat niet helpt, wat dan; toch maar Hermandad consulten? Of kun je misschien eerst nog wat met andere buren iets ondernemen alvorens je een napalmbom op dat perceel van die buurman gooit?

Ben toch een beetje bang dat je eigen glazen ingooit. Naast milieubelangen zijn er ook eigenbelangen of mag ik dat niet hardop zeggen.
Er zijn soms van die partijen die je, ondanks het punt dat je absoluut hebt, misschien niet al teveel wilt laten inzoomen op wij mountainbikers.
Maar misschien zit ik er faliekant naast.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik begrijp je volledig en kan dit soort goed onderbouwde kritiek prima verwerken en ook waarderen.

En die overwegingen heb ik ook zeker door mijn hoofd laten gaan (want helemaal blond ben ik ook niet) maar ik vind dan uiteindelijk dat de natuur voor de biker gaat.

Wat die gemeenten met mijn verzoek doen om scherp te zijn op dit fenomeen 'smijt de troep maar van je af', dat is aan hun, en ja, dat kan gevolgen hebben in de toekomst die we liever niet hadden willen hebben 'als mountainbikers' maar misschien wel als mens....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wellicht kan je i.p.v. het hebben over racefietsers/mountainbiken het omschrijven als algemene evenementen?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik het over wielerwedstrijden als 'mountainbikemarathons en wielrenwedstrijden' gehad.

Kijk, het is vrij simpel.
De gemeenten weten van nu dit fenomeen, als ze het al niet wisten en zullen al dan niet scherper controleren.

Als de organisatoren gewoon goed hun werk doen door goed te controleren, diskwalificeren bij het betrappen van bewust afval weggooien tijdens een wedstrijd, én zij maken die route na afloop goed schoon.

En wedstrijddeelnemers gedragen zich....

Dan is er helemaal niets aan de hand. :D

Dus dan weet iedereen wat hem/haar te doen staat om ons image goed te houden.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

awinkel schreef: Het zou jammer zijn als alle evenementen fors duurder zouden worden.
Het is wel een signaal en een hele duidelijke. En daarover doorzagen, als iedereen nu eens eerlijk is en keurig alles betaald en opruimt dan is alles goedkoper. Benzinedieven - gewoon een opslag op de literprijs, winkeldiefstal - opslag op de prijs enz. enz.

De goeden hebben altijd al onder de kwaden geleden en dat zal nooit veranderen omdat je nl. de kwaden nodig hebt om dit op te lossen en die hebben daar helemaal geen belang bij.

We leven nu eenmaal in een failliete samenleving...helaas. Maar goed, ik trek het nu te breed dus ik stop. Ik erger mij er nl. anders teveel aan.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Kijk, meer vraag ik niet, ook deze meneer snapt het:

Beste Martine,

Bedankt voor je betrokken brief. In de gemeente Vijfheerenlanden mogen we volgend jaar het NK wielrennen voor jeugd ontvangen. We zullen je aanbevelingen zeker meenemen in onze gesprekken met de organisatie en de vergunningverlening.

Met vriendelijke groet,

F.D
Evenementencoördinator
Laatst gewijzigd door TinaToertocht op ma 25 juni 2018, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie